۳۱ خرداد ۱۴۰۳

همکاری ال‌جی با دانشگاه‌های اروپایی برای تحقیق و توسعه پمپ‌های حرارتی

ال‌جی الکترونیکس (LG) در حال ایجاد مثلث جهانی تحقیق و توسعه است که آمریکای شمالی، اروپا و آسیا را به هم متصل می‌کند تا بازار جهانی پمپ حرارتی را رهبری کند و نسل جدیدی از پمپ‌های حرارتی را ایجاد کند که به طور خاص برای مناطق با آب‌وهوای سرد طراحی شده‌اند. این شرکت از طریق ایجاد کنسرسیوم اروپایی برای تحقیقات پمپ حرارتی پیشرفته (ECAHR) به دنبال توسعه فناوری‌های اصلی و تخصصی منطقه‌ای است که برای آب‌وهوای سرد اروپای شمالی بهینه شده‌اند.

این همکاری با دانشگاه‌های پیشرو اروپایی به دنبال تأسیس آزمایشگاه پمپ حرارتی پیشرفته آب‌وهوای سرد ال‌جی در آلاسکا در سال گذشته صورت می‌گیرد و این شرکت قصد دارد تا تلاش‌های خودش برای بهبود عملکرد محصولات گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع (HVAC) خودش را در شرایط آب‌وهوایی با دمای پایین را گسترش بدهد. در ماه اوت امسال، ال‌جی تحقیقات خودش برای پمپ‌های حرارتی آب‌وهوای سرد در هاربین و با همکاری با یک دانشگاه معتبر و چینی را ادامه خواهد داد.

ال‌جی در تاریخ ۱۸ ژوئن در سالن اصلی دانشگاه متروپولیتن اسلو در نروژ مراسم امضای قرارداد را به مناسبت آغاز فعالیت این کنسرسیوم برگزار کرد. اعضای این کنسرسیوم نیز عبارت‌اند از دانشگاه متروپولیتن اسلو، دانشگاه علم و صنعت نروژ و دانشگاه ناپل فدریکو دوم، موسسه تحقیقاتی ایتالیایی که در زمینه تهویه مطبوع در آب و هوای سرد فعال است.

در طول زمستان امسال، شمال اروپا شاهد آب‌وهوای سرد بی‌سابقه‌ای بود که دمای هوا به زیر منفی ۴۰ درجه سانتیگراد رسید. در این مناطق، دستیابی به راندمان گرمایش بالا به دلیل دشواری فشرده‌سازی مبرد در فشارهای پایین چالش‌برانگیز است. برای رفع این مشکل نیز ال‌جی کنسرسیومی را برای توسعه پمپ‌های حرارتی ایجاد کرد که عملکرد گرمایشی بالاتری را حتی در شرایط سرمای شدید ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، این شرکت به دنبال تقویت فناوری‌های اصلی خودش برای رهبری تلاش‌های جهانی الکتریکی سازی و گسترش در دسترس بودن گرمایش در اروپا است.

در سال ۲۰۲۲ میلادی، اتحادیه اروپا طرح REPowerEU را راه‌اندازی کرد که هدف از آن کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی روسیه و گسترش منابع انرژی جدید و تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ میلادی است. در نتیجه آن نیز تقاضا برای وسایل برقی با راندمان بالا و سیستم‌های گرمایش و سرمایش پمپ حرارتی در سراسر اروپا افزایش یافته است و تلاش‌ها برای کاهش مصرف انرژی و دستیابی به حالت کربن خنثی را تقویت کرده است.

علاوه بر این، ال‌جی در حال ایجاد یک سیستم عملیات محلی جامع برای کسب و کار HVAC خودش است که انتظار می‌رود باعث رشد فعالیت‎‌های تجاری B2B شود. این سیستم تمام مراحل را به صورت محلی از تحقیق و توسعه گرفته تا فروش، نگهداری و عملیات را پوشش می‌دهد.

ویلیام چو مدیر عامل شرکت ال‌جی در اعلام چشم‌انداز ۲۰۳۰ در سال گذشته، ارتقای قابلیت B2B را به‌عنوان یکی از سه عامل اصلی رشد برجسته کرد. با همسویی با این چشم‌انداز نیز کسب و کار HVAC هدفی بلندپروازانه را تعیین کرده است تا فروش خودش را تا سال ۲۰۳۰ بیش از دو برابر کند و به یک شرکت درجه یک جهانی در زمینه گرمایش و سرمایش تبدیل شود.

جیمز لی رئیس واحد کسب و کار راهکارهای هوا در شرکت لوازم خانگی و راهکار هوا ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«هدف ما گسترش حضور خود در سراسر جهان با توسعه نسل جدید فناوری پمپ حرارتی متناسب با شرایط آب‌وهوایی متنوع هر منطقه است. ما به گسترش ردپای خود در بازار جهانی ادامه خواهیم داد و ارزش بیشتری برای رشد کسب و کار خود خواهیم داد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید