تلفنهای همراه الجی مشمول طرح رجیستری شدند
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه برند الجی ۱۷ درصد بازار موبایل را دارد اعلام کرد که از شنبه ٢٨ بهمن ماه تمامی گوشیهای الجی باید فرآیند ثبت شناسه گوشی در شبکه را طی کرده باشند.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: «آیفون ١٠ درصد و برند الجی حدود ١٧ درصد بازار را در اختیار دارند و دو برند اصلی که به زودی مشمول طرح رجیستری خواهند شد سایر سهم بازار را به خود اختصاص دادهاند.»
وی با بیان اینکه هم اکنون رجیستری روی چهار برند موجود در بازار شامل آیفون، موتورولا، بلک بری و گوگل پیکسل اجرا شده است، اعلام کرد که بیشترین تعداد گوشیهایی که در شبکه ثبت نشده، مربوط به آیفون بود و بیش از ٣٠ هزار گوشی آیفون که از تاریخ اعلام شده در شبکه ثبت نشده بود، قطع شدند.
«رئیس رگولاتوری تاکید کرد که آمارها نشان میدهد که از میان تعداد گوشیهایی که در این بازهی زمانی به دلیل عدم ثبت فرایند رجیستری قطع شده است حدود ٧٠ درصد، گوشیهایی بودهاند که بهصورت غیرقانونی وارد بازار شدهاند و تنها حدود ۳٠ درصد ممکن است به دلیل رفع مشکلات، به شبکه بازگردند.»
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیهای به واردکنندگان رسمی و غیر رسمی گوشی تلفن همراه، آنها را مکلف کرده برای اطلاعرسانی خریداران از نحوه فعالسازی گوشیهای موبایل، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به مشتران خود ارائه کنند.
در این ابلاغیه تاکید شده که اگر در این زمینه تعللی از سوی این شرکتها رخ دهد، مجوزشان لغو خواهد شد.
در این ابلاغیه آمده است: «با توجه به تصمیمات کمیته راهبردی طرح ثبت گوشیهای تلفن همراه، کلیه واردکنندگان گوشی تلفن همراه، اعم از نمایندگان رسمی برندهای دارای نمایندگی در کشور و واردکنندگان برندهای فاقد نمایندگی که از این سازمان تاییدیه خدمات پس از فروش دریافت کردهاند، موظفند برای اطلاعرسانی نحوه فعالسازی گوشی، «بروشور تهیه شده توسط سامانه همتا» را به همراه گوشیهای تلفن همراه ارائه کنند تا در اختیار خریداران نهایی قرار گیرد.»
در ادامه ابلاغیه سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان آمده است: «از آنجا که اطلاعرسانی دقیق از الزامات این طرح به شمار میرود و عدم دسترسی مصرفکنندگان به اطلاعات موجود در بروشور، نه تنها برای خریداران گوشیهای تلفن همراه مشکل ایجاد میکند بلکه موجب بروز مشکلاتی در ادامه اجرای طرح رجیستری نیز خواهد شد؛ بنابراین شرکتهایی که در این خصوص تعلل کرده و اقدامات لازم برای حصول اطمینان از رسیدن اطلاعات به مصرف کنندگان را به نحو مطلوب انجام ندهند، مجوزشان لغو خواهد شد.
نظر دهید