۱۵ مهر ۱۴۰۳

تلویزیون‌های OLED ال‌جی گواهی Eyesafe Circadian را دریافت کردند

ال‌جی دیسپلی (LG Display) شرکت نوآور و پیشرو در فناوری‌های نمایشگر در جهان به تازگی اعلام کرده که کل مجموعه تلویزیون‌های OLED و پنل‌های مانیتور این شرکت از ۲۷ تا ۹۷ اینچی به اولین نمایشگرهای جهان تبدیل شدند که گواهی Eyesafe Circadian را دریافت کردند. این گواهی از سوی شرکت آمریکایی متخصص در زمینه راهکارهای کاهش نور آبی یعنی Eyesafe ارائه شده و مزایای پنل‌های OLED ال‌جی دیسپلی را برای ارتقای سلامت چشم و خواب بهتر مورد تأیید قرار می‌دهد.

ریتم‌های شبانه‌روزی انسان هر ۲۴ ساعت یکبار تکرار می‌شوند. آن‎‌ها توسط هورمون‌های کلیدی مانند ملاتونین که باعث خواب می‌شود، حفظ می‌شوند و مشخص شده که با قرار گرفتن در معرض نمایشگرها در طول شب، مختل می‎‌شوند.

شرکت Eyesafe با ارزیابی نسبت نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش و تأثیر آن بر ترشح ملاتونین، ارزیابی فاکتور محافظت شبانه روزی (CPF) را توسعه داده است. تلویزیون‌های OLED ال‌جی دیسپلی و پنل‌های مانیتور ال‌جی به بالاترین امتیاز گواهی شبانه‌روزی CPF 50 دست پیدا کردند چراکه فقط ۳۶ درصد نور آبی ساطع می‌کنند که کمترین میزان در این صنعت است.

علی‌رغم اینکه نور آبی کمتر با اعوجاج رنگ‌ها روی صفحه نمایش همراه است، تلویزیون‌های OLED خود تابشی و پیکسل‌های پنل‌های مانیتور ال‌جی می‌توانند بازتولید رنگ عالی را حفظ کنند و در عین حال، تأثیرشان روی ریتم‌های شبانه را به حداقل برسانند.

هیئت مشاوره سلامت Eyesafe Vision متشکل از چشم پزشکان و اپتومتریست‌های برتر جهانی، تلویزیون OLED و پنل‌های مانیتور LG Display را به‌عنوان یک انتخاب عالی برای کسانی معرفی کردند که به دنبال کیفیت تصویر برتر با تأثیر کمتر بر خواب هستند.

در ماه ژوئیه، ال‌جی دیسپلی و دانشگاه کوکمین نتایج یک کارآزمایی بالینی را تأیید کردند که نشان می‌دهد تماشای پنل‌های تلویزیون LED مینی در بعدازظهر منجر به کاهش ۲.۷ درصدی ترشح ملاتونین در بین افراد شده که در مقایسه با افزایش ۸.۱ درصدی در بین افرادی شده که تلویزیون‌های OLED را تماشا می‌کنند.

علاوه بر کاهش نور آبی، مزایای تلویزیون OLED ال‌جی دیسپلی و پنل‌های مانیتور آن برای سلامت چشم توسط گواهی‌کننده‌های معتبر جهانی، از جمله دریافت گواهینامه‌های Flicker Free از شرکت UL Solutions و Reflection Free از شرکت Intertek به رسمیت شناخته شده است.

هایئون وو لی رئیس واحد تجاری نمایشگر بزرگ در شرکت ال‌جی دیسپلی بیان کرده:

«ما ارزش متفاوتی را برای مشتریان با OLED سازگار با چشم انسان ارائه می‌کنیم که نه تنها بهترین کیفیت تصویر را ارائه می‌دهد بلکه سلامت کاربران را نیز در نظر می‌گیرد.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید