۰۴ مرداد ۱۴۰۳

ال‌جی نتایج مالی سه ماهه دوم سال 2024 را اعلام کرد

ال‌جی الکترونیکس (LG) به تازگی درآمد تلفیقی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ را مبلغ ۲۱.۶۹ تریلیون وون و سود عملیاتی را مبلغ ۱.۲۰ تریلیون وون اعلام کرد که نشان دهنده افزایش ۸.۵ درصدی نسبت به سال گذشته در درآمد و افزایش ۶۱.۲ درصدی در سود عملیاتی است. این ارقام رکورد جدیدی را برای بالاترین درآمد و سود عملیاتی در سه ماهه دوم سال در تاریخ شرکت ثبت می‌کند.

محرک‌های اصلی این عملکرد نیز شامل بخش لوازم خانگی و قطعات خودرو است که هر دوی آن‌ها به بالاترین درآمد فصلی خود تا به امروز رسیدند. فروش شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی و همچنین شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی در مجموع به ۱۱.۵۳ تریلیون وون رسیده که نسبت به سال گذشته ۸.۲ درصد افزایش داشته است. هر دو شرکت همچنین سود عملیاتی سه ماهه دوم را با رکورد بالای ۷۷۶.۱ میلیارد وون گزارش کردند که نشان دهنده افزایش ۴۵ درصدی نسبت به سال گذشته است.

این نتایج رشد متوازن ال‌جی در تمام تجارت‌های اصلی و آینده‌اش را نشان می‌دهد. این رشد نه تنها گسترش خارجی بلکه سودآوری قوی را نشان می‌دهد که به بهبود کیفی در عملکرد کلی کمک می‌کند.

ال‌جی به تغییر سبد کسب و کار خودش به سمت رویکردی آینده‌نگر ادامه می‌دهد و در عین حال نیز فرصت‌های رشد جدید را تضمین می‌کند. این شرکت همچنین روی پیشرفت سریع مشاغل جدید و بالقوه با رشد بالا متمرکز است.

رشد سریع در بخش B2B ال‌جی به طور قابل توجهی به ایجاد ساختار تجاری آینده‌نگرانه کمک می‌کند. علی‌رغم کاهش موقت تقاضای خودروهای برقی، کسب و کار قطعات خودرو توانسته همچنان به رشدش ادامه بدهد و با پایگاه مشتریان متنوع خودش و سفارش‌های معوقه توانسته به کارش ادامه بدهد. علاوه بر این، کسب و کار گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع ال‌جی (HVAC) که شامل چیلرهای با راندمان بالا می‌شود، در حال بررسی فرصت‌های رشد در بخش زیرساخت هوش مصنوعی است.

ال‌جی در حوزه B2C ادغام مدل‌های کسب و کار جدید را تسریع می‌کند که فروش سخت‌افزار سنتی را با پیشنهادهای نامشهود و غیر سخت‌افزاری مانند محتوا، خدمات و اشتراک‌ها را ترکیب می‌کند. کسب و کار محتوا و خدمات webOS نیز فراتر از تلویزیون‌ها و به سمت فناوری اطلاعات و بخش اطلاعات سرگرمی گسترش پیدا کرده است و درآمد پیش‌بینی شده امسال آن از ۱ تریلیون وون فراتر خواهد رفت.

علاوه بر این، کسب و کار اشتراک‌ها که محصولات را با خدمات ادغام می‌کند، شتاب قابل‌توجهی به دست می‌آورد. ال‌جی پس از موفقیت در کره، اکنون در حال گسترش این مدل اشتراک در سطح بین‌المللی است. سال گذشته درآمد اشتراک از یک تریلیون وون فراتر رفت و رشد امسال شتاب گرفت. در ماه ژوئن، ۳۶.۲ درصد از لوازم خانگی اصلی فروخته شده در فروشگاه LG Brand Shops در کره جنوبی بر اساس اشتراک بودند. این مدل که به ویژه در بین مشتریان جوان کره‌ای محبوبیت دارد، اکنون به بازارهای جهانی معرفی شده است. به‌عنوان مثال، ال‌جی به تازگی LG Rent-Up را در مالزی راه‌اندازی کرده است و اشتراک ۹ محصول از جمله ماشین لباسشویی، خشک کن و یخچال را ارائه می‌کند.

ال‌جی همچنین در حال تسریع کسب و کارهای جدید است. انتظار می‌رود که کسب و کار کارخانه هوشمند که ترکیبی از تخصص تولیدی این شرکت با هوش مصنوعی است، سفارش‌هایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد وون را در سال جاری تضمین کند و پایگاه مشتریان این شرکت را در صنایعی همانند نیمه هادی‌ها و بیوتکنولوژی گسترش بدهد. علاوه بر این، این شراکت ال‌جی با شرکت پیشرو شارژ خودروهای برقی در آمریکای شمالی به نام ChargePoint قرار است تجارت شارژرهای خودروهای برقی را با ترکیب شارژرهای ChargePoint با راهکارهای تبلیغاتی نمایشگر تجاری ال‌جی یعنی LG DOOH Ads ترکیب کند و فرصت‌های جدیدی را در بازار ایجاد کند.

