۰۹ خرداد ۱۴۰۳

ال‌جی کمپین خوش‌بینی در شبکه‌های اجتماعی را راه‌اندازی کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به‌تازگی کمپینی جهانی به نام Optimism your feed راه‌اندازی کرده است که هدف از آن، کمک به کاربران است تا با تعامل فعال با محتوای مثبت و الهام‌بخش در فیدهای شبکه‌های اجتماعی‌شان، خوش‌بینی بیشتری به تجربه خود در رسانه‌های اجتماعی بیاورند.

کیم هیو اون رئیس بخش مدیریت برند در شرکت ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«ال‌جی به‌عنوان یک برند مشتری‌مدار، در زمینه خوش‌بینی بسیار پرشور است. ما به دنبال ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مردم با فعالیت‌های مثبت خود چه در فضای آنلاین و چه در دنیای واقعی هستیم. در عصر هوش مصنوعی، ال‌جی به وعده تزلزل‌ناپذیر خود درباره Life’s Good متعهد است. ما با رویکردی انسان محور به بهبود زندگی مشتریان خود ادامه خواهیم داد و امید به آینده‌ای بهتر را تقویت خواهیم کرد.»

یک نظرسنجی جهانی جدید به سفارش ال‌جی نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی هم منبعی برای اضطراب هستند و هم مکانی هستند که مردم برای سرگرم شدن، در جریان رویدادهای دوستان و آشنایان بودن و همچنین مطلع شدن از اخبار و رویدادهای جاری از آن بهره می‌برند. بر اساس این نظرسنجی، تقریباً نیمی از پاسخ‌دهندگان گزارش دادند که فیدهای رسانه‌های اجتماعی آن‌ها از محتوای منفی برابر یا حتی بیشتری نسبت به محتوای مثبت تشکیل شده است. از هر چهار پاسخ‌دهنده نیز یک نفر ادعا کرده که محتوای منفی در فید رسانه‌های اجتماعی آن‌ها باعث افزایش اضطراب آن‌ها شده است و از هر پنج نفر نیز یک نفر بیان کرده که این محتواها آن‌ها را ناراضی کرده است. مطالعات دیگر نشان می‌دهند که الگوریتم‌ها اغلب مکالمات منفی و خاص را ترویج می‌کنند.

این نظرسنجی جهانی به دنبال آن است تا محرک‌هایی را درک کند که بر نحوه عملکرد الگوریتم‌ها و نحوه افزایش محتوای مثبت فید شما تأثیر می‌گذارد. نتیجه آن نیز فهرست پخش Optimism your feed از محتوای اورجینالی است که در صورت تعامل با آن، محتوای خوش‌بینانه‌تری وارد فید شما خواهد شد. این بخشی از کمپین جهانی Life’s Good ال‌جی است که سال گذشته برای الهام بخشیدن و تشویق مردم به رویکرد خوش‌بینانه به زندگی معرفی شد.

لیست پخش «Optimism your feed» با همکاری با اینفلوئنسرهای جهانی معروف به‌خاطر تأثیرات خوش‌بینانه خودشان از جمله تینا چوی، ویکتوریا براون، جاش هارمون و غیره ایجاد شده و شامل بیش از ۲۰ ویدیوی کوتاه از انگیزشی گرفته تا محتوای حس خوب است.

علاوه بر این، ال‌جی با کارشناسان رسانه‌های اجتماعی از جمله پروفسور کیسی فیزلر، دانشمند اطلاعات و اخلاق شناس فناوری، با مدرک دکترا در محاسبات انسان محور مشورت می‌کند. تحقیقات این دانشمند در زمینه‌های اخلاق فناوری، سیاست‌های اینترنتی و جوامع آنلاین تحقیق و تدریس می‌کند و در موضوعاتی مانند تعدیل محتوای رسانه‌های اجتماعی و سیستم‌های توصیه‌کننده مقالاتی منتشر کرده است. او همچنین به‌عنوان یک سازنده محتوا به مردم در مورد این موضوعات آموزش می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده‌اند و الگوریتم‌ها نقشی بسیار مهم در محتواهایی که ما مشاهده می‌کنیم، ایفا می‌کنند. لیست پخش جهانی و کمپین ال‌جی به کاربران این فرصت را می‌دهد که پست‌های نشاط‌آور بیشتری را مشاهده کنند. با آگاهی بیشتر درباره آنچه انتخاب می‌کنیم تا با آن درگیر شویم، می‌توانیم خوش‌بینی، تعادل و شادی قوی‌تری را به زندگی خود بیاوریم.

به گفته فیزلر «الگوریتم‌های توصیه با پیش‌بینی محتوایی که احتمالاً با آن درگیر می‌شویم، آنچه را که در رسانه‌های اجتماعی می‌بینیم را تعیین می‌کنند؛ بنابراین، این الگوریتم‌ها می‌توانند موقعیت‌های خاص‌تری را برای ما ارسال کنند چه خوب و چه بد. تحقیقات نشان داده است که بدون کنترل، کاربران می‌توانند به سرعت وارد محتواهای بی‌انتهای منفی شوند و محتوای مضر را شاهد باشند. یکی از اولین خطوط دفاعی ما باید ارتقای سواد دیجیتالی و توجه بیشتر به نحوه تأثیر الگوریتم‌ها بر تجربیات آنلاین ما باشید و خبر خوب این است که ما کنترلی روی ورودی این پیش‌بینی‌های الگوریتمی داریم. اگر بخواهیم با محتوای خوش‌بینانه تعامل داشته باشیم، احتمال خوبی وجود دارد که بیشتر آن‌ها را ببینیم.»

ویکتوریا براون، اینفلوئنسر جهانی و سخنران TEDx Talk بیان کرده: «الگوریتم‌های کانال اجتماعی ما می‌توانند تأثیر زیادی روی محتوایی که آنلاین می‌بینیم داشته باشند که بر سلامت روان ما تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل است که من مشتاق کمپین Optimism your feed هستم و امیدوارم که مردم از این فهرست پخش به‌عنوان پایه‌ای برای آموزش مجدد الگوریتم و تشویق مثبت‌اندیشی در تمام جنبه‌های زندگی‌شان استفاده کنند. بسیاری از دشواری‌های مقابله با سلامت روان این است که اصلاً دیده نمی‌شود. با این کمپین ما می‌گوییم که باید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید و ما می‌توانیم به یکدیگر کمک کنیم. الگوریتم ما باید محتوایی را توصیه کند که احساس ارتباط بیشتر با مردم را بدهد، نه کمتر»

فهرست پخش Optimism your feed را می‌توانید در کانال تیک‌تاک ال‌جی و همچنین کانال جهانی یوتیوب ال‌جی شاهد باشید. این فهرست پخش در ادامه توسط اینفلوئنسرها از طریق پلتفرم‌های مختلف در سراسر جهان گسترش خواهد داشت.

۱ نظر

لایفاتک ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ پاسخ

خیلی جالبه واقعا الجی پیشتازه

نظر دهید