۰۳ خرداد ۱۴۰۳

دو مقاله تحقیقاتی ال‌جی توسط کنفرانس معتبر فناوری هوش مصنوعی پذیرفته شد

ال‌جی الکترونیکس (LG) اخیراً در کنفرانس بین‌المللی یادگیری عمیق (ICLR) سال ۲۰۲۴ که از تاریخ ۷ تا ۱۱ ماه مه در شهر وین در اتریش برگزار شده بود، حضوری مؤثر داشت. از میان انبوه ارسال‌ها، مقاله تحقیقاتی ال‌جی جایگاهی را در میان یک درصد مقالات برتر برای ارائه در کنفرانس را به دست آورد و تلاش‌های تحقیقاتی ال‌جی را در مرکز توجه قرار داد و جایگاه آن را به‌عنوان شرکتی پیشرو در زمینه پیشبرد فناوری‌های مهم هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مانند رباتیک، متاورس و خانه‌های هوشمند تثبیت کرد.

کنفرانس ICLR کنفرانسی معتبر و بین‌المللی با تمرکز روی فناوری یادگیری عمیق است و به طور مداوم در فهرست انتشارات برتر Google Scholar در زیر شاخه مهندسی و علوم کامپیوتر قرار دارد. این کنفرانس با نرخ پذیرش ۲۵ درصد، شهرت خودش را به‌عنوان پلتفرمی برجسته برای تحقیقات پیشرفته حفظ کرده است.

مقاله تحقیقاتی DiffMatch: Diffusion Model for Dense Matching ال‌جی به‌عنوان یکی از یک درصد مقاله برتر ارسال شده برای ICLR 2024 شناخته و برای ارائه شفاهی در کنفرانس انتخاب شد. این مقاله یک فناوری هوش مصنوعی را معرفی می‌کند که در مقایسه تصاویر برای مشخص کردن شباهت‌ها و تفاوت‌ها مهارت دارد و شناسایی دقیق مکان‌ها و اشکال اشیا را تسهیل می‌کند. این نوآوری نویدبخش افزایش سرعت و دقت تشخیص فضایی در برنامه‌های رباتیک پیشرفته است و به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا در محیط‌هایی با تغییر موقعیت اجسام و شرایط نوری به طور مؤثر حرکت کنند.

علاوه بر این، مقابله ال‌جی با عنوان H2O-SDF Two-Phase Learning for 3D Indoor Reconstruction using Object Surface Fields که بر فناوری اصلی برای متاورس تمرکز دارد، در میان پنج درصد برتر ارسالی‌ها قرار داشت و برای ارائه Spotlight انتخاب شد. این مقاله استفاده از هوش مصنوعی را برای بازتولید فضاهای پیچیده داخلی و جزئیات سطوح اشیا در یک فضای مجازی سه بعدی نشان می‌دهد. با استفاده از تصاویر دو بعدی به‌عنوان منبع، هوش مصنوعی می‌تواند ساختار داخلی از جمله دیوارها، سقف‌ها و ستون‌ها را به صورت سه بعدی شناسایی و ارائه کند. پس از آن نیز این فناوری اطلاعات آموخته شده را برای افزودن جزئیات ظریف به مبلمان، لوازم خانگی و سایر اشیا خانه به کار می‌گیرد و درجه بالایی از واقع‌گرایی را به فضاهای مجازی می‌آورد. این فناوری نوآورانه ال‌جی که برای برنامه‌های کاربردی مختلف مرتبط با متاورس مناسب است، می‌تواند به طور بالقوه برای تقویت نرم‌افزار « digital twin» استفاده شود که به ابزاری ضروری برای کارخانه‌های هوشمند تبدیل شده است.

کیم بیونگ هون مدیر ارشد فناوری در شرکت ال‌جی الکترونیکس بیان کرده:

«با استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌های ال‌جی، ما همچنان زندگی مشتریان را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهیم کرد، چه در خانه، چه در محل کار یا حتی در دنیای مجازی»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید