۰۶ مهر ۱۳۹۳

از الف تا ی: تولید اولین نمایشگر QHD دنیا

شرکت LG Display با تولید اولین پنل 5.5 اینچ QHD LCD برای گوشی هوشمند پیشگام نوآوری در فناوری در بازار نمایشگر بوده و از مؤسسه جهانی و معتبر نِمکو (Nemco) تأییدیه بین‌المللی دریافت کرده است. تولید انبوه این نمایشگر در ماه مه آغاز شد. امروز، می‌خواهیم مصاحبه‌ای انحصاری با مهندس ارشد تحقیقات و رئیس تیم اجرایی YG TDR در LG Display ، آقای مین-هو ایم، داشته باشیم که رهبری تیم تولید محصولات QHD را بر عهده داشته و وضوح 2560×1440، یعنی 4 برابر HD معمولی با 1280×720 را ایجاد کرده است.

شما اولین نمایشگر QHD دنیا را تولید کردید. چه زمینه‌ای وجود داشت؟

گرایش کنونی در موبایل، تلویزیون و دیگر فناوری نمایشگر به سمت وضوح بالا به پیش می‌رود. اگر ما گوشی‌های هوشمند امروز را با وضوحشان طبقه‌بندی کنیم، خواهیم دید که گوشی‌های هوشمند پیشرفته نمایشگر FHD دارند و محصولات پرطرفدار HD. اما ما انتظار داشتیم که آنها به تدریج با QHD و سپس UHD جایگزین شوند. عموماً پیشرفت‌های فناوری نمایشگر ابتدا در موبایل‌ها رخ می‌دهد و بعد از آن به تلویزیون‌ها کشیده می‌شود. من بر این باورم که وضوح 600 و 700 پیکسل در اینچ به زودی تولید خواهد شد. در حال حاضر، شرکت LG Display نمایشگرQHD  گوشی هوشمند را به تولید انبوه رسانده است که توسط ال‌جی در G3 به کار رفت. طولی نخواهد کشید که شما بتوانید گوشی‌های هوشمند QHD را در فروشگاه‌های نزدیک به منزل خود پیدا کنید.

مهم‌ترین تفاوت بین QHD و Full HD مرسوم از نظر فناوری چیست؟

من فکر نمی‌کنم هیچ محصول QHD دیگری قبل از محصولات ما به بازار معرفی شده باشد. شرکت LG Display اولین شرکتی بود که نمایشگری با وضوح 500 پیکسل در اینچ تولید کرد. نمایشگرها با چنین وضوح بالایی احتمال شکست زیاد در مواقعی را دارند که رویکردها و فرایندهای کنونی و طراحی کلی در آنها اعمال می‌شود. در عوض، لازم است از رویکردی استفاده شود که نسبت به تغییرات کوچک در فرایند ساخت پاسخگو باشد زیرا کیفیت QHD نسبت به چنین تغییراتی حساس‌تر است. با افزایش وضوح، تصمیم‌گیری برای موارد حاشیه‌ای و مدیریت فرایند به همان ترتیب سخت شد. شرکت LG Display در این کار موفق شد اما برای شرکت‌های دیگر انجام چنین کاری ساده نبود.

اهمیت تولید محصول QHD در چیست؟

اهمیت تولید محصول QHD در این است که می‌تواند نیاز مشتریان را براورده کند تا میزان اطلاعات بیشتری را در یک اندازه محدود نمایشگر موبایل یا لپ‌تاپ ببینند. نگرش من این است که وضوح نمایشگر از این هم بیشتر خواهد شد. وزن آن سبک‌تر و لبه‌ها باریک‌تر می‌شوند تا زمینه گوناگونی از برنامه‌های کاربردی در صفحه‌نمایشی بی‌نهایت ایجاد شود.

YG TDR مخفف چه عبارتی است؟

این ترکیب معادل عبارت Why G Phone است و به این دلیل چنین نامی به خود گرفته است که گوشی‌های سری why G را به خود جذب کند و به رقابت با محصولات دیگر در تلاش ما برای ساخت محصولات بهتر وادارد. اکنون، شما می‌توانید فکر کنید که چرا باید یک گوشی سری G بخرید؟!

ادامه مصاحبه در مطالب بعدی…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید