۰۴ دی ۱۳۹۲

پدیده بعدی دنیای صفحه نمایش‌ها چیست؟

فناوری نسل جدید صفحه نمایش‌ها مشخصا بحثی است که فارغ از قلمرو سازنده‌ها و مصرف کننده‌ها، سعی دارد تا هر چه سریعتر به کاربردهای روزمره نزدیکتر شده و به همین سبب هم هر روز، به محبوبیت آن افزوده می‌شود. LG با در نظر گرفتن وقت مناسب، از فرصت استفاده و سعی کرد تا از متفکران، پیشگامان علمی و تجاری در چهاردهمین همایش دانش جهانی یا WKF که اکتبر گذشته در سئول برگزار شد، برای همفکری در این مورد دعوت به عمل آوَرَد.

دکتر این بیونگ کانگ، قائم مقام شرکت و مدیر بخش آزمایشگاه‌های LG Display ، طی نطق آغازین همایش، تصویری از آنچه که در انتظار نسل بعدی صفحه نمایش‌هاست، ارائه داده و با تقدیر از تلاش‌ها و بهبودهای صورت پذیرفته در فناوری صفحه نمایش‌ها، دید رو به جلوی شرکت را تشریح کرد.  با نگاهی به بازار رو به فزاینده صفحه نمایش‌های با اشباع رنگی بالا، و استقبال خوب جهانی از آن‌ها، دکتر کانگ جزئیاتی از مسیری که شرکت طی کرده، به همراه برنامه‌های آتی را در ساخت موتور‌های جدید و تنوع بالاتر محصولات ارائه داد.

در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به  محورهای توسعه نسل آینده صفحه نمایش‌های LG Display که توسط دکتر کانگ معرفی شدند، بیاندازیم. با ما همراه باشید.

تمرکز بر روی انسان و زندگی در گام بعدی صنعت صفحه نمایش ها

یکی از نکاتی  در بازار صفحه نمایش‌ها که توجه جهانی را کم کم به سوی خود سوق می‌دهد، کیفیت زندگی انسان‌هاست. در این همایش، دکتر کانگ سه مفهومی که توسعه صفحه نمایش‌ها بر مبنای آن‌ها بسط پیدا خواهد کرد را معرفی نمود: واقعیت (Reality)، محیط (Ambience) و هوشمندی (Intelligence).

واقعیت (Reality)

صفحه نمایش‌های واقع گرا، سعی دارند تا احساسی حقیقی‌تر از تماشای تصاویر برای بینندگان فراهم آورند. تنها با نگاه کردن بر روی صفحه، تجربه ای واقعی به دست آورده و محیط را با تمام وجود احساس کنید. یکی از مثال‌های خوب در این زمینه تلویزیون‌های OLED خمیده LG هستند که با ارائه عمقی مناسب، کیفیت تصویر بی نظیری ارائه می‌کنند.

محیط (Ambience)

صفحه نمایش‌های محیطی به معنای وجود صفحه نمایش‌ها در جای جای زندگی ماست. به منظور دیده شدن صفحه نمایش‌ها در هر جایی و هر زمانی، هر آنچه در اطراف ماست چون لباس ها، آینه ها، پنجره‌ها و دیوارها، دیجیتالی خواهند شد.

به عنوان یک مثال، تنها کافیست صبحی را تصور کنید که در حال آماده شدن برای رفتن به سرکارتان هستید و آینه، علاوه بر استفاده‌های رایج امروز، وضعیت هوا را هم به شما نمایش می‌دهد.  و یا تصور کنید  بتوانید مسیرهایی که به محل کارتان ختم می‌شوند را با آخرین وضعیت ترافیکی آن ها، بر روی قسمتی از شیشه جلوی خودروتان مشاهده کنید.  علاوه بر این می‌توانید زمان جلسات‌تان را به همراه تمامی داده‌های مرتبط به جلسه در صفحه نمایشی شفاف که به عنوان میز یا دیوار از آن استفاده می‌کنید، در اختیار داشته باشید. این‌ها همه رویاهایی هستند که صفحه نمایش‌های آینده آن‌ها را برای‌مان به واقعیت بدل خواهند کرد.

هوشمندی(Intelligence)

صفحه نمایش‌ها دیگر اشیایی نیستند که ما تنها به آن‌ها نگاه می‌کردیم و هر روز به قابلیت‌های آن‌ها برای برقراری تعامل با کاربر افزوده می‌شود.  یکی از مثال‌های بارز در این زمینه گوشی‌های هوشمند هستند که تنها با یک کلیک امکان جستجو و دریافت اطلاعات را در اختیار دارندگان شان قرار می‌دهند. این عملکرد‌های لمسی تقریبا سبب کنار گذاشتن صفحه کلید‌ها در ابزارهای قابل حمل شده اند.

یکی دیگر از ارتقاهای صورت گرفته در این زمینه، امکان تشخیص حرکات انسان هاست. با آنکه فناوری‌های کنونی با محدودیت هایی در خواندن این حرکات مواجه اند اما پیشرفت‌های آتی امکان ثبت و پردازش حرکات پیچیده و چند گانه را هم فراهم خواهند آورد.

همانند حرکات، کاربرد‌های فزاینده ی خوانش صوت هم می‌تواند زندگی را برای ما آسان‌تر سازد. در حال حاضر هم، ابزارهایی چون تلویزیون‌ها امکان خواندن متون برای کاربران را دارند اما در آینده ای نزدیک این کاربردها می‌تواند گسترش پیدا کرده و در زمان‌های مختلف، برای مثال در حین رانندگی، به کمک کاربران بیایند. و در پایان شاید امکان انجام کار و کنترل ابزارهای مختلف تنها با فکر کردن به کاری که قصد انجام آن را دارید، فاصله زیادی با ما نداشته باشد؛

موفقیت بی وقفه LG Display در صنعت پنل‌ها و اراده تزلزل ناپذیر شرکت برای پیروزی در نبرد نوآوری‌ها همچنان ادامه دارد. و حالا با وجود فرصت‌های اکتشاف بیشتر پیش روی شرکت، واقعیت بخشیدن به نسل آینده فناوری‌ها تنها یکی از مسیرهایی است که شرکت برای حرکت رو به جلو، خواهد پیمود.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۲ نظر

مهدی ۵ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سال ۲۰۰۳ گوشی های تا شو
LG G7030 با صفحه نمایش STN و صفحه نمایش دوم برای اولین بار در جهان OLED،
LG G7100 با صفحه نمایش UFB و صفحه نمایش دوم OLED وارد بازار شدند
صفحه نمایش دوم به خاطر کاربرد کمتر ۲۵۶ رنگ با کیفیت کمتر و صفحه نمایش اصلی ۶۵K رنگ بود و با کیفیت تر بود
سال ۲۰۰۵ هم LG S5000 برای اولین بار با صفحه نمایش AMOLED با تعداد رنگ ۲۵۶K و صفحه نمایش دوم OLED با تعداد رنک ۶۵K وارد بازار کرد
اگه گوشی های دیگه این رکوردو زدن بگن
حالا بعد از گذشت ۱۰ سال صفحه نمایش oled داره در تلوزیونها مورد استفاده قرار میگیره
آیا ممکنه یه زمانی هم صفحه نمایش STN و UFB و TFT دوباره مورد استفاده قرار بگیره و به عنوان تکنولوژی برتر و تکنولوژی آینده ازش نام برده بشه؟

حسین ۵ دی ۱۳۹۲ پاسخ

بنام خدا
با سلام :
امروز موفق به دیدن این تلوزیون از نزدیک و بررسی آن شدم کنتراست تصویر با توجه به نمایش تصاویری از شب با چراغ های نورانی فوق العاده بود رزولوشن تصویر در حد تلوزیونهای فول اچ دی ال جی و بواسطه فاصله بسیار کم بین محل قرار گیری تلوزیون و شیشه مشرف به پیاده رو فروشگاه دفینه پیکسل های تصویر بوضوح بچشم می آمد دقیقا پشت به پشت این تلوزیون در زمان بازدید ( روز پنجشنبه مورخ ۱۳۹۲/۱۰/۰۵ ) تلوزیون غول پیکر ۸۴lm86000 ال جی قرار گرفته بود که این موضوع باعث می شد قاب بسیار باریک تلوزیون که می توانست اوج فن آوری بکار گرفته شده در خلق این اثر هنری را به رخ بینندگان بکشد کاملا از دید مقابل پیاده رو و از داخل کاملا پنهان بماند با توجه به اینکه ساعات کار فروشگاههای خیابان جمهوری اسلامی از ساعت ۹ صبح آغاز می گردد عملا تا ساعت ۱۲ بعد از ضهر بواسطه تابش مستقیم نور آفتاب به صفحه نمایش کیفیت نمایش تصویر را بشدت کاهش می دهد با توجه به تمرکز اکثریت فروشگاههای برند مهم در ضلع جنوبی خیابانو تمرکز بسیاری از پساژهای عرضه کننده تلوزیون در ضلع جنوبی خیابان جمهوری اسلامی ( به غیر از پاساژبزرگ شرکا که در مقابل ساختمان آلومینیم در ضلع شمال خیابن واقع شده است ) بنظر می سرد بهتر بود این تلوزیون در یکی از نمایشگاههای ضلع جنوبی خیابان که دراری بر بیشتر برای نمایش تلوزیون می باشند مانند نمایشگاه بلوریان و یا علی برای نمایش انتخاب می شد محل قرار گیری تلوزیون حد اقل دو و نیم متر از پیاده رو فاصله داشت و تمهیدات لازم برای کاهش نور محیط در اطراف محل نمایش بکار گرفته می شد نکته قابل توجه پشتیبانی از زبان فارسی در این تلوزیون بود که بواسطه تیراژپائین تولید و فروش در ایران برایم بسیار جالب بود به هر حال قیمت بیست و هفت میلیون و هشتصد هزار تومانی تلوزیون هم نکته ای قابل توجه بود شاید باور کردنش سخت باشد اما در مقابل تلوزیون گرانقیمت لوه آلمان عرضه شده در تهران قیمت آن چندان هم گران نیست برای اطلاع از قیمت محصولات لوه در ایران رجوع کنید به آدرس اینترنتی : http://www.loewe.tv/ir/contact.htm در کنار انواع تلوزیونهای به نمایش گذاشته شده فقدان مدلهای پر کیفیت و ارزانتر ال جی مانند LA97000 در سایزهای ۵۵ و ۶۵ اینچ با کیفیت اولترا اچ دی ،تلوزیون ۷۰ اینچی ۷۰LA86100 و سری LA86000 در سایزهای ۴۲و۴۷و۵۵ اینچ و در نهایت LA74000 در سایزهای ۴۷ و ۵۵ اینچ در نمایشگاههای ال جی بسیار خالی بود که توزیع گسترده کاتالوگهای جدید ال جی حاوی تصاویر و مشخصات فنی آنها نوید حضور این مدلهای پر کیفیت و الببته بسیار ارزانتر از تلوزیونهای OLED در آینده نزدیک در ایران را دارد علاوه بر این تنوع محصولات در نمایشگاههای سایر برندها از جمله سونی و حضور مجدد برندهایی مانند توشیبا ( برند ژاپنی مونتاژمجارستان ) و فیلیپس با طراحی روز و احیا فروشگاههای این دو برند در این محدوده بسیار جالب بود عرضه تلوزیون سه بعدی توشیبا با فن آوری پسیو در ابعاد ۴۷ و ۵۵ اینچ ( سریRW) برای اولین بار و افزایش فروشگاههای برند TCL چین با عرضه تلوزیونهای بسیار ارزان قیمت نمایانگر رقابتی شدن شدید بازار تلوزیون می باشد و افت قیمت تلوزیون نسبت به دو ماه قبل در بازار صوت و تصویر کاملا مشهود است این کاهش قیمت بخصوص در برند سونی بسیار مشهودتر است هزر چند در زمان افزایش ناگهانی قیمت ها ال جی عملکرد بسیبار خوبی از خود نشان داد اما در برهه زمانی کنونی باید منتظر شروع جشنواره نوروزی ال جی در روزهای آینده باشیم مسئله دیگر در مورد برند ال جی کاهش چشمگیر عرضه تلوزیونهای پلاسمای این برند در بازار بخصوص سایز ۴۲ اینچ که بواسطه قیمت ارزان و اندازه مناسب صفحه نمایش طرفداران زیادی دارد می باشد البته بنظر می رسد نهایت استفاده را در این میان سامسونگ با عرضه سه مدل مختلف پلاسما در رنج قیمتی یک و نیم تا یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان بره باشد به هر حال نو نوار شدن و بازسازی کامل دکور فروشگاههای ال جی نمایانگر تدارک وسیع آنها برای شب عید دارد هر چند ال جی از محدود برندهایی است که از ارز مبادله ای برای تولید تلوزیون در ایران استفاده می کند اما با توجه به افت قیمت دلار در بازار آزاد به زیر سه هزار تومان و ورود مجدد رقبای باکیفیت ژاپنی و اروپائی و ورود برندهای نوظهور و ارزان قیمت چینی و با توجه به رسوب بخش عمده تقاضا در دو سال گذشته که بعلت جهش قیمت برای خرید تلوزیون دست نگه داشته و اکنون با تثبیت قیمت در حال ورود به بازار می باشد در صورت عدم برگزاری جشنواره و کاهش قیمت در روزهای آتی شاهد افزایش فروش محصولا ال جی با گارانتی متفرقه یا بهتر بگوئیم بدون گارانتی ال جی در بازار برای پاسخ به علاقه مندان این برند و گرفتن بخشی از سهم بازار ال جی توسط رقبا خواهیم بود
موفق باشید .

نظر دهید