۰۹ خرداد ۱۳۹۲

تجربۀ امن و مجازی موبایل با :Optimus Vu ال‌جی

ال‌جی گوشی اولین هوشمند مجهز به فناوری مجازی‌سازی حریم شخصی و کسب و کار (PRIVACY AND BUSINESS VIRTUALIZATION) را در امریکا وارد عرصۀ تجارت کرد

سرمایه‌گذاری و مشارکت راهبردی با VMware و Verizon Wireless عملی شد

شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد گوشی :Optimus Vu، که در امریکا با نام Intuition شهرت دارد، اولین گوشی هوشمند ال‌جی در امریکا است که با شبکه ورایزون وایرلس (Verizon Wireless Network) برای ارائه فناوری مجازی‌سازی حریم خصوصی و کسب و کار (P&B) وارد عرصۀ تجارت شده است. مجازی‌سازی P&B الزاماً سیستم‌عامل گوشی هوشمند را به دو نیمه تقسیم می‌کند تا ضمن ایجاد محیطی کنترل‌شده و ایمن برای فناوری اطلاعات در برنامه‌های مربوط به کسب و کار، تمامی برنامه‌ها و اطلاعات شخصی کاربر بدون تغییر باقی بماند. :LG Optimus Vu اولین گوشی از نسل جدید گوشی‌های هوشمندِ آماده برای انجام عملیات سازمانی و شرکتی است که تسهیلات پلت‌فرمی ایمن و مجازی برای کار را همراه با تمامی مزایای استثنائی ال‌جی در موبایل و ویژگی‌های رابط کاربری کاربرپسند ارائه می‌دهد.

گوشی هوشمند :Optimus Vu نتیجۀ همکاری مدبرانه و موفق با وی.ام.وِیر (VMware)، پیشگام جهانی در زیرساخت‌های مجازی‌سازی و ابری، و ورایزون وایرلس (Verizon Wireless)، بزرگترین اپراتور شبکۀ موبایل در امریکا است. این گوشی جدید دنباله‌روی تلاش‌ مشارکتی دیگری به نام LG Revolution for VMware® Horizon Mobile™ (تحول ال‌جی برای VMware® Horizon Mobile) است.

:Optimus Vu برندۀ جایزۀ نوآوری در طراحی و مهندسی از نمایشگاه CES در سال 2012 است که هر برندی آرزوی آن را دارد. این تلفن همراه هوشمند به VMware Horizon Mobile مجهز است و نمونه‌ای هیجان‌انگیز از تجربۀ مجازی موبایل را برای کاربران فراهم می‌کند.

 برخی از کسب و کارهای امروزی، در رابطه با استفاده از تلفن همراه در محل کار، سیاست خاصی برای کار با موبایل شخصی ایجاد می‌کنند. اما داشتن اطلاعات و برنامه‌های کاری روی گوشی شخصی می‌تواند یک خطر امنیتی به شمار رود و جداگانه نگه داشتن موضوعات شخصی و کاری ممکن است برای کاربر چالش‌برانگیز باشد. گوشی‌های موبایل ال‌جی که به فناوری مجازی‌سازی P&B مجهز هستند محیط کاری امن و مجازی جداگانه‌ای فراهم می‌کنند که از هر جایی در هر زمانی در دسترس است. همکاری با VMware Horizon Mobile در گوشی :LG Optimus Vu به کاربران امکان می‌دهد تا سیستم‌عامل دومی را اجرا کنند که کاملاً جدا از سیستم‌عامل خود گوشی باشد. با این کار به راحتی می‌توان اطلاعات و برنامه‌های مربوط به کار را از برنامه‌ها و اطلاعات شخصی جدا نگه داشت. علاوه بر این، مجازی‌سازی P&B، با کاهش خطرات امنیتی و بهبود قابلیت مدیریت برای کسب و کار، نسبت به سری کنونی راهکارهای مبتنی بر برنامه‌های کاربردی در بازار امن‌تر است.

 دکتر جونگ سئوک، ریاست و مدیر اجزایی ارتباطات موبایلی ال‌جی گفت: «گوشی :Optimus Vu با مجازی‌سازی P&B جهشی بزرگ در فناوری مجازی‌سازی موبایل است. پیوستن نیروها به شرکت‌های وی.ام.ویر و ورایزون وایرلس ما را قادر ساخته است تا گوشی هوشمندی آماده برای عملیات سازمانی و شرکتی ایجاد کنیم که بازده و سهولت را افزایش دهد. کاربران می‌توانند از تطبیق‌پذیری و تنوع داشتن دو گوشی در یک گوشی لذت ببرند و در همان حال نیز کسب و کارها، با استفاده از علمی که اطلاعات حساس را کاملاً ایمن می‌کند، احساس بی‌خطر بودن خواهند داشت.»

بوآز چالامیش، نایب رئیس و مدیرکل بخش محاسبات کاربر نهایی در وی.ام.ویر، گفت: «ال‌جی و وی.ام.ویر در حال برطرف کردن چالش‌هایی هستند که بخش فناوری اطلاعات به دلیل BYOD (استفاده از گوشی شخصی در محل کار برای دسترسی به اطلاعات و برنامه‌های شرکت) و شخصی‌سازی فناوری اطلاعات هر روز با آنها مواجه می‌شود. ایجاد فضای کاری جداگانه بر روی گوشی موبایل به فناوری اطلاعات امکان می‌دهد که امنیت و کنترل فراهم کند و در همان حال فشار و مسئولیت‌ها برای مدیریت کل گوشی را کاهش دهد. این رویکرد بهترین تعادل را ایجاد می‌کند و نیازهای امنیت فناوری اطلاعات و آزادی کاربر نهایی را تأمین خواهد کرد.»

 ال‌جی تصمیم دارد تا مجازی‌سازی P&B را در گوشی‌های موبایل پیشرفته بیشتری معرفی کند تا نیاز روزافزودن کاربران به داشتن گوشی‌های هوشمند ایمن و مناسب برای کسب و کار را برآورده کند.

۸ نظر

حسین ۹ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
با وابستگی هرچه بیشتر به اطلاعات در دهها های اخیر امنیت اطلاعات و داده ها روز به روز بیشتر می شود هم اکنون نیز در داخل کشور روز به روز سیستم های متمرکز در حال جایگزینی با سیستم های محلی می باشد در حال حاضر برای بسیاری از دست دادن موبایل و یا تبلت و یا رایانه همراه آنها بمراتب از قیمت و ارزش فیزیکی دستگاه مصیبت بار تر است بخصوص کسانیکه از اطلاعات خود هیچگونه پشتیبانی ندارند نگهداری عکس و فیلم و اطلاعت شخصی بر روی اینگونه دستگاهها هم در زمان مفقود شدن و یا سرقت دستگاه بسیار نگران کننده می باشد علیهذا در حال حاضر علاوه بر خدمات اینترنتی امکان دسترسی به شبکه های اینترانتی داخل کشور و حتی دسترسی به سرورهای شخصی با این تجهیزات امکان پذیر است . در چنین مواردی در هنگام ماموریت و مسافرت هم انجام بسیاری از امور ضروری از جمله اقدام بر روی کارتابل برای بسیاری از مدیران امکان پذیر است ده سال پیش در مورد استفاده از بسیاری از امکانات امروزی حتی تصور آن غیر قابل باور بود و حتی با ورود این فن آوری به داخل منزل بسیاری از ما همچنان مورد استفاده قرار نمی گیرند راحتر بگویم هنوز بسیاری از دارندگان تلوزیون هوشمند باور اینکه بسیاری از امور را بدون استفاده از رایانه و حتی تلفن بتوان از طریق تلوزیون خود انجام دهند با خبر نیستند هر چند کار کردن با آن در ابندا براحتی کار با کیبرد و ماوس کامپیوتر نیست اما بعد از مدتی کارکردن و آشنائی با امکانات آن کم کم کاربر به نحوه استفاده از این امکانات جدید مسلط می گردد و علاوه بر اپلیکیشن ها موجود امکان ذخیره آدرس های اینترنتی مورد استفاده روز مره از جمله درگاههای بانک، سایت دانشگاه محل تحصیلی ایمیل شخصی ، و … را در پنجره Book Mark ذخیره و هر زمان مورد نیاز بود آن را از فهرست علاقه مندیها انتخاب و بدون درج آدرس اینترنتی سایت فراخوانی کند همین امکان با تلفن های همراه هوشمند که روز به روز بر امکانات آنها افزوده می گردد نیز امکان پذیر است و روز به روز نیز بر امکانات امنیتی آنها افزوده می شود بنا بر این در آینده نه چندان دور با از دست دادن گوشی و یا رایانه همراه خود فقط در حد ارزش فیزیکی آن متضرر خواهید شد و تمامی اطلاعات و داده های شما کاملا محفوظ خواهند بود شاید در آینده در محل کار خود بسیاری از امور روز مره زندگی خود در خانه را مدیریت کنید البته در حال حاضر تمامی این امکانات وجود دارد و البته هنوز همگانی نیست مانند استفاده از رایانه شخصی در ۲۵ سال قیبل هم اکنون امکان نظافت منزل با جاروی هوشمند ال جی بررسی مواد غذایی موجود در یخچال و زمان باقیمانده ا انقضای مصرف آنها براه انداختن ماشین لباسشوئی منزل و کنترل تصویری فضای داخل منزل و …. با استفاده از تلفن های همراه هوشمند ال جی از هر کجا موجود است شاید اگر این اظهار نظر را ده سال بعد کسی ببیند با خود می گوید که این کارها که امور جاری زندگی همه است راستی ده سال پیش چقدر با دستگاههای خود پرداز بانکی و کارت بانکی و سامانه های خرید فروشگاهی و … آشنا بودیم .

موفق باشید .

admin-user4 ۹ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

ممنون حسین جان از توضیحات جامع و کاملتون
موفق باشید 🙂

محمد مهدی ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
بنده این گوشی رو دارم و متاسفانه موبایل بانک روش جواب نمیده یعنی اس ام اس رو ارسال نمی کنه (ملی و صادرات) تمامی موبایلی ها رفتن بلد نبودم به تهران زنگ زدم پشتیبانی ال جی بلد نبودن باید چه کنم ؟

admin-user4 ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
دوست عزیز به نسخه برنامه بانک شما مربوط است و باید بانک نرم افزارش را به روزکند
موفق باشید

masood ۳۱ تیر ۱۳۹۲ پاسخ

ما امنیت نخواستیم کی این اپدیت لعنتی واسه p895 optmus vu میاد اگه هم که نمیاد بگو که الکی منتظر نمونیم

admin-user4 ۱ مرداد ۱۳۹۲ پاسخ

مسعود عزیز
در حال حاضر مطلبی بر آمدن آپدیت جدید برای ما اعلام نشده
ممنون از صبر و تحمل شما

ali ۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید
من میخوام بین این گوشی و سامسونگ گالاکسی نوت ۱ یکی رو انتخاب کنم این گوشیچه برتری نسبت به
نوت ۱ داره ? میگن این گوشی رادیو نداره راست میگن ? ممنون اگه جوابمو بدین

admin-user4 ۳ شهریور ۱۳۹۲ پاسخ

نسخه ایران و بیشتر مناطق رادیو ندارد

نظر دهید