۰۱ مرداد ۱۳۹۳

نمایشگر برای اماکن عمومی: گرایشات صنعت در ISE 2014

وقتی به نمایشگر فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند چیست؟ به احتمال زیاد، فوراً نمایشگر تلفن همراه، نمایشگر تلویزیون یا مانیتور در صفحه ذهنتان نقش می‌بندد. اما بهتر است بدانید که انواع زیادی نمایشگر وجود دارد که در زندگی ما رواج پیدا کرده‌اند؛ مثل وقتی که در صف اتوبوس هستیم، در حال انتخاب یک لباس در پاساژ هستیم یا در سینما به تماشای فیلم نشسته‌ایم. این نمایشگرهایی که در امکان عمومی می‌بینیم نمایشگرهای تجاری (اماکن عمومی) نامیده می‌شود. شرکت LG Display چندین نوع مختلف نمایشگر تجاری معرفی کرده است که در این مطلب می‌خواهیم به معرفی بیشتر چند نمونه از آنها بپردازیم و بررسی کوتاهی بر نگرش‌هایی داشته باشیم که در ISE 2014، بزرگترین نمایشگاه نمایشگرهای تجاری دنیا، وجود داشت.

نمایشگرهای عمومی زندگی ما را راحت‌تر کرده‌اند

به زبان ساده، نمایشگرهای عمومی به نمایشگرهایی گفته می‌شوند که در اماکن عمومی نصب می‌شوند. این نمایشگرها در زمینه‌های مختلفی مانند حمل و نقل، آموزش و تفریح یا فراغت با اهدافی نظیر ارائه اطلاعات و نمایش آگهی‌های بازرگانی استفاده می‌شوند. از زمانی که نمایشگرهای عمومی رشد قابل ذکری در صنعت نمایشگر پیدا کرد، شرکت LG Display، به عنوان شرکت اول و صدرنشین در جهان، چندین نمایشگر عمومی با بهترین مشخصات و ویژگی‌های فنی عرضه کرد.

نگاهی به پیشگام جهانی در بازار نمایشگرهای عمومی در ISE 2014

نمایشگاه ISE 2014 در فوریه امسال برگزار شد. در این نمایشگاهِ سیستم‌های یکپارچه اروپا (Integrated Systems of Europe) محصولی که مرکز صحنه ISE 2014 را به خود اختصاص داده بود، بی‌شک LG Display بود. بازدیدکنندگان مجذوب فناوری پیشرفته و حیرت‌انگیز دیوار ویدئویی شده بودند. این محصول با برخورداری از 3.5 میلی‌متر لبه باریک‌ترین لبه دنیا را در میان نمایشگرهای عمومی دارد. دیگر محصولات نمایشگر شگفت‌‌آور نمایشگر 98 اینچ Ultra HD، نمایشگر فرانمای 47 اینچ Full HD و  چندین محصول دیگر بودند.

دیوار ویدئو با لبه 3.5 میلی‌متر

دیوار ویدئو (Video Wall) دیواری است حاوی چندین نمایشگر که یک تصویر را نمایش می‌دهند. یک نمونه از آن درخت اجتماعی (Social Tree) در فرودگاه چانگی سنگاپور است. این یکی از دیوارهای ویدئویی است که توسط LG Display ساخته شده و در فرودگاه چانگی یک نقطه برجسته شده است.

شرکت LG Display دیوار ویدئویی 55 اینچ با باریک‌ترین لبه، 3.5 میلی‌متری، را در ISE 2014 به نمایش گذاشت. منظور از لبه قابی است که نمایشگر را احاطه می‌کند و هر چه لبه باریک‌تر باشد و خلأ بین نمایشگر کمتر باشد، تصویر نهایی بر روی دیوار ویدئو یک تصویر و صفحه واحد دیده می‌شود. تفاوت قطعی می‌تواند زمانی دیده شود که این محصول را با محصولات شرکت‌های رقیب مقایسه می‌کنید.

در مطالب بعدی به معرفی محصولات دیگری خواهیم پرداخت که در ISE 2014 توسط LG Display به نمایش گذاشته شده‌اند.

با ما همراه باشید.

۲ نظر

مصطفی ۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

با سلام. ازتون در خواست دارم تا به مدیر مربوطه اطلاع بدین که تعداد نرم افزار های ایرانی و فارسی برای تلویزیون های هوشمند ال جی کم می باشد. لطفا پیگیری کنند تا برنامه های کاربردی بیشتری ساخته و اجرا شوند.

ال جی ۱ مرداد ۱۳۹۳ پاسخ

چشم حتما

نظر دهید