۱۲ آذر ۱۳۹۳

دو برادر در کنار هم: ال‌جی G Watch و ال‌جی G Watch R

ال‌جی اولین ساعت هوشمند خود را با نام G Watch با سیستم‌عامل Android Wear معرفی کرد و چندی پس از آن نسخه دوم و تغییر شکل یافته را با نام G Watch R و همان سیستم‌عامل عرضه نمود. با اینکه این دو ساعت هوشمند از نظر ظاهری تفاوت بسیاری با هم دارند، اما از نظر سخت‌افزار داخلی تفاوت‌های چشمگیری ندارند. هر کدام از این ساعت‌های هوشمند باب سلیقه قشر خاصی است؛ چه آنهایی که به دنبال ظاهر مدرن و امروزی می‌گردند و چه کاربرانی که طرفدار ساعت‌های کلاسیک هستند. اکنون می‌خواهیم مشخصات فنی این دو برادر را به طور خلاصه با هم در کفه ترازو بگذاریم.

ال‌جی G Watch R نمایشگر مدور 1.3 اینچ P-OLED (320×320 پیکسل) دارد و ال‌جی G Watch از نمایشگر مربع‌شکل 1.65 اینچ از نوع IPS LCD برخوردار است.

ال‌جی G Watch R ترکیبی از استیل ضدزنگ و آلومینیوم و قاب پشت پلاستیکی است اما G Watch به طور کل از پلاستیک ساخته شده است.

هر دو ساعت هوشمند پردازنده 1.2 گیگاهرتز Snapdragon 400 SoC و 512 مگابایت RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی دارند. ال‌جی G Watch R حسگر نور پیرامون دارد و می‌تواند روشنایی صفحه را به طور خودکار تنظیم کند.

هر دو دستگاه مقاوم در برابر آب و گردوخاک هستند و می‌توانند تا 30 دقیقه در زیر آب بمانند. علاوه بر این، هر دو دستگاه با Android Wear اجرا می‌شوند و می‌توانند با همه دستگاه‌های اندروید 4.3 و بالاتر متصل شوند.

هر دو ساعت هوشمند از شتاب‌سنج، قطب‌نما، ژیرو، گام‌شمار، مانیتور ضربان قلب و چندین حسگر دیگر برخوردار هستند. با این حال، ال‌جی G Watch R یک حسگر اضافه به نام ارتفاع‌سنج نیز دارد. پین‌های شارژ برای شارژ کردن ایت ساعت هوشمند نیز در بخش پایینی این دو دستگاه قرار دارد.

ال‌جی G Watch R یک کلید در سمت راست خود دارد ولی G Watch هیچ کلیدی ندارد. ال‌جی G Watch R بند چرمی دارد اما بندهای G Watch سفید و مشکی هستند. ساعت هوشمند G Watch R باتری 410 میلی‌آمپر دارد و G Watch با کمی اختلاف از باتری 400 میلی‌آمپر برخوردار است.

حالا خودتان تصمیم بگیرید که با توجه به جلوه‌های ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کدام را می‌پسندید.

۷ نظر

arshia ۱۳ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام میخواستم بگم کی تو ایران میاد g watch r و قیمتش چقدر هست

ال جی ۱۳ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
خیر، فعلا وارد نمیشود

پیمان ۱۳ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

LG مثل همیشه زیبا و خلاق

مهدی ۱۴ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

چرا وارد نمی کنید ؟؟؟ا
این ساعت و بیارید دیگه
الان موتو ۳۶۰ اومده
ولی قیمت فضایی داره

ال جی ۱۶ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام

قیمت جی واچ آر ال جی هم ارزون نیست!

حامد ۱۴ آذر ۱۳۹۳ پاسخ

مگه نمیسازن که بفروشن پس چرا وارد ایران نمیشه؟؟؟؟؟

Aidin Roozbeh ۲۲ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

من G Watch مربعی دارم. میتونم بدون گوشی اون رو به وایفای وصل کنم؟ داخل تنظیمات چیزی با این عنوان وجود نداشت

نظر دهید