۱۹ خرداد ۱۳۹۳

باریک‌تر و سبک‌تر با فناوری بدون مرز LG Display

تلویزیون‌ها و مانیتورهای امروزی باریک‌تر و سبک‌تر از قبل هستند. فقط کافیست نگاهی به مانیتورهایی که در اداره محل کارتان موجود است بیندازید. مانیتورهای ال‌سی‌دی باریک جایگزین مانیتورهای CRT حجیم چندوقت‌پیش شده‌اند. تلاش برای باریک‌تر و سبک‌تر کردن نمایشگرها همچنان ادامه دارد. در ادامه، توضیحاتی مفصل در مورد فناوری “بدون مرز” شرکت LG Display خواهیم داد.

بدون مرز یعنی چه؟

همان‌طور که از نامش پیداست “بدون مرز” یعنی هیچ مرزی وجود ندارد. وقتی این واژه برای نمایشگرها استفاده می‌شود به معنای باریک‌تر شدن و کاهش پهنای لبه‌های حاشیه نمایشگر است. با افزایش اندازه و وزن، کاهش قطر لبه به سختی امکان‌پذیر است؛ یعنی همان قابی که ال‌سی‌دی را نگه می‌دارد. حل این معضل منجر به درخشش فناوری نمایشگر LG Display شد.

وقتی فناوری بدون مرز در نمایشگری به کار می‌رود، اجزای غیرضروری صفحه حذف می‌شوند و همین باعث کاهش اندازه محصول به طور کلی می‌شود. به ویژه، برای دستگاه‌ها و لوازمی که تأکید بسیاری بر وزن دارند این قابلیت اهمیت دارد زیرا دستگاه‌های سبک‌وزن  با فناوری “بدون مرز” یک مزیت رقابتی در برابر رقبایی است که همان ابعاد را دارند اما سنگین‌تر هستند.

فناوری باریک و نازک LG Display

فناوری‌های بدون مرز موجود شرکت‌های دیگر به لایه‌ای شیشه‌ای نیاز دارند که در ماژول ال‌سی‌دی به کار رود. در نتیجه، به سختی ضخامت لبه می‌تواند کمتر از 18 میلی‌متر شود. فناوری بدون مرز LG Display ، با عنوان Thin & Narrow (باریک و نازک)، نیاز به ادغام لایه شیشه‌ای را برطرف می‌کند و به قطر قابل ملاحظه 10 میلی‌متری دست پیدا می‌کند. باید خاطر نشان کرد که انتقال نور با حذف این لایه بسیار بهبود بخشیده می‌شود.

دستگاه مداری که در پنل ال‌سی‌دی تعبیه می‌شود عامل دیگری در تعیین ضخامت پنل است. یکی از جنبه‌های مهم فناوری بدون مرز با نام GIP (Gate in Panel) به ادغام دستگاه‌های مدار در پنل و متعاقب آن کاهش ضخامت لبه کمک می‌کند.

طراحی مبتکرانه عالی با فناوری نازک و باریک Thin & Narrow

یکی از دلایل اصلی برای اینکه ما نمایشگرهایی با نسبت تصویر 16:9 را به 21:9 ترجیح می‌دهیم این است که ما می‌توانیم از فیلم‌ها بدون مزاحمت نوار سیاه اطراف آن لذت ببریم؛ یعنی فضای خالی بالا و پایین صفحه. حتی در تلویزیون‌های صفحه عریض نیز لبه‌ها در دید شما هستند. تلویزیون‌های و مانیتورها با نمایشگر بدون مرز شما را شر لبه‌ها و نوارهای مزاحم خلاص می‌کند و به شما امکان می‌دهد خودتان را در تصویر غرق کنید.

لبه‌های خیلی نازک طراحی را کامل می‌کنند. مانیتور CineView 34UM95 ال‌جی الکترونیکس که به تازگی عرضه شده است یک نمونه بارز از طراحی مبتکرانه است که با فناوری بدون مرز Thin & Narrow کامل می‌شوند. وقتی پایه فرانما با لبه باریک ترکیب می‌شود به نظر می‌رسد صفحه در هوا شناور است.

شرکت LG Display مهارتی در فناوری دارد که پنل‌های 5 اینچ HD Oxide TFT، ال‌سی‌دی‌های نوت‌بوک 13.3 اینچ FHD Neo Edge I با باریک‌ترین لبه با ضخامت 1.5 میلی‌متر، ال‌سی‌دی مانیتور 23.8 اینچ FHD Neo Blade I با لبه 3.5 میلی‌‌متری و  ال‌سی‌دی ویدئو دیواری 55 اینچ با 5.4 میلی‌متر لبه نمونه‌هایی از آنهاست. منتظر محصولات بعدی با نمایشگرهای سبک‌تر و باریک‌تری باشید که فراتر از فناوری بدون مرز LG Display هستند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید