۲۷ خرداد ۱۳۹۸

«چرنوبیل»، بهترین سریال تاریخ، را در تلویزیون OLED ال‌جی تماشا کنید

مینی‌سریال «چرنوبیل» که به تازگی از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفته است موفق شد تا عنوان بهترین سریال تاریخی را از سوی کاربران سایت سینمایی IMDB کسب کند. پیشنهاد می‌کنیم این سریال را فقط در تلویزیون OLED ال‌جی تماشا کنید. 

ما هنوز خبرها و تیترهای وحشتناک روزنامه‌ها در مورد حرکت ابر رادیواکتیو ناشی از انفجار را به سمت اروپا فراموش نکردیم. سریال چرنوبیل بخش اعظمی از محبوبیت خود را مدیون بازسازی دقیق و پرجزئیاتِ هولناک‌ترین فاجعه‌ی اتمی تاریخ است که در سال ۱۹۸۶ در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل، واقع در منطقه‌ای به همین نام در اوکراین رخ داده است. فاجعه‌ای که آمار قربانیان آن با وجود پنهان‌کاری‌های حکومت شوروی بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر تخمین زده شده است.

 درحالیکه صدای نارضایتی طرفداران «بازی تاج و تخت» از پایان‌بندی آن روز به روز بلندتر می‌شد، شبکه HBO با یک مینی سریال ۵ قسمتی پرحادثه به روزهای اوج خود بازگشت. طولی نکشید که سریال «چرنوبیل» دستپخت جدید این شبکه‌ توانست با کسب امتیاز ۹,۷ از سایت IMDB و با کنار زدن بازی تاج و تخت و بریکینگ بد به پرطرفدارترین سریال تاریخ تبدیل شود.

chernobyl3

چرنوبیل، شوروی دهه هشتاد را چنان نزدیک به واقعیت به تصویر می‌کشد که گویی در حال تماشای یک مستند هستیم. استفاده از طیف رنگ‌های خاکستری که به خوبی سردی و خفقان حاکم بر زندگی مردم را نشان می‌دهد، لباس‌ها و صورت‌های رنگ پریده و افسرده‌ی مردم شهر و حتی جزئیاتی شبیه نوع حصار پنجره‌ها همگی به تماشاگر کمک می‌کند خود را وسط ماجرا ببیند.

s9aplxm9ei8سریال چرنوبیل در نمایش تصاویر دلخراش از آتشنشان‌هایی که تصور می‌کردند با یک آتش‌سوزی معمولی طرف هستند و مردم از همه جا بی‌خبری که قربانی شدند، بسیار موفق عمل می‌کند و شاهد صحنه‌های تکان دهنده‌ای از تاثیرات تشعشعات هسته‌ای در نابودی بدن انسان هستیم. شمار کامل قربانیان فاجعه اتمی چرنوبیل که این انفجار تاثیر مستقیمی بر روی جسمشان گذاشته، رقمی در حدود ۶۰۰ میلیون نفر بوده است.

merlin_154186002_b59e03bb-57a5-4182-905d-80d655d35b5b-articleLarge

تلویزیون‌های OLED ال‌جی می‌توانند صحنه‌های تاریک و سیاه جست‌وجو در دل نیروگاه و حال و هوای تیره و غمناک مردم شهر را خیلی بهتر از تلویزیون‌های ‌LCD تبدیل به صحنه‌های تماشایی کنند.

در تلویزیون OLED ال‌جی از آنجایی که تک‌تک پیکسل‌ها به تنهایی تولید نور می‌کنند، مشکی خالصی ایجاد می‌شود که منتقدان فناوری هرگز در جایی دیگر شاهدش نبوده‌اند. امکان خاموش کردن پیکسل‌های انفرادی رنگ سیاه را واقعاً سیاه ترجمه می‌کند و نسبت کنتراست نامحدودی ایجاد می‌کند.

تلویزیون OLED ال‌جی به عنوان اولین فناوری نمایشگر، که از قابلیت خودتابش پیکسل‌ها برای خاموش و روشن کردن تک به تک برخوردار است، اولین فناوری با نسبت کنتراست نامحدود به شمار می‌رود. دامنۀ نسبت کنتراست از روشن‌ترین تا سیاه‌ترین متغیر است. هر چه این دامنه بیشتر باشد بهتر است و ارائه کنتراست نامحدود، تا کنون، غیرممکن بوده است. سیاهی عمیق در تلویزیون ‌OLED ال‌جی به نظر می‌رسد که ذوب می‌شود و حس بیشتری از واقع‌گرایی و عمق را در همه سریال ارائه می‌دهد.

برگرفته از وب‌سایت سینماتیکت

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید