۲۳ اسفند ۱۳۹۳

تبدیل ال‌جی G3 به یک مسیریاب ماهواره‌ای کامل در سفرهای نوروزی

هر که ال‌جی G3 داشته باشد خیالش راحت است که در سفرهای نوروزی گم نمی‌شود و دیگر لازم نیست در سفرهای ماجراجویی و ایران‌گردی خود کوله‌پشتی‌اش را پر از خرت‌وپرت‌های غیرضروری کند. زیرا ال‌جی G3 یک مسیریاب ماهواره‌ای کامل در دل خود پنهان دارد.

 انتخاب مسیریاب برتر

ال‌جی G3 نمایشگر 5.5 اینچی دارد که با تراکم 534 پیکسل در اینچ در نوع خود پیشگام است. این تلفن هوشمند از یک مسیریاب ماهواره‌ای به نام نقشه گوگل یا همان Google Maps برخوردار است.

بهترین امتیاز نقشه گوگل عظیم بودن آن است؛ وسعتی به اندازه تمام دنیا! شوخی نمی‌کنیم! این نقشه با قدرت گوگل از تمامی راهنمایی‌های مسیریابی به‌روز برای کاربران هر جای دنیا برخوردار است و ترافیک را به طور کامل گزارش می‌دهد.

نکته مثبت دیگر در مورد این نقشه رایگان بودن آن است و اینکه به حالت مسیریابی کامل مجهز است و در هنگام رانندگی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیچ‌به‌پیچ با راهنمایی صوتی به شما کمک می‌کند. حتی می‌تواند شما را به مسیرهای حمل و نقل عمومی برساند و در طول مسیر نیز شما را از زمان رسیدن قطار یا اتوبوس و یا زمان رسیدن به مقصد مطلع کند.

برای دانلود برنامه کاربردی نقشه باید برای ال‌جی G3 خود کارت میکرو اس‌دی تهیه کنید زیرا این احتمال وجود دارد که بخواهید نقشه چندین مکان را دانلود کنید و نیاز به فضای اضافی در حافظه داشته باشید. مثلاً اگر بخواهید نقشه کل اروپا را دانلود کنید، نیاز به 2 گیگابایت فضای خالی در گوشی هوشمند ال‌جی G3 خود دارید. می‌توانید از هر برنامه کاربردی استفاده کنید. مثل CoPilot که از بدو تولد تلفن‌های هوشمند در حال مسیریابی ماهواره‌ای است. برنامه دیگر TomTom است که در بیشتر دستگاه‌های اختصاصی مسیریاب اجرا می‌شود. برنامه Navigon نیز برنامه دیگری است که مسیریاب ماهواره‌ای موبایل گارمین است و ترافیک زنده و نقشه‌های توپوگراف خیلی زیبایی را نمایش می‌دهد. البته، ناگفته نماند که تمام این برنامه‌ها پولی هستند و Navigon گران‌قیمت‌ترین نقشه محسوب می‌شود. پس، بهتر است برای مسیریابی به همان نقشه رایگان گوگل اکتفا کنید که به راحتی در ایران در دسترس است.

کسب اطلاعات

حالا که بهترین مسیریاب ماهواره‌ای دنیا را انتخاب کردید کمی زمان صرف کنید تا بتوانید این برنامه کاربردی را امتحان کنید و کار کردن با آن را یاد بگیرید. مثلاً دور و اطراف منزل با ماشین خود گشتی بزنید و مسیریابی کنید تا وقتی که در جاده‌های ناآشنا از آن استفاده می‌کنید مثل یک حرفه‌ای با نقشه رفتار کنید.

یاد بگیرید چطور مسیرهای چندگانه را ایجاد کنید، چگونه به دنبال آدرسی بگردید، چطور پمپ بنزین را در جادۀ پیش رو پیدا کنید، از اوضاع ترافیک باخبر شوید و اعلان دوربین‌های کنترل سرعت را پیدا کنید. بدانید وقتی هنگام مسیریابی، تلفن شما زنگ می‌خورد چه باید بکنید، با موسیقی در حال پخش چه کنید، چطور راهنمایی‌های صوتی شما را باخبر می‌کنند و چطور با استفاده از بلوتوث از استریوی ماشین موسیقی پخش کنید.

اما مهم‌تر از همه اینها، تعبیه کردن یک جایگاه اختصاصی در خودرو برای گوشی شما به عنوان یک مسیریابی ماهواره‌ای است. اینکه گوشی را روی داشبورد رها کنید یا روی صندلی سرنشین بگذارید، اصلاً ایده خوبی نیست. به جای آن از پایه‌های نگهدارنده استفاده کنید و آن روی آفتاب‌گیر یا جلوی داشبورد نصب کنید. پایه نگهدارنده به شما کمک می‌کند به راحتی به گوشی دسترسی داشته باشید و از آن استفاده کنید.

با ال‌جی G3 سفر خوش بگذره!

۲ نظر

علی ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

میشه با LG PC SUITE جی۲ رو به اندروید ۵ اپدیت کرد

ممد ممدی ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ پاسخ

مسیریاب

نظر دهید