۲۱ مهر ۱۴۰۳

نمایش آثار سر جان اکومفراه با تلویزیون‌های LG OLED

ال‌جی الکترونیکس بار دیگر با هنرمند و فیلمساز بسیار مورد احترام، سر جان اکومفراه برای رویداد Frieze London 2024 همکاری کرده است. این همکاری پس از حمایت اخیر ال‌جی از غرفه انگلیس اکومفراه در ۶۰ مین ننمایشگاه بین‌المللی هنر در La Biennale di Venezia 2024 بوده است. در نمایشگاه فریز لندن ۲۰۲۴، LG OLED از اکومفراه دعوت به عمل آورده است تا نمایشی ویدیویی را در این رویداد به نمایش در بیاورد، هنرمند و فیلمسازی که برای بررسی موضوعاتی مانند حافظه، پسا استعمار، موقتی بودن و زیبایی شناسی شهرت دارد.

ویدیوی Becoming Wind محصول سال ۲۰۲۳ یک ویدیوی پنج کانالی است که بر تلاقی مسائل اجتماعی و زیست محیطی تمرکز دارد و به طور خاص به تجربه بازیگران و فعالان مختلف در زمینه بحران آب‌وهوا نگاهی می‌اندازد. این تعمق عمیقی درباره شکل‌گیری هویت با بازنمایی تمثیلی از باغ عدن و ناپدید شدن آن شکل می‌گیرد؛ مونتاژ فیلم نیز غنای فراوانی از تنوع زیستی گذشته را تداعی می‌کند و نگاهی اجمالی به آتش‌سوزی‌های شعله‌ور، صحنه‌های تبعیض نژادی و متنی قطعه‌قطعه‌شده دارد که بر مسئولیت‌ها برای مقابله با بحران‌های متعدد و متقاطع تأکید دارد.

نمایشگرهای چندگانه و فوق بزرگ LG OLED با تلفیق جذاب هنر و فناوری، کیفیت تصویر خیره‌کننده و مقیاسی باورنکردنی، روایت‌های هنری اکومفراه را زنده می‌کنند. نکته قابل توجه، ماهیت خود نورده تلویزیون‌های LG OLED است که بیان کامل و واضحی از رنگ‌ها را نشان می‌دهد و عمق و واقع‌گرایی عناصر چند حسی اثر هنری برای تجربه‌ای واقعاً غوطه‌ور را غنی می‌کند.

تعهد ال‌جی برای تبدیل LG OLED به انتخابی پایدارتر با تلاش اکومفراه برای بررسی تغییرات آب‌وهوایی، جوامع انسانی و همچنین مصیبت‌های مهاجران در سراسر جهان همسو است. تلویزیون‌های LG OLED به دلیل عدم وجود نور پس‌زمینه قطعات کمتری نسبت به تلویزیون‌های ال‎سی‌دی در خود جای می‌دهند که در نتیجه، تلویزیون ۶۵ اینچی LG OLED در مقایسه با تلویزیون‌های ال‌سی‌دی به همان اندازه، ۶۰ درصد پلاستیک کمتری مصرف می‌کند. تلویزیون‌های OLED همچنین در مقایسه با تلویزیون‌های ال‌سی‌دی یک اندازه، وزنی در حدود ۲۰ درصد کمتر دارند و در نتیجه به کاهش انتشار CO2 در طول حمل و نقل کمک می‌کنند. علاوه بر این، پلاستیک‌های بازیافتی تقریباً ۲۰ درصد پلاستیک مورد استفاده در ساخت تمام تلویزیون‌های ال‌جی از جمله مدل‌های OLED را تشکیل می‌دهند. این تلاش‌ها منجر به آن شده که تلویزیون‌های LG OLED برای چهار سال متوالی گواهینامه‌های محصولات زیست محیطی را از سازمان Carbon Trust بریتانیا و  SGS سوئیس دریافت کنند که بر تعهد این شرکت به پایداری تأکید دارد.

اکومفراه درباره این همکاری بیان کرده:

«من واقعاً خوشحالم که می‌توانم دید هنری خودم را با LG OLED زنده کنم. اثر Becoming Wind با هدف جذب بینندگان به یک وضعیت عمیق از تفکر درباره رابطه ذاتی بین طبیعت، انسانیت و فناوری از طریق تعامل با صدا و تصاویر بصری است. قابلیت‌های صوتی و تصویری پیشرفته LG OLED و پیشرفت‌های فناوری، عناصر حسی هنر را تقویت می‌کند و به طور یکپارچه، تصویر، صدا و احساسات را با هم ادغام می‌کند تا مخاطبان را به سفری بصری متقاعدکننده و هیجان‌انگیز سوق بدهد.»

کیت اوه نایب رئیس بخش ارتباطات برند در شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی بیان کرده:

 «ما خوشحالیم که به همکاری خود با هنرمند سرشناس سر جان اکومفره ادامه می‌دهیم تا نشان بدهیم که LG OLED چطور مخاطبان را با افزایش عمق آثار هنری متفکرانه خودش مجذوب می‌کند. LG OLED به حمایت از هنرمندان و مخاطبانی متعهد است که اشتیاق ما برای نوآوری و تغییرات مثبت را می‌پذیرند. ما همچنان به قدرت بخشیدن به هنرمندانی ادامه خواهیم داد که به دنبال الهام بخشیدن جهان از طریق ترکیب فناوری و هنر هستند.»

بازدیدکنندگان از رویداد Frieze London 2024 می‌توانند اثر هنری Becoming Wind از اکومفراه را از ۹ تا ۱۳ اکتبر در The Regent’s Park مشاهده کنند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید