۰۹ مهر ۱۴۰۳

ال‌جی چشم‌انداز استراتژیک و ابتکارات آینده برای گسترش اکوسیستم AI webOS را به اشتراک گذاشت

ال‌جی الکترونیکس (LG) هفته گذشته اجلاس webOS Summit 2024 را در شهر اینچئون در کره جنوبی برگزار کرد و چشم‌انداز استراتژیک و ابتکارات آینده برای گسترش اکوسیستم AI webOS و همچنین رشد کسب و کار پلتفرم خودش را به اشتراک گذاشت. این اجلاس با عنوان Empowering webOS with AI بود و دومین اجلاس webOS Summit است که میزبان حدود ۳۰۰ شرکت‌کننده به نمایندگی از ۱۴۰ شرکت شریک از جمله توسعه‌دهنده‌های محتوا، تولیدکنندگان و ارائه دهندگان از ۲۴ کشور است. این رویداد همچنین یک نقطه عطف مهم را رقم زد که دهمین سالگرد راه‌اندازی webOS در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی بود.

AI webOS نقشی اساسی در تحول کسب و کار بلندپروازانه ال‌جی ایفا می‌کند و از یک تولیدکننده لوازم الکترونیکی مصرفی به یک شرکت راهکار زندگی هوشمند در حال تغییر است. ال‌جی با سرمایه‌گذاری استراتژیک بیش از یک تریلیون وون (۷۴۰ میلیون دلار) قصد دارد تا به طور قابل توجهی قابلیت‌های پلتفرم webOS خودش و مشاغل مرتبط را افزایش بدهد.

ال‌جی برای دستیابی به چشم‌انداز استراتژیک خودش و بالا بردن ارزش پیشنهادهای منحصربه‌فرد خودش، به طور مداوم مجموعه گسترده‌ای از محتوا و خدمات قابل دسترسی در AI webOS را گسترش می‌دهد. این پلتفرم که تجارب استثنایی را به کاربران تلویزیون ال‌جی در بیش از ۱۸۰ کشور جهان ارائه می‌کند، در حال حاضر بیش از ۴۰۰۰ اپلیکیشن از جمله برنامه‌های سرگرمی، تناسب اندام در خانه، آموزش و گیمینگ را ارائه می‌کند.

امسال، ال‌جی با افزودن انواع خدمات جدید و نوآوری‌های تجربه، شهرت AI webOS را به‌عنوان یک پلتفرم بازی پیشرفته تقویت می‌کند. در حال حاضر، این پلتفرم پیشرفته حدود ۴۵۰۰ بازی را در سرویس‌های گیمینگ ابری محبوب مانند GeForce NOW و Amazon Luna ارائه می‌کند. ال‌جی برای جذاب‌تر کردن بازی در تلویزیون‌هایش، با شرکت MediaTek و Razer همکاری کرده و از فناوری جدید Bluetooth Ultra-Low Latency (BT ULL) بهره گرفته تا تأخیر ورودی هنگام استفاده از کنترلر بازی بلوتوثی را به ۱ میلی ثانیه کاهش بدهد. این واکنش‌پذیری چشمگیر که در جریان webOS Summit 2024 نشان داده شده بود، تجربه بازی فضای ابری را بهبود می‌بخشد و به کاربران کنترل دقیق‌تری می‌دهد و گیم‌پلی را فراگیرتر می‌کند.

ال‌جی همچنین با جستجوی فعالانه استعدادهای برتر صنعت و به دست آوردن آن‌ها، مزیت رقابتی خودش را در محتوا و خدمات تقویت می‌کند. این شرکت اخیراً میزبان یک هکاتون جهانی برای کشف بازی‌های جدید جذاب و محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مناسب برای AI webOS بوده و همچنین در توسعه بازی با مؤسسات معتبر آموزش عالی همچون دانشگاه سونگ کیونکوان و دانشگاه نیویورک همکاری کرده است.

علاوه بر این، با معرفی webOS Pay، ال‌جی خرید محتوا و خدمات را در AI webOS برای کاربران سریع‌تر و راحت‌تر کرده است. سرویس پرداخت ساده و کاربردی به تجربه خرید شخصی و یکپارچه در پلتفرم هوشمند ال‌جی کمک می‌کند.

ال‌جی در دهه اخیر ۲۲۰ میلیون تلویزیون هوشمند فروخته و به طور مداوم تجارت پلتفرم webOS خودش را از طریق قراردادهای مجوز با مجموعه‌ای از شرکت‌های محلی و جهانی تقویت کرده است. ال‌جی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ سیستم عامل webOS را در اختیار سایر سازندگان تلویزیون قرار داد و از آن زمان نیز این پلتفرم همه کاره توسط ۴۰۰ برند به کار گرفته شده است. این شرکت اکنون آماده است تا اکوسیستم webOS را از طریق مجموعه‌ای راهکارهای سرگرمی خودرویی مبتنی بر webOS، تابلوهای دیجیتال، نمایشگرهای هوشمند، مانیتورهای گیمینگ و پروژکتورها گسترش بدهد.

علاوه بر این، پلتفرم webOS در حال تقویت رقابت قوی ال‌جی در تجارت تبلیغاتی است. در سال ۲۰۲۴، درآمد حاصل از تبلیغات و خدمات در webOS بیش از یک تریلیون پیش‌بینی می‌شود که نشان دهنده افزایش چهار برابری نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی بوده است.

یکی از عوامل مهم این عملکرد عالی، LG Channels است، یک سرویس پخش رایگان و با پشتیبانی از تبلیغات که بیش از ۳۸۰۰ کانال را ارائه می‌کند و اکنون در ۲۹ کشور در دسترس است. این شرکت با راه‌اندازی LG Channels Showcase و LG 1، کانال‌های جدیدی که مجموعه‌ای از سرگرمی‌های ممتاز را ارائه می‌کنند، گزینه‌های تماشای درجه یک خودش را در سرویس رایگان خودش افزایش داده است. علاوه بر این، ال‌جی با ارائه راهکارهای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی که توصیه‌های محتوا را با ترجیحات و اولویت‌های کاربر مرتبط‌تر می‌کند، به تجربه کاربری ارزش می‌افزاید.

ال‌جی با چشم‌انداز هوش مهربان خودش برای فناوری هوش مصنوعی دلسوزتر، همدلانه‌تر و توجه‌کننده‌تر، به طور مداوم تجربه مشتری را غنی‌تر کرده و بهبود می‌بخشد. استفاده از Affectionate Intelligence به کاربران اجازه می‌دهد تا از کنترل آسان‌تر و همچنین محتوای شخصی‌سازی‌شده و توصیه‌های خدماتی متناسب با سلیقه و سبک زندگی خودش لذت ببرند. ال‌جی از طریق همکاری با شرکت‌های شریک نوآور و ادغام یکپارچه جدیدترین فناوری‌ها، به طور مدام پلتفرم پیشرفته خودش را اصلاح می‌کند.

همراه با ارائه‎ها و نمایش‌های آموزنده، نمایشگاه webOS Summit 2024 یک منطقه تجربه را نیز داشت که در آن شرکت‌کنندگان قادر بودند تا از نزدیک شاهد باشند که چطور فناوری‌های هوش مصنوعی قدرتمند باعث نوآوری تجربه مشتری در webOS می‌شوند. یکی از بسیاری از ویژگی‌های هوشمند ارائه شده در پلتفرم ال‌جی، AI Concierge است که از تشخیص صدا، تاریخچه جستجو و داده‌های کاربر برای ارائه برنامه‌های سفارشی و توصیه‌های مشاهده استفاده می‌کند. به لطف توانایی تشخیص صداهای مختلف، AI webOS می‌تواند هر کاربر تلویزیون هوشمند ال‌جی را مستقیماً به صفحه اصلی شخصی خودش بدون نیاز به انتخاب دستی نمایه خودش ببرد.

پارک هیونگ سی،‌ رئیس شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی بیان کرده:

«کسب و کار پلتفرم webOS ما بر اساس همکاری نزدیک با شرکای ارزشمندمان و تمرکز بی‌وقفه روی برآورده کردن نیازهای متنوع مشتریانمان، به قوت خودش ادامه می‌دهد. ال‌جی با جشن گرفتن یک دهه نوآوری webOS  و در حال حاضر با غنی سازی زندگی روزمره مشتریان با AI webOS، گذار خودش به یک رسانه برجسته و پلتفرم سرگرمی را سرعت بخشیده است.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید