۰۷ مهر ۱۳۹۳

نمایشگرهای شفاف، نمایشگرهای فرانما: مصاحبه با سازندگان نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما

آیا در آرزوی تلویزیونی بوده‌اید که وقتی آن را خاموش می‌کنید فرانما باشد؟ شرکت LG Display به تازگی از یک نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما پرده‌برداری کرده که این رویا را به واقعیت پیوند داده است. در این مطلب می‌خواهیم مصاحبه‌ای را با شما به اشتراک بگذاریم که با سازندگان این نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما، آقای بو-یول لی و بین کیم، دو مهندس ارشد تحقیقات، انجام شده است.

لطفاً در مورد نمایشگر 18 اینچ OLED فرانما کمی بیشتر توضیح دهید.

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: «نسخه‌های قبلی نمایشگر فرانما بر اساس فناوری LCD بودند از آنجا که LCD به قطبنده و نوردهی پشت نیاز دارد محدودیت‌های فنی در رسیدن به شفافیت دلخواه در فناوری LCD وجود داشت. اما پنل فرانمای جدید ما از فناوری OLED برخوردار است. بنابراین، این پنل OLED فرانمای جدید محدودیت‌های فنی که در فناوری LCD وجود داشت را ندارد و می‌تواند در محصولات گسترده‌ای استفاده شود.»

فناوری جدید نمایشگر فرانما با فناوری‌های قبلی چه تفاوتی دارد؟

مهدنس ارشد تحقیقات، بین کیم: «نمایشگرهای فرانمای قبلی پالایش نشده بودند و نیاز به محافظت زیادی داشتند. این یکی از مشکلاتی بود که ما در ساخت نمایشگرهای فرانما با مشکل مواجه بودیم. در این تولید جدید، ما توانستیم بهبود و اصلاحاتی را ایجاد کنیم که در نمایشگرهای LCD فرانمای قبلی کم بود. اساساً ما به فرانمایی بهتری نسبت به قبل رسیدیم و فناوری OLED را برگزیدیم.»

چرا تیم شما OLED را برای نمایشگر فرانما انتخاب کرد؟

مهندس ارشد تحقیقات، بو-یول لی: «همان طور که قبلاً گفتم، نسل قبلی نمایشگرهای فرانما بر اساس فناوری LCD بودند. با فناوری LCD رسیدن به شفافیت سخت بود زیرا LCD به قطبنده نیاز داشت. با قطبنده یا پلارایزر، نفوذپذیری نمایشگر کاهش پیدا می‌کند. بنابراین، فناوری OLED که خودش نور تولید می‌کند مزایای بیشتری نسبت به فناوری LCD داشت.»

تیم شما توانست کدری را تا 2 درصد کاهش دهد. این به چه معناست؟

مهندس ارشد تحقیقات، بین کیم: «کدری یا تیرگی در اصل به این معنی است که چقدر روی صفحه مه یا مات‌شدگی می‌بینید. پیکسل‌های روی نمایشگر شبکه‌وار، مانند تور ماهی‌گیری، چیده شده‌اند. وقتی نور مرئی روی صفحه منحرف می‌شود، صفحه‌نمایش مه‌آلود یا مات می‌شود. برای بهبود این حالت، ما از طریق فرایند چیدمان نوری پیکسل‌ به پیکسل‌ها ساختاری دوباره دادیم. بنابراین، توانستیم میزان کدری یا مات‌شدگی را تا 2 درصد کاهش دهیم.»

ادامه مصاحبه را فردا بخوانید…

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید