۱۰ شهریور ۱۴۰۰

چرخه مفید و ارزشمند بازیافت لوازم خانگی ال‌جی

پلاستیک تقریباً در هر محصولی که قابل تصور است به کار می‌رود؛ از کیسه‌های خرید یکبار مصرف و بطری‌های آب گرفته تا محصولاتی که سال‌ها در کنار ما هستند، مانند یخچال، مبلمان و خودرو. پلاستیک در جهان مدرن همه جا حضور دارد و بدون شک اختراع آن زندگی روزمره را آسان‌تر و راحت‌تر کرده است. اما وابستگی ما به محصولات پلاستیکی، که در دوران شیوع بیشتر افزایش یافته است، به دلیل تأثیر منفی آن بر سلامت کره زمین، جای نگرانی دارد.

از آنجا که اکثر پلاستیک‌ها حاوی مواد شیمیایی سمی هستند و با گذشت زمان مانند مواد طبیعی تجزیه نمی‌شوند، اگر بازیافت نشوند یا به درستی دفع نشوند، می‌توانند بر محیط زیست و سلامت انسان و حیوانات آسیب برساند. اما این فقط پلاستیک نیست. ضایعات الکترونیکی، فلزات سنگین و گازهای مبرد نیز به مشکلات جدی آلودگی تبدیل شده‌اند که باید با آنها مقابله کرد. اگر قرار است بازیافت بخشی از راه حل باشد، جهان باید بهتر عمل کند، زیرا در حال حاضر کمتر از 10 درصد از تمام محصولات مصرفی و تجاری تولید شده بازیافت می‌شوند. بخش عمده این محصولات ناخواسته نشان‌دهنده میلیون‌ها و میلیون‌ها تن زباله در سال است که سرانجام راهی محل دفن زباله‌های سراسر جهان خواهند شد.

ال‌جی الکترونیکس با ایجاد بازیافت مفید و کاهش اثرات زیست محیطی محصولاتی که به پایان عمر خود رسیده‌اند، به ایجاد یک چرخه با ارزش کمک می‌کند  و در یک مرکز بازیافت پیشرفته در کشور خود سرمایه گذاری می‌کند. مرکز بازیافت ال‌جی که در شهرستان هامیانگ در کره جنوبی واقع شده است، طیف وسیعی از لوازم خانگی دور ریخته شده را جمع‌آوری می‌کند که پس از جداسازی، خرد کردن و غربالگری به عنوان مواد مفیدی متولد می‌شوند که در لوازم جدید مجدداً مورد استفاده قرار گرفته و دوباره چرخه زندگی خود را آغاز می‌کنند.

هر سال، این مرکز بیش از نیم میلیون دستگاه از جمله یخچال، ماشین لباسشویی و کولر را بازیافت می‌کند. با استفاده از تکنسین‌های ماهر، فرایندهای آزمایش شده و تجهیزات تخصصی، محصولات ضایعاتی از مواد مفید مانند آلومینیوم، مس، فولاد و البته پلاستیک عاری می‌شوند تا دوباره در لوازم خانگی جدید ال‌جی استفاده شوند.

این بازیافت در چیلسئو آغاز شده است. بیایید نگاهی به چهار مرحله اصلی تبدیل لوازم قدیمی از زباله به قطعات محصولات جدید بیندازیم.

مرحله اول: جدا کردن، خرد کردن، مرتب کردن

پس از جمع‌آوری وسایل در مرکز بازیافت چیلسئو، کارگران هر دو قطعه پلاستیکی مکانیکی و قابل جدا شدن مانند کمپرسور، کشو و قفسه‌ها را به صورت دستی برمی‌دارند. هر مبرد باقی مانده با خیال راحت با استفاده از دستگاه بازیابی گاز استخراج می‌شود. سیستم ثبت شده – که اولین در نوع خود است – کل فرآیند حذف را خودکار می‌کند تا کارایی و ایمنی کارکنان را تا حد زیادی افزایش ‌دهد. سپس قاب‌های دستگاه خرد شده و سپس به روش‌های مختلف با استفاده از ارتعاش، گرانش، آهنربا و هوا به آهن، مس، پلاستیک، آلومینیوم و غیره طبقه بندی می‌شوند.

مرحله دوم: از پلاستیک خردشده تا گلوله‌های مرتب

پلاستیک خردشده که از محصولات تکه‌شده به دست می‌آید، به تأسیسات دیگری منتقل می‌شود و قبل از ذوب شدن، سرد شدن و برش خوردن با استفاده از آب به گلوله‌های کوچک با اندازه یکنواخت مرتب می‌شود. این گلوله‌ها با شکل، مقیاس و ترکیب ثابت، برای استفاده در ساخت قطعات و اجناس پلاستیکی مناسب هستند و مزایای دوگانه‌ای را هم در کاهش ضایعات و هم تلاش لازم برای ایجاد محصولات جدید ارائه می‌دهند.

مرحله سوم: تبدیل به اجزای جدید

در مرحله بعد، گلوله‌ها به محل دیگری انتقال پیدا می‌کنند، در آنجا ذوب شده، در قالب‌ها ریخته می‌شوند و در نهایت به قطعات پلاستیکی برای مدل‌های جدید یخچال ال‌جی تبدیل خواهند شد.

مرحله چهارم: تولد دوباره

در مرحله آخر نیز اجزای پلاستیکی به کارخانه چانگ وون ال‌جی، مرکز اصلی تولید لوازم خانگی این شرکت در فاصله 30 کیلومتری، منتقل می‌شوند تا در یخچال‌های ال‌جی به عنوان پوشش، داکت و دسته، در میان سایر اجزا قرار گیرند. و البته همه قطعات متولدشده با این استانداردهای دقیق با کیفیت بالا که ا‌ل‌جی از همه اجزای آن انتظار دارد مطابقت دارند.

بازگرداندن سلامت به سیاره ما و حفاظت از آن برای نسل‌های آینده نیازمند اقدام و فداکاری مداوم از طرف همه است. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ منابع زمین و کاهش ردپای ما ایجاد چرخه‌ای مفید است که در آن بازیافت و استفاده مجدد از چیزهایی را که در حال حاضر داریم انجام می‌دهیم. از تولید و ال‌جی، از طراحی محصول با آگاهی محیطی گرفته تا بازیافت مسئولانه و مدیریت پسماند و توسعه فناوری‌های پایدار ، به سفر خود برای اطمینان از فردایی بهتر ادامه می‌دهد.

ویدیوی کامل از تلاش‌های بازیافت ال‌جی را در اینجا مشاهده کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید