۱۰ تیر ۱۴۰۳

هموار کردن مسیر راهکارهای نوآورانه با STUDIO341

ال‌جی با پذیرش شعار Life’s Good معتقد است که محصولاتش بیش از مجموع اجزای آن‌ها است. به همین خاطر است که این شرکت دائماً در حال نوآوری محصولات پیشرفته است که می‌تواند به آن کمک کند تا دنیایی را شکل بدهد که در آن، ارزش استثنایی عادی است و زندگی هوشمندتر و راحت‌تر برای همه افراد در دسترس است. این تلاش‌ها ال‌جی را یک گام دیگر به تحقق زندگی بهتر برای همه افراد نزدیک‌تر می‌کند.

ال‌جی از سال ۲۰۲۰ میلادی در حال بررسی فرصت‌های تجاری جدید است تا در تجربه مشتری نوآوری ایجاد کند، از ایده‌ها، تجربیات و مهارت‌های اعضای خودش از طریق سرمایه‌گذاری داخلی و سیستم درون شرکتی استفاده کند.

ال‌جی در راستای این تعهد نیز محیط کاری‌ای ایجاد کرده است که کارکنان را تشویق می‌کند تا چالش‌های جدید را در آغوش بگیرند که نمونه‌ای از آن با راه‌اندازی STUDIO341 در سال گذشته نشان داده شد. مأموریت اصلی این طرح شناسایی و تقویت سرمایه‌گذاری‌های داخلی است که روح چالش و نوآوری را در بر می‌گیرد، همان روحیه‌ای که تحول ال‌جی را از آغاز فروتنانه‌اش به‌عنوان گلداستار در سال ۱۹۵۸ به یک قدرت جهانی هدایت کرده است.

این طرح که با طرز فکر خوش‌بینی شجاع طراحی شده، برای مدیران شرکت و کارمندان مستقر در کره است. تنها معیارش نیز ایده‌ای خلاقانه است که می‌تواند مشکلی را حل کند که ارزش حل کردن داشته باشد و تجربه جدیدی را در اختیار مشتریان قرار بدهد. پنج ایده برجسته انتخاب شدند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

MASKIT: راهکار تهیه بلیت کنسرت ایمن و بدون صف

در واکنش به محدودیت‌های سیستم‌های سنتی فروش بلیت کنسرت، MASKIT با متخصصان تجربه مشتری در ال‌جی همکاری کرده تا سیستمی ایجاد کند که به مشتریان امکان می‌دهد هویت خودشان را در خانه تأیید کنند و بدون ایستادن در صف‌های طولانی، وارد سالن کنسرت شوند. MASKIT همچنین تمام داده‌های شخصی جمع‌آوری شده را رمزگذاری می‌کند و از کاربر به طور مداوم محافظت می‌کند.

این راهکار سطح بی‌سابقه‌ای از راحتی را برای تماشاگران کنسرت به ارمغان می‌آورد و در عین حال نیز سازماندهی‌کننده‌های کنسرت را قادر می‌سازد تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی قابل توجهی داشته باشند. جاه‌طلبی MASKIT این است که راهکار فروش بلیت را برای سالن‌های کنسرت بزرگ و شرکت‌های سرگرمی سراسر کشور ارائه بدهد و در عین حال نیز به راهکاری جامع فرهنگی و هنری تبدیل شود که از داده‌های شخصی کاربران به امن‌ترین شکل ممکن استفاده می‌کند.

X UP: راهکار مدیریت سبز زمین گلف مبتنی بر حسگر هوشمند

راهکار X UP راهکار رباتیک تعمیر و نگهداری چمن را ارائه می‌دهد که از زمین‌های گلف با تجزیه و تحلیل داده‌های چمن از طریق نقشه‌های حرارتی نگهداری می‌کند. غیر قابل پیش‌بینی بودن و علل ناشناخته آسیب چمن پیشگیری از آن را دشوار می‌سازد و اغلب پس از وقوع آسیب نیاز به تعمیر دارد. با این حال، X UP به زمین‌های گلف اجازه می‌دهد تا از تعمیرات فیزیکی به یک استراتژی مدیریت پیشگیرانه مبتنی بر داده تحول پیدا کنند.

راهکار X UP به دنبال تبدیل شدن به شرکت راهکار رباتیکی است که جایگزین کارآمدتری برای نگهداری دستی زمین گلف باشد.

Fresh GO: یخچال انفرادی برای حمل و نقل زنجیره سرد

Fresh GO راهکار زنجیره سرد انفرادی را پیش‌گام کرده است که حمل و نقل مواد غذایی تازه را در کامیون‌های معمولی تسهیل می‎‌کند و در واکنش به تقاضای روبه‌رشد تحویل مواد غذایی است. این روش خنک‌کننده ابتکاری از شبکه‌های عصبی مبتنی بر فیزیک و فناوری چرخه رفرنس استفاده می‌کند که با نیمی از هزینه عملکرد رقبا است.

دما را می‌توان به صورت جداگانه برای هر کالا تنظیم کرد و طراحی آن که نیاز به باز کردن کل درب را از بین می‌برد، به حفظ دمای داخلی کمک می‌کند. این محصول را حتی می‌توان برای تحویل هوایی نیز تطبیق داد. مدیر عامل Fresh GO یعنی لی سونگ هون از تجربیات خودش در ال‌جی برای تحقق بخشیدن به این مفهوم و رفع نیازهای مشتری استفاده کرده است.

Cucumbers: سرویس پیکاپ مقرون به صرفه و ابزار بازاریابی برای رستوران‌ها

Cucumbers راهکاری هوشمندانه ارائه می‌دهد که هزینه کمیسیون را بر رستوران‌ها کاهش می‌دهد و در عین حال نیز به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای جذب مشتریان عادی عمل می‌کند. این راهکار با ارائه خدمات حمل با قیمت‌های درون فروشگاهی و تخفیف‌های گروهی، به کاربران اجازه می‌دهد تا بار هزینه خودشان را کاهش بدهند و یک رابطه هم‌زیستی داشته باشند.

Found Objet: بستر تجارت مواد بازیافتی برای آینده‌ای پایدار

Found Objet پلتفرمی است که معاملات بین شرکت‌های بازیافت و خریداران را ساده‌سازی می‌کند، و توسط مدیر عامل سابق شرکت راهکار قطعات خودرو ال‌جی یعنی کیم جو هی ساخته شده است. او مشاهده کرد که بسیاری از کسب‌وکارهای مواد بازیافتی توسط نسل قدیمی‌تر اداره می‌شوند که اغلب قیمت‌های بازار را کاملاً درک نمی‌کنند و با گسترش بازار نیاز به جذب مشتریان جدید دارند. هم‌زمان، مدیران خرید در شرکت‌های شیمیایی به دنبال جمع‌آوری اطلاعات از کسب و کارهای مختلف برای تضمین عرضه مداوم مواد خام بودند. پلتفرم Found Objet این شکاف اطلاعاتی را پر کرد که به آینده‌ای پایدارتر کمک می‌کند.

پنج مورد نهایی STUDIO341 بر اساس پتانسیل رشد و ظرفیت آن‌ها برای نوآوری مداوم تجربه مشتری در آینده انتخاب شدند. ال‌جی و Bluepoint قصد دارند تا سقف ۴۰۰ میلیون وون در هر یک از این استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید