۳۰ فروردین ۱۳۹۴

تنظیمات رنگ و نسبت تصویر در تلویزیون

اگر می‌خواهید همیشه تصاویر بهترین رنگ را در تلویزیون شما داشته باشند و نسبت تصویر بهینه تنظیم شده باشد، راهنمای زیر را حتماً بخوانید.

رنگ

شفافیت و زنده بودن تصویر، به تنظیم رنگ آن بستگی دارد. اگر دوست دارید تلویزیون رنگ‌های کاملا طبیعی با خلوص کافی داشته باشند، باید این تنظیمات را روی کانال‌های استاتیک انجام دهید؛ کانال‌هایی همانند شبکه‌های خبر. مواردی همانند سبزه، چمن را کنترل کنید. به طور مثال، اگر سبزه‌ها شبیه رادیواکتیو دیده می‌شدند، باید میزان رنگ را کاهش دهید.

طیف / ته‌رنگ

این قسمت برای تنظیم تعادل رنگ‌ها است. این نمودار میان طیف‌های سبز یا آبی/قرمز قابل تغییر و تنظیم است. برای تنظیم این بخش، باید همه برنامه‌های بلو-ری / دی‌وی‌دی و برنامه‌های تلویزیون را روی یک صورت یا منظره متوقف کنید (هر چه طبیعی‌تر باشد، بهتر است) سپس شاخص نمودار را جابه‌جا کنید تا به حالت طبیعی و موردنظر رنگ‌ها دست پیدا کنید.

دمای رنگ

بدون اینکه وارد توضیحات فنی و علمی بشویم، باید بگوییم دمای رنگ نیز گزینه دیگری برای تنظیم تعادل رنگ است. این گزینه تعیین می‌کند که مثلاً رنگ‌ سفید چگونه باید باشد. اگر آن را کم کنید، نمای کلی تصویر به سمت گرم‌تر و قرمز شدن پیش خواهد رفت. اگر دمای رنگ را زیاد کنید، همه چیز ته‌رنگ‌ آبی به خود خواهند گرفت. به چشمان خود اعتماد کنید و تراز را چشمان خود قرار دهید. برای تنظیم این بخش از چمن، صورت انسان، وسایل نقلیه قرمز، برف و غیره می‌توانید کمک بگیرید. این تصاویر به شما نشان می‌دهند که رنگ طبیعی است یا خیر.

وضوح

همه چیز به لبه‌های تصویر مربوط می‌شود. اگر نتوانید حاشیه‌ها و مرزهای تصویر را تشخیص بدهید، یعنی تصویر مات یا تار است. اگر این گزینه زیاد از اندازه استاندارد باشد، همه چیز زیادی از هم جدا و مرزدار دیده می‎‌شوند و تصویر کاملاً مصنوعی خواهد بود.

نسبت تصویر

تناسب صفحه‌نمایش و عکس، نسبت پهنای تصویر به ارتفاع تصویر، را «نسبت تصویر» می‌گویند. صفحه‌های عریض، نسبت تصویر 16 به 9 دارند. تقریبا بیشتر تلویزیون‌های مدرن این نسبت را دارند. بیشتر فیلم‌های سینمایی نیز با نسبت 1.85:1 و شکل Letterbox (تصویر در وسط صفحه نمایش) یا عریض‌تر و 2.35:1 و به شکل سینماسکوپ ساخته می‌شوند. تصاویر Letterbox در دی‌وی‌دی به صورت خودکار رمزگشایی می‌شوند و این روند را کدگشایی آنامورفیک می‌نامند. به هیمن دلیل، تصویر را در تلویزیون‌های عریض طوری پخش می‌کنند که همه صفحه پر می‌شود. در بلو-ری، این روند تا اندازه‌ای متفاوت است اما نتیجه دقیقاً همان است. بهترین تنظیم برای این حالت، همان 16 به 9 است.

۱۳۵ نظر

علی ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
مال ما ماهواره داره خریدیم ازپیران شهر
سیاه وسفید نشون میده لطفاً راهنمایی کنید
باتشکر از سایت مفیدتون.

ال جی ۱۹ فروردین ۱۳۹۵ پاسخ

سلام دوست عزیز،

تلویزیون شما شامل گارانتی شرکت گلدیران نمی شود. لطفا برای اطلاعات بیشتر با شرکت مشتریان گلدیران به شماره ۸۴۷۳۳ تماس حاصل فرمایید.

nima ۲۲ تیر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام دوست عزیز روی کنترل تلوزیون ال جی زیر دکمه tv یه دکمه هست شکل فیش روشه بزن رو اون بعد نوع اتصالت رو انتخاب کن درست میشه

نازنین ۱ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

منم همین مشکلو دارم چطوری برطرفش کنیم؟؟؟

محمد حسن ۱۴ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

ببخشید تلفزیون من ال جی هست و نورش خیلی کم شده اصلا هیچی نمیشه دید چکار کنم

Hasan ۵ بهمن ۱۳۹۷ پاسخ

سلام ما هم از بانه خریداری کردیم احساس میکنم رنگش نسبت به روزای اول فرق کرده مثلا رنگ بنفشو بد نشون میده.ماهواره هم داره.حالا برا شما درس شد؟

reza ۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام وقت بخیر
سئوال بنده راجع به تلویزیون ub85000 که بنده خریداری کرده ام این است که من عملا رنگ مشگی در این تلویزیون ندارم و تصویر دلچسبی با توجه به مدل و رزولوشن تلویزیون ندارم اگر نور پس زمینه یا روشنایی را کم میکنم کل تصویر تاریک میشود و یا وقتی که به هر نسبتی اینها را افزایش میدهم رنگ مشگی طوسی میشود و تصویر ناموزنی دارم اگر تنظیمات و مقادیر خاصی برای تنظیم رنگ یا سفیدی موجود است لطف میکنید اگر راهنمایی بفرمایید و یا نه این تلویزیون این مشکل را دارد ممنون و متشکر

ال جی ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

برای برطرف کردن مشکلات فنی دستگاه خود، لطفا با مرکز خدمات مشتریان گلدیران تماس بگیرید

morteza ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام دوست عزیز.لطفا دفترچه راهنمایی فارسی lf65000 رابرای من ایمیل کنید.و همچنین تنظیمات تصویر در چه حالت بگذارم

ال جی ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

لطفا برای دریافت دفترچه راهنما به وب سایت ال جی مراجعه نمایید. در ضمن، شما می‌توانید از منوی راهنمای خود تلویزیون برای دریافت اطلاعات استفاده کنید.

اکبر ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

سلام خواهشمندم میزان اعداد تنظیمات رنگ.شفافیت.وضوح.کنتراست و غیره رو در بهترین حالت برا من بگین

ال جی ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

بهترین حالت بستگی به نور محیط و محل قرار گرفتن تلویزیون شما دارد که شما خودتان می توانید آن را تنظیم کنید.

Kh,Azizi ۲۱ تیر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام!
میخواستم بدونم برای حذف فایلهای ضبط شده در حافظه تلویزیون باید چکار کنم.
لطفا راهنمایی کنید خیلی تلاش کردم متوجه نشدم
مدل lf65000

محمد بهروزی ۲ دی ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
برید تو گزینه smartshare از منوی پیمایش بعدش نوشته موارد ضبط شده از اونجا میتونید فایلاتون حذف کنید.

کامران ۹ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سلام. جناب ما ۴۳LH602v smart گرفتیم فقط هزارتا دکمه و آپشن الکی گزاشتن که هیچکدوم کار نمیکنه..اصلا جستجوی صوتی نداره ولی دکمه روی کنترل جادویی هست .روی کیبورد سرچ هم حتی نداره جستجوی صوتی..بعد بدای برای آپدیت wobs هم نمیتونم آپدیت کنم تا نصف میره قطع میشه..راهنمایی بفرمایید

کامران ۹ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سوال دیگه ام این بود که من برای دریافت راهنمایی از از سایت الجی مدل تلوزیونم که ۴۳LH602v هستش هرچی میزنم اصلا نیست. انگار این مدل ساخته نشده با سایز ۴۳ ولی ۴۶lh602v و چندتا سایز هم مدل تلوزیون من هست.

هستی ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
من یه تلویزیون سامسونگ پلانو دارم که امروز تصویرش مات شده وقتی وارد تنظیمات میشم نمیتونم بخونم لطفا راهنمایی کنید

ال جی ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز ،

اینجا وبلاگ ال‌جی است 🙂

امین ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

باسلام
ما یه دستگاه تلویزیون lg 32 lf550d داریم متاسفانه تصویر شبکه های تلویزیونی طوری هست که از ارتفاع صفحه رد میشه،یعنی پایین و بالای تصویر دیده نمیشه ،توی تنطیمات هم روی ۹:۱۶ و یا ۳:۴ یا هر تنطیم دیگه ای میداریم مشکل حل نمیشه

ali ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
مدل uh 65200 دارم. متن ها و اعداد رو اصلا درست نشون نمیده. انقدر تاره که قابل خواندن نیست. چه کار باید بکنم؟

ali ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

البته توی بعضی شبکه های تلوزیونی اینطوره.

حسين ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

در مورد مدلهای قدیمی تر ال جی این مشکل وجود داشت که بعد از بروز رسانی های اخیر بر طرف شد من احتمال می دم شما تا حالا نرم افزار تلوزیونتون رو اصلا بروز رسانی نکرده باشد

عاطفه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

سلام و خسته نباشید دوروزه تلوزیون ۴۹ ال جی گرفتم smart و امکانات فول .ولی تصویرش خیلی بد هست یه حاله سیاه روش داره و رنگها واضخ نیست باید چی کار کنم همه همینجوری هستن ؟

احسان ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

سلام من ال ای دی مدل uh651 دارم کیفیت تصویرش اصلا پسندم نیست. تصویر صورت افراد را خیلی روشن نشون میده. چکارش کنم؟ تنظیمات خاصی داره؟

حسين ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

تنظیمات تصویر در تلوزیونهای ال جی
الف : حالت هوشمند در این وضعیت تنظیم تصویر تلوزیون بعهده تلوزیون ال جی است یعنی با توجه به شدت نور محیط که توسط سنسور نوری نصب شده روی تلوزیون اندازه گیری میشه تلوزیون بصورت اتوماتیک تصویر تلوزیون شما رو تنظیم میکنه اکثر مدلهای جدید ال جی این قابلیت رو دارند
۲: حالت استاندارد یا معمولی که وضعیت مورد پسند اکثر مردم و برای اغلب برنامه ها مناسبه
۳: حالت سینمایی که برای زمانیکه چراغ اتاق رو خاموش میکنید مناسبه این حالت باعث افزایش عمر پنل تلوزیون و کاهش مصرف برق هم میشه
۴- حالت شفاف در این حالت میزان کنتراست تصویر به حداکثر رسیده و برخی از مردم این حالت را برای تماشای فیلم می پسندند این حالت میزان مصرف برق را بشدت افزایش و عمر پنل را کاهش میدهد معمولا برای تماشای فیلم های قدیم ویدیوئی و خانوادگی مناسب است .
تنظیم کاربر : شما بهتر است از این منو استفاده و یک حالت سفارش مخصوص خودتان درست کنید هر جوری که خودتان می پسندید تنظیمات را انجام ئهید و لذت ببرید در برخی مدلها بجای این واژه از واژه سفارشی استفاده شده است

احسان ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام.من ال ای دی مدل uh651 دارم. نمیدونم چطور سفیدی توی صورت اشخاص یا مثلا وقتی فیلم کوه برفی نشون میده اینقدر کوه سفیده که اصلا کوه دیده نمیشه.
نمیدونم چکار کنم. هرچی تنظیمات تصویر تغیر میدم اصلا تغیری نمیکنه حتی کانال HD اینطوره. نمایندگی هم بردم گفت نمیدونم. چکار کنم؟

Hemen ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام و خسته نباشید. من ۴۲اینچ ۴K ال جی رو چند وقتی میشه گرفتم تو حالت معمولی(تلویزیون) ابعاد تصویر رو میشه براحتی تغییر داد ولی تو حالتی که فیلم رو تو حالت ویدیو بهش وصل میکنی ابعاد تصویر فقط یه حالت داره اونم ۱۶:۹هستش و تصویر به حالت تمام صفحه در نمیاد.امکانش هست با نرم افزاری انواع نسبت های تصویر تو حالت ویدیو بهش اضافه بشه؟
ممنون میشم راهنمایی بکنید. واسه من این قابلیت پخش فیلم خیلی مهمه میخوام با کابل HDMIبه لب تاب وصل بشم.

Hemen ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

نمیخوام با کابل HDMIوصل بشم

حسین ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام
من مدل uh603 خریدم ۴۹ اینچ ولی اصلا از کیفیت رنگ و تصویرش راضی نیستم خیلی رنگهاش مصنوعیه تو تمام حالتها هم تست کردم کابل hdmi هم زدم ولی نمیدونم مشکل از کجاست لطفا راهنمایی بفرمایید

حسين ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

برای تلوزیونهای دارای سنسور نور محیط یا همان چشم الکترونیک بهترین حالت تصویر در حالت تنظیم هوشمند و در مودر سایر تلوزیونها حالت استاندارد است برای تعیین طبیعی و یا مصنوعی بودن رنگ تلوزیون بهترین تست رنگ پوست صورت گوینده برنامه های زنده تلوزیونی است شما اخبار شبکه ۳ تلوزیون را بصورت HD ببینید و با تصویر تلوزیونهای دیگر مقایسه کنید اگر کنتراست و رنگهای تند تر را می خواهید حالت شفاف را انتخاب کنید

احسان ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ پاسخ

سلام.من ال ای دی مدل uh651 دارم. نمیدونم چطور سفیدی توی صورت اشخاص یا مثلا وقتی فیلم کوه برفی نشون میده اینقدر کوه سفیده که اصلا کوه دیده نمیشه.
نمیدونم چکار کنم. هرچی تنظیمات تصویر تغیر میدم اصلا تغیری نمیکنه حتی کانال HD اینطوره. نمایندگی هم بردم گفت نمیدونم. چکار کنم؟

مهسا هاشمی ۹ دی ۱۳۹۸ پاسخ

سلام خسته نباشید. من یه تلویزیون ال ای دی جی پلاس مدل GTV-50GH412N سایز ۵۰ اینچ خریدم ولی متاسفانه تصویر شفافی ازش ندیدم خواستم درمورد تنظیمات تصویر این تلویزیون راهنماییم کنید ممنونم

حسین ۱۰ دی ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام : برند جی پلاس یک برند ایرانی و متعلق به شرکت گلد ایران است و هیج ارتباطی به برند ال جی که در این شرکت مونتاژ می گردد ندارد و بر خلاف اغلب برندهای ایرانی مانند ایکس ویژن و هاردستون و اسنوا و شهاب و اکسون و تلویا و مارشال و هاردستون و لومکس و …. که از پنل های ساخت ال جی ذر برخی از مدلهای تولیدی خود استفاده می کنند پنل مورد استفاده در تلوزیونهای جی پاس ساخت شرکت ALO می باشد معذالک میتوانید گزینه تنظیم سفارشی را انتخاب و به میل خود میزان روشنایی و کنتراست و رنگ تلوزیون را به سلیقه خودتان تنظیم نمایید البته این موضوع تا حدی سلیقه ای است در نهایت میتوانید از طریق بخش پشتیبانی گلدایران با شماره ۸۴۷۳۳ مشاوره و راهنمایی بیشتری کسب کنید

مجتبی ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ پاسخ

سلام ,بهترین تنظیم رنگ اولد ۹۱۰۰ چیه خیلی پیچدگی داره

امیر ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

سلام
آیا تلویزیون ال ای دی ۴۹اینچ الجی منوش فارسی نمیشه؟

مهدی ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ پاسخ

سلام دفترچه تلویزیون ال جی مدل lh600t میخواستم .ممنون از راهنمایی شما.

حسين ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

این مدل وارداتی از مبادی غیر رسمی یا مسافری است از سایت کشور اصلی میتوانید دفترچه محصول را دانلود نمایید و یا از سایت گلد ایران دفترچه فارسی مدلهای مشابه مانند ۴۹LH60200I-TD را دانلود نمائید آدر سایت هم :
http://www.goldirancs.ir/fa/OwnerManual/11795/%D9%85%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%84

شیوا ۱۸ آبان ۱۳۹۶ پاسخ

سلام متاسفانه تنظیمات تصویر تلویزیون ۴۳LED اینچ اسمارت الجی هوشمند ما بهم ریخته براب برگشت به تنظیمات اولیه چکار کنم. با سپاس

حسين ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

بهتر است بجای برگشت به تنظیمات کارخانه یکبار کانال یابی خودکار انجام داده و تصویر را در حالت هوشمند و یا استاندارد قرار دهید .

جلالی ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

سلام
آیا امکان دارد در مدلهای اسمارت نمایش ساعت بر روی صفحه دائمی باشد؟

داود ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

سلام من ال ای دی ۴۳اینچ ال جی اسمارت خریددم تصویرش موجب چشم درد میشود چکار کنم?

پیمان ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

من چند فایل کم کیفیت دارم می خوام از طریق تلویزیون تماشاه کنم چه جور می توانم تصویر کوچکتر کنم تا بهتر دیده بشه مال من اسمارت

ستار ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

با سلام . ما دیروز تلوزین sj8000رو گرفتیم
فوتبال و بعضی فیلمای اکشن تصویر انگار کش میاد یا یا مات میشه…مشکل از چیه…لطفا راهنمایی بفرمایید

حسين ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

در خصوص تاری و محو شدن تصاویر در صحنه های پرتحرک عوامل بسیاری دخیل هستند از جمله نوع و تجهیزات تصویر برداری ، میزان پهنای باند فرستنده ، نوع تلوزیون و نرخ بروز آوری تلوزیون در حال حاضر دو نوع فناوری مختلف برای فیلم برداری وجود دارد فیلم برداری بر روی فیلم های سلوئدی مانند اکثر فیلم های سینمائی و سریالهای قدیمی و دوم فیلم بداری بروش الکترو مغناطیسی که با فناوری آنالوگ و دیجیتال انجام می شود در خصوص قناوری های تلوزیون هم در خصوص تلوزیونهای ال سی دی زمان پاسخ گوئی پیکسلها ۸ میلی ثانیه که در تلوزیونهای جدید به دو میلی ثانیه کاهش یافته و در تلوزیونهای اولید به چند دهم میلی ثانیه کاهش یافته بنا بر این از این نظر مشکلی ندارد عامل بعدی نرخ بروز آوری یا تعداد فریم یا تصاویر پخش شده در ثانیه استکه در فرستنده های ایران ۲۵ تصویر در ثانیه است در تلوزیونهای رده بالاتر با ایجاد فریم های اضافی بر اساس تغییرات دو تصویر و پخش بین آنها این نرخ یروز رسانی را تا چند برابر افزایش می دهند بصور مثال وقتی نرخ بروز رسانی یا همان رفرش تصویر ۴۰۰ هرتز قید میشود یعنی تلوزیون بجای ۲۵ تصویر در هر ثانیه ۲۰۰ تصویر متفاوت که با استفاده از ۲۵ تصویر دریافتی از فرستنده بار سازی شده را پخش و از این جهت کیفیت تصویر بهبود و مشکل ماتی تصویر در صخنه های پرتحرک کاهش می یابد در هر صورت مهمترین عامل تجهیزات فیلم برداری و کیفیت فیلم اصلی است در تصاویری که بصورت آنالوگ و با دوربین های تولید شده در ده های قبل فیلمبرداری شده بهتریتن تلوزیون دنیا هم نمیتواند معجزه کند و قطعا نمیتوان کیفیت فیلم های قدیمی شبکه ifilm را با شبکه های HD مانند تماشا و مستند که با کیفیت فول اج دی و دوربین های دیجیتال تهیه و با پهنای باند بالا با کیفیت فول اچ دی پخش می گردند را مقایسه نمود قطعا این تفاوت را در صحنه های ورزشی مانند پخش زنده فوتبال در دو کانال متفاوت شبکه ۳ سیما که یکی بطریقه SD و دیگری به طریقه Full HD همزمان پخش می شوند ببینید .

محمد علی کریمی ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ پاسخ

سلام
میخواستم بدونم تلویزیون ال جی sj850 منو فارسی میشه

رضا ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

سلام
من اولد b7 دارم
در تصویر های پر تحرک کاراکترهای در حال حرکت دچار تاری میشوند
لطفا راهنمایی بفرمایید

حسين ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

در خصوص تاری و محو شدن تصاویر در صحنه های پرتحرک عوامل بسیاری دخیل هستند از جمله نوع و تجهیزات تصویر برداری ، میزان پهنای باند فرستنده ، نوع تلوزیون و نرخ بروز آوری تلوزیون در حال حاضر دو نوع فناوری مختلف برای فیلم برداری وجود دارد فیلم برداری بر روی فیلم های سلوئدی مانند اکثر فیلم های سینمائی و سریالهای قدیمی و دوم فیلم بداری بروش الکترو مغناطیسی که با فناوری آنالوگ و دیجیتال انجام می شود در خصوص قناوری های تلوزیون هم در خصوص تلوزیونهای ال سی دی زمان پاسخ گوئی پیکسلها ۸ میلی ثانیه که در تلوزیونهای جدید به دو میلی ثانیه کاهش یافته و در تلوزیونهای اولید به چند دهم میلی ثانیه کاهش یافته بنا بر این از این نظر مشکلی ندارد عامل بعدی نرخ بروز آوری یا تعداد فریم یا تصاویر پخش شده در ثانیه استکه در فرستنده های ایران ۲۵ تصویر در ثانیه است در تلوزیونهای رده بالاتر با ایجاد فریم های اضافی بر اساس تغییرات دو تصویر و پخش بین آنها این نرخ یروز رسانی را تا چند برابر افزایش می دهند بصور مثال وقتی نرخ بروز رسانی یا همان رفرش تصویر ۴۰۰ هرتز قید میشود یعنی تلوزیون بجای ۲۵ تصویر در هر ثانیه ۲۰۰ تصