۲۲ مهر ۱۴۰۳

بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تولید توسط شرکت ال‌جی اینوتک

شرکت ال‌جی اینوتک (LG Innotek) از توسعه و استفاده از اولین سیستم بازرسی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) برای مواد اولیه ورودی خبر داده است که برای شناسایی عیوب در محل دریافت و جلوگیری از استفاده از مواد اولیه نامرغوب در فرایند تولید طراحی شده است.

ال‌جی اینوتک فناوری بازرسی مبتنی بر هوش مصنوعی خودش را با ترکیب اطلاعات مواد و فناوری‌های پردازش تصویر هوش مصنوعی توسعه داده است تا در فرایند RF-SiP به کار ببرد. اخیراً این فناوری همچنین برای FC-BGA نیز به کار گرفته شد و انتظار می‌رود که رقابت و کیفیت محصولات زیر لایه نیمه هادی باارزش ال‌جی اینوتک را بیشتر کند.

پیش از این، مواد اولیه دریافتی قبل از ورود به فرایند تولید تنها تحت بازرسی بصری قرار می‌گرفت. با این حال، پیشرفت مداوم فناوری بسترهای نیمه هادی اینوتک را تغییر داد. حتی پس از بهبود همه علل نقص در فرایند، شکست در ارزیابی قابلیت اطمینان همچنان افزایش پیدا کرد. این امر باعث شد که کیفیت مواد ورودی به‌عنوان یک عامل تعیین کننده برای ارزیابی قابلیت اطمینان مورد توجه قرار بگیرد.

مواد خام اصلی که بسترهای نیمه هادی را تشکیل می‌دهند، به‌صورت مخلوطی از الیاف شیشه، ترکیبات معدنی و سایر اجزا از راه می‌رسند. در گذشته، حفره‌های هوا یا ذرات خارجی تولید شده در طول فرایند اختلاط مواد تأثیر قابل توجهی روی عملکرد محصول نداشتند. با این حال، از آنجایی که مشخصات زیرلایه مانند فاصله مدار بسیار سخت‌گیرانه‌تر شده است، وجود حفره‌های هوا و ذرات خارجی بسته به اندازه آن‌ها شروع به ایجاد نقص کردند.

در نتیجه، تشخیص اینکه کدام قسمت از ماده خام مسئول نقص است، با استفاده از روش‌های سنتی بازرسی بصری عملاً غیرممکن است و همین نیز چالش مهمی برای این صنعت به شمار می‌رود.

ال‌جی اینوتک راهی برای غلبه بر این چالش صنعتی با هوش مصنوعی پیدا کرده است. «سیستم بازرسی مواد خام ورودی مبتنی بر هوش مصنوعی» با ده‌ها هزار داده در مورد ترکیب موادی که برای یک محصول مناسب یا نامناسب هستند، آموزش دیده است. بر این اساس، اجزاء و نواحی معیوب مواد اولیه زیرلایه نیمه هادی را تنها در یک دقیقه با دقت بالای ۹۰ درصد تجزیه و تحلیل می‎کند و انحرافات کیفی را در هر مقدار از مواد اولیه به تصویر می‌کشد.

ال‌جی اینوتک با استفاده از یادگیری ماشینی هوش مصنوعی برای تجسم، کمی کردن و استاندارد کردن تنظیمات مواد بهینه شده برای کیفیت، توانسته است از ورود مواد اولیه معیوب به فرایند تولید جلوگیری کند. این شرکت می‌تواند طراحی مواد را بر اساس اطلاعات انحراف کیفیت مشاهده توسط سیستم هوش مصنوعی تغییر بدهد و همین نیز به آن اجازه می‌دهد تا از قبل از ورود به فرایند، اطمینان حاصل شود که مواد خام در سطح مناسبی قرار دارند.

یکی از مقامات ال‌جی اینوتک بیان کرده که با این سیستم هوش مصنوعی، زمان مورد نیاز برای تجزیه و تحلیل عیوب تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده و هزینه رفع علل نقص به طور قابل توجهی کم شده است.

مدیر ارشد فناوری ال‌جی اینوتک یعنی اس دیوید رو بیان کرده:

«با «سیستم بازرسی مبتنی بر هوش مصنوعی» ما اکوسیستم هوش مصنوعی منحصربه‌فرد ال‌جی اینوتک را تکمیل می‌کنیم که با شناسایی علل نقص محصول در مراحل اولیه تولید، ارزش استثنایی به مشتری را ارائه می‌دهد. ما به نوآوری در فناوری تولید دیجیتال ادامه خواهیم داد تا محصولاتی با کیفیت بالا با کمترین هزینه و در کمترین زمان ایجاد کنیم.»

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید