۲۰ شهریور ۱۴۰۳

چشم‌انداز ال‌جی برای خانه‌های مبتنی بر هوش مهربان

بازار جهانی فناوری خانه‌های هوشمند رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند که دلیل آن پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی است. راهکارهای خانه هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر توانایی یادگیری از الگوهای استفاده از دستگاه و ترجیحات فرد، می‌توانند تجارب به شدت شخصی‌سازی شده متناسب با نیازهای منحصربه‌فرد هر مشتری را ارائه بدهند.

ال‌‎جی در خط مقدم این ترند قرار دارد و استانداردهای جدیدی را تعیین کرده و امکانات و ارزش‌های جدیدی را با فناوری هوش مصنوعی پیشرفته خودش ایجاد کرده است. در اوایل سال جاری این شرکت هوش مصنوعی را به‌عنوان «هوش مهربان» بازتعریف کرد و روی تعهدش به ایجاد هوش مصنوعی دلسوز و مهربان تأکید کرد که تجربه مشتری منحصربه‌فردی را ارائه بدهد. ال‌جی در رویداد IFA 2024 چشم‌انداز خودش برای آینده زندگی در خانه تحت عنوان «Experience, Affectionate Intelligence Home» رونمایی کرد. نمایشگاه این شرکت در شهر برلین نشان داد که چطور هوش مصنوعی می‌تواند زندگی روزمره را با پیش‌بینی و برآوردن نیازهای مشتریان در موقعیت‌ها و سناریوهای مختلف تغییر بدهد.

نمایشگاه IFA 2024 شاهد اولین راهکارهای AI Home ال‌جی بود که برای راحتی و آزادی از کارهای خانه طراحی شده بود. هوش مهربان با ارائه بسیار بیشتری از کنترل ساده دستگاه و اتصالات، همدلی و مراقبت را به محیط خانه هوشمند می‌آورد و کیفیت زندگی مشتریان را به روش‌های بی‌شماری افزایش می‌دهد.

در مرکز چشم‌انداز ال‌جی نیز LG ThinQ ON قرار دارد، یک هاب هوش مصنوعی که به صورت یکپارچه عملیات تمام دستگاه‌های هوشمند در خانه را هماهنگ می‌کند. از طریق ThinQ ON و همچنین نوآوری‌هایی همچون LG Self-Driving AI Home Hub غرفه ال‌جی به شرکت‌کنندگان در نمایشگاه IFA این فرصت را داد تا از نزدیک ببینند که چطور هوش مصنوعی می‌تواند به ایجاد یک تجربه خانه راحت و متصل کمک کند. به صورت فردی و تجمعی، نوآوری‌های این شرکت نمونه‌ای از مفهوم هوش مهربان است که در آن، هوش مصنوعی نه تنها به دستورات پاسخ می‌دهد بلکه نیازهای در حال تغییر کاربران را درک می‌کند و تکامل می‌یابد.

اولاً، LG AI Home تعامل‌های مکالمه را ارائه می‌دهد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا لوازم خانگی و دستگاه‌های اینترنت اشیا را با دستورات صوتی کنترل کنند. مغز LG AI Home نیز عامل هوش مصنوعی این شرکت یعنی FURON است که مدل‌های پیشرفته زبان بزرگ (LLM) همچون GPT-4 Omni از OpenAI را به کار می‌گیرد. FURON یادگیری و درک متنی را با سنجش فضایی بلادرنگ و داده‌های سبک زندگی کاربر ترکیب می‌کند تا محیط خانه را برای هر کاربر بهینه کند.

به‌عنوان مثالی از نحوه عملکرد این، اگر کاربری بگوید: «سلام ال‌جی، من می‌روم بخوابم. لطفاً تمام دستگاه‌هایی که هنوز کار می‌کنند را خاموش کن.» در پاسخ به این نیاز نیز AI Home Hub وضعیت را ارزیابی می‌کند و مطابق با آن پاسخ می‌دهد که ممکن است شامل خاموش کردن خشک‌کن لباس‌شویی پس از پایان چرخه باشد. این هاب همچنین می‌تواند با پخش موسیقی آرامش‌بخش دلخواه کاربر و کم نور کردن چراغ‌ها، محیط را برای یک خواب خوب در شب تنظیم کند.

علاوه بر این، FURON ترجیحات کاربر را برای تنظیمات مختلف دستگاه یاد می‌گیرد، آن‌ها را به خاطر می‌آورد و در زمان‌های مناسب برای راحتی و آسایش شخصی سازی می‌کند. FURON که با انعطاف‌پذیری طراحی شده، می‌تواند زبان‌های بیشتری را یاد بگیرد تا بتواند از پیشرفت‌های فناوری جدید نیز بهره ببرد.

LG AI Home همچنین یک ویژگی به‌روزرسانی را ارائه می‌کند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا لوازم موجود خودشان را به دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی ارتقا بدهند و همین نیز باعث می‌شود تا نیازی به خریداری مدل‌های جدیدتر نباشد. به‌عنوان مثال، اتصال یک تلویزیون بدون هوش مصنوعی و یک سنسور ThinQ ON به سیستم هوشمند ال‌جی این اجازه را می‌دهد تا هنگام خروج کاربر از اتاق، پخش محتوا را مکث کند و پس از بازگشت وی پخش را از سر بگیرد. به طور مشابه، اتصال یک تهویه مطبوع و یک سنسور امکان تنظیم خودکار قدرت و جهت جریان هوا را بر اساس موقعیت کاربر در داخل اتاق فراهم می‌کند.

ال‌جی از سال ۲۰۱۱ میلادی که ماژول‌های را به لوازم خانگی خودش اضافه کرده است، در خط مقدم لوازم خانگی هوشمند بوده است. این شرکت در ادامه پیش‌گامی خودش، ThinQ UP را معرفی کرد که از تراشه‌های هوش مصنوعی روی دستگاه و سیستم‌های عامل مخصوص دستگاه برای ارتقای ویژگی‌ها و عملکرد عملیاتی بهره می‌برد. این نوآوری‌های مشتری محور دستگاه‎‌های معمولی را قادر می‌سازد تا به دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی تکامل پیدا کنند و زندگی روزمره را بهبود ببخشند و رهبری ال‌جی در راهکارهای خانه هوش مصنوعی را مستحکم کنند.

در نهایت، LG AI Home «اتصال گسترده» را با لوازم مختلف برندهای جهانی و دستگاه‌های اینترنت اشیا ارائه می‌کند و با انواع برنامه‌ها از جمله تقویم، خدمات حمل و نقل و پلتفرم خرید آنلاین کار می‌کند. کاربران می‌توانند بدون زحمت برنامه‌های خودشان را مدیریت کنند، دستگاه‌های خانگی را کنترل کنند و به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ را برای تجربه شخصی‌تر و متصل‌تر در خانه دریافت کنند.

ال‌جی به گسترش اکوسیستم LG AI Home ادامه می‌دهد. ال‌جی از طریق خرید شرکت خانه هوشمند Athom اطمینان حاصل کرده که ThinQ ON بتواند با ۵۰۰۰۰ دستگاه و لوازم اینترنت اشیای دیگر اتصال برقرار کند و با بیش از ۱۰۰۰ برنامه شخص ثالث سازگار باشد. این به کاربران طیف گسترده‌تری از راهکارها و خدمات خانه هوشمند را برای انتخاب ارائه می‌کند و به آن‌ها آزادی می‌دهد تا سبک زندگی مناسبی را داشته باشند.

در حالی که راهکارهای هوش مصنوعی ال‌جی با هماهنگی کامل به تحقق چشم‌انداز خانه بدون زحمت این شرکت کمک می‌کنند، سیستم امنیتی LG Shield نیز با هوشیاری از داده‌های مشتری در تمام ساعات شبانه روز محافظت می‌کند.

ال‌جی رهبری در زمینه راهکارهای خانه هوش مصنوعی است و همچنان سعی دارد تا مرزهای نوآوری مشتری محور را جابه‌جا کند. قبل از پایان سال جاری میلادی، ال‌جی قصد دارد تا دستگاه‌های اینترنت اشیایی را معرفی کرد که شامل حسگرهای نوری و حرکتی، حسگرهای کیفیت هوا، حسگرهای دما و رطوبت و دوشاخه‌های هوشمند است که همگی برای ادغام کامل با ThinQ ON طراحی شده‌اند. مشتریان می‌توانند بسته AI Home حاوی این دستگاه‌های جدید را با نصب حرفه‌ای توسط تکنسین‌های واجد شرایط خریداری کنند. علاوه بر این، ThinQ ON پشتیبانی از اکوسیستم Athom را اضافه می‌کند و همین نیز به کاربران اجازه می‌دهد تا در خانه هوش مصنوعی خودشان به مجموعه گسترده‌تری از محصولات و خدمات برندهای دیگر دسترسی داشته باشند.

هوش مهربان ال‌جی به زودی فراتر از خانه گسترش پیدا می‌کند و فضاهای مختلف زندگی افراد از ماشین تا محیط‌های تجاری همچون هتل‌ها و ادارات را به هم متصل می‌کند. این شرکت متعهد به ایجاد آینده‌ای پایدار است که در آن، فناوری هوش مصنوعی دلسوز و هوشمند همیشه وجود دارد و به طور مستقل و پیشگیرانه برای بهبود هر تجربه کار می‌کند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید