۰۸ آبان ۱۳۹۲

پنج توصیه برای نجات زمین با بازیابی تلویزیون‌های قدیمی

خریدن یک تلویزیون جدید همیشه هیجان انگیز است. همه چیز در تصاویر شفاف، واضح و جذاب به نظر می رسد و استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین فناوری ها هم جذابیت این محصولات دوست داشتنی را بیشتر می کند. بر اساس مقاله ای که اخیرا New York Times منتشر کرده است، مردم بین هر پنج تا هفت سال یک بار تلویزیون شان را عوض می کنند.

اما شما با تلویزیون قدیمی‌تان چه می‌کنید؟ اطلاعات منتشر شده بر اساس گزارش آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده نشان می دهد که 24 میلیون تلویزیون کار کرده در سال 2010 در این کشور به دور انداخته شده است. این گزارش نشان می دهد که زباله های الکترونیک که شامل تلویزیون ها هم می شوند بیش از پنج درصد از زباله‌های جامد را در هر سال در سرتاسر جهان به خود اختصاص می دهند؛ مشکلی جدی که به سادگی نمی توان از آن چشم پوشید.

در این مقاله، گروه LG Blog چند توصیه و راه حل برای مراقبت از محیط زیست و بازیابی تلویزیون های قدیمی به جای دور انداختن آن ها برای شما آماده کرده است،خوشحال می شویم پیشنهادات شما را هم در بخش نظرات بشنویم؛

1)      به دنبال مراکز خیریه ای باشید که تلویزیون ها را به عنوان هدیه می پذیرند.

  • برخی از این مراکز و موسسات ممکن است وسایل و ابزارهای الکترونیکی را نپذیرند و بنابراین بهتر است پیش از مراجعه به آن ها، لیست هدایای قابل قبول شان را بررسی کنید.
  • پیش از اهدای تلویزیون، حتما از کارکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.
  • با قرار دادن تلویزیون در جعبه اصلی خود و یا جعبه ای بزرگ ، از حمل ایمن آن مطمئن شوید.

2)      قرار دادن تلویزیون در اختیار مراکز بازیابی زباله ها

  • ابتدا بررسی کنید که آیا برای بازیابی نیاز به پرداخت هزینه وجود دارد یا خیر.
  • و همین طور بررسی کنید که بازیابی تلویزیون ها جزو خدمات مرکزی که به آن مراجعه کرده اید، باشد.
  • ممکن است برخی از اجزای تلویزیون نیاز به بازیابی جداگانه داشته باشند؛ از متصدیان مرکز بپرسید چه قطعاتی باید از تلویزیون جدا شوند.
  • ابتدا به فروشگاهی که تلویزیون را از آن خریداری کرده اید، مراجعه کنید؛ ممکن است این فروشگاه ، تحت برنامه بازیابی خاصی تلویزیون شما را هم برای بازیابی بپذیرد.
  • ممکن است شرکت هایی در شهر شما وجود داشته باشند که کار حمل و نقل تلویزیون برای بازیابی را به صورت رایگان انجام دهند. اگر تصور می کنید، حمل و نقل تلویزیون برای تان مشکل است، با آن ها تماس بگیرید.

3)      فروش در سایت های حراجی آنلاین

  • ارسال اطلاعات محصول چون مشخصه ها ، شماره سریال و عکس ها ممکن است سبب افزایش ارزش تلویزیون شده و احتمال فروخته شدن آن را افزایش دهد.
  • محصولات مشابهی که به مزایده گذاشته شده اند را بررسی کرده و قیمت مناسبی برای تلویزیون تان انتخاب کنید.
  • به دلیل تعداد زیاد سایت های جعلی و احتمال کلاهبرداری های آنلاین، مطمئن شوید از سایت های مورد اطمینان و معتبر برای فروش تلویزیون استفاده می کنید.
  • قوانین استفاده شامل پرداخت ها، نحوه استرداد و موارد مشابه را به دقت مطالعه و سپس آن ها را تأیید کنید.

4)      به دنبال برنامه های بازیابی موجود در محل زندگی تان باشید

  • اگر خوش شانس باشید ، می توانید برنامه های ویژه ای برای بازیابی زباله های الکترونیک در منطقه ای که در آن
  •  زندگی می کنید، بیابید. برای مثال، LG در حال حاضر برنامه بازیابی ویژه ای برای محصولات  الکترونیکی خود در ایالات متحده به صورت رایگان برگزار می کند. پس بهتر است به دنبال چنین برنامه های بگردید و علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، به پاکیزه ماندن محیط زیست هم کمک کنید.

5)      برای مرتبه بعدی که به بازیابی تلویزیون نیاز پیدا می کنید، آماده باشید

ممکن است به تازگی تلویزیون تان را عوض کرده و تلویزیون جدیدی خریداری کرده باشید اما این تلویزیون هم روزی مستعمل شده و نیاز به بازیابی خواهد داشت. برای اینکه از همین الان آماده باشید، دفترچه های راهنما و وسایل اضافی و جانبی تلویزیون تان چون کابل های برق و موارد مشابه را به دقت نگهداری کنید. همین طور اطلاعات مربوط به تاریخ خرید و مدل دقیق تلویزیون هم حتما در آینده به کارتان خواهند آمد. از آن ها به دقت نگهداری کنید.

«برخی موارد بالا در ایران اجرایی نیستند.»

پیشنهاد شما برای نجات زمین چیست؟ شما در این راه آیا کاری کرده‌اید؟

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۱ نظر

حسین ۸ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام
میانگین استفاده از یک تلوزیون در ایران ۱۰ تا ۱۵ سال اسن و از سوی دیگر دلبستگی برخی به لوازم منزل چنان است که با خرید تلوزیون جدید تلوزیون قدیمی به اتاق خواب یا اتاق کودکان و یا حتی آشپزخانه منتثل و یا سالها در گوشه زیر زمن یا انباری جا خوش می کند در ایران اگر کسی حوصله داشته باشد از طریق جمعه بازار روزنامه همشهری و اگر حوصله نداشته باشد به تعمیرگاههای تلوزیون که معمولا اجناس دست دوم را هم خرید و فروش م کنند و یا از طریق امانت فروشیها و یا سمساریها بفروش می رود بعضی از سی چهل سال تازه به فکر بازسازی و احیا تلوزیونهای کلاسیک یا چهل ساله و یا آنتیک با عمر ۵۰ ساله می افتند راستی می دانید مراکزی در تهران هستند که تلوزیونهای مبله چوبی لامپی قدیمی را در حد اکبند بازسازی می کنند ابتدا کلیه تجهیزات از داخل تلوزیون خارج و بدنه آن بطور کامل و به شکل اولیه لاک الکل کاری و قسمتهای صدمه دیده مانند لنگه درها دوباره سازی ( جایگزین ) می شوند فیبر پشت تلوزیون به شکل اولیه طراحی و برش خورده و سوراخ کاری می شوند لامپ تصویر ضعیف شده به اصطلاح گان زده ( بخش تفنگ الکترونی آن تعویض و مجددا گاز زده می شود ) دستگیه درب و لولا و چرخها تعویض می گردد البته پول یک تلوزیون ال سی نو را هم باید برای این کار کنار بگذارید
موفق باشید .

نظر دهید