شرکت لوازم خانگی و راهکار هوای ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی ۸.۸۴ تریلیون وون در آمد و سود عملیاتی ۶۹۴.۴ میلیارد وون را به دست آوردند. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، درآمد ۱۱ درصد و سود عملیاتی ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است که بالاترین درآمد برای یک دوره سه ماهه و بهترین سود عملیاتی در سه ماهه دوم سال تا به امروز است.

در سه ماهه دوم سال، استراتژی منطقه‌ای ال‌جی برای رسیدگی به تقاضای قطبی شده بازار با تنوع بخشیدن به خط تولید و قیمت‌گذاری خودش برای پاسخگویی به نیازهای روبه‌رشد در بازارهای نوظهوری همانند آمریکای لاتین، خاورمیانه و آفریقا مؤثر بوده است. مشارکت‌های حوزه‌های تجاری جدید از جمله اشتراک‌ها و فروش Online Brand Shop این عملکرد قوی را تقویت کرده است. ال‌جی با نگاهی به سه ماهه سوم، قصد دارد تا با تغییرات بازار سازگار باشد و به گسترش بخش‌های B2B  به ویژه HVAC  و لوازم خانگی توکار ادامه بدهد. انتظار می‌رود که خرید اخیر شرکت پلتفرم خانه هوشمند Athom باعث ایجاد هم‌افزایی در بخش لوازم خانگی شود. علاوه بر این، ال‌جی از قابلیت‌های تولید جهانی خودش برای تضمین سودآوری قوی استفاده خواهد کرد.

شرکت راهکارهای قطعات خودرو ال‌جی در سه ماهه دوم سال ۲.۶۹ تریلیون وون درآمد و سود عملیاتی ۸۱.۷ میلیارد وون به دست آورد. درآمد نسبت به سال قبل ۱ درصد افزایش پیدا کرد و سود عملیاتی مثبت شد. درآمد این سه ماهه بالاترین میزان در هر سه ماهه بود و سود عملیاتی بالاترین میزان در سه ماهه دوم بود.

علی‌رغم کاهش موقتی در بازار خودروهای برقی در این دوره، ال‌جی با پرداختن مؤثر به تقاضای افزایش یافته برای محصولات سرگرمی اطلاعاتی ممتاز داخل خودرو شاهد رشد بود و قصد دارد تا به گسترش تجارت قطعات خودرویی خودش ادامه بدهد. این استراتژی شامل افزایش فروش محصولات جدید ممتاز و همچنین راهکارهای ایمنی و راحتی مانند سیستم‌های Advanced Driver Assistance Systems در راستای برنامه‌های سفارشی موجود است.

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی درآمد سه ماهه دوم ۳.۶۲ تریلیون وون و سود عملیاتی ۹۷ میلیارد وون را به ثبت رساند. درآمد ۱۵.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده که ناشی از بهبود تقاضا در اروپا است. رشد همچنین در تجارت محتوا و خدمات webOS ادامه داشته است. با این حال، سود عملیاتی به دلیل افزایش هزینه‌ها از جمله افزایش قیمت پنل‌های LCD کاهش داشته است.

انتظار می‌رود که تقاضای کلی بازار تلویزیون در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته رشد متوسطی داشته باشد و پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های ممتاز OLED بازار گسترده‌ای داشته باشند. ال‌جی با به حداقل رساندن هزینه‌ها و افزایش فروش تلویزیون‌ها سعی دارد تا کارایی عملیاتی خودش را حفظ کند.

شرکت راهکارهای تجاری ال‌جی درآمد سه ماهه دوم ۱.۴۶تریلیون وون و زیاد عملیاتی ۵.۹ میلیارد وون را ثبت کرده است. درآمد سالانه ۹.۹ درصد افزایش داشته که ناشی از افزایش فروش محصولات استراتژیک مانند تابلوهای LED، وایت‌بردهای الکترونیکی و نمایشگرهای گیمینگ است. با این حال، سودآوری تحت تأثیر افزایش هزینه‌ها، از جمله قیمت‌های پنل LCD و سرمایه‌گذاری‌های مداوم در بخش‌های مختلفی همچون شارژ خودروهای برقی و رباتیک قرار گرفته است.

انتظار می‌رود که در سه ماهه سوم، رشد بازار محصولات پریمیوم مانند نمایشگرهای تجاری و نمایشگرهای گیمینگ ادامه داشته باشد. تمرکز این شرکت روی گسترش فروش محصولات استراتژیک و بهبود سودآوری از طریق مدیریت کارآمد منابع خواهد بود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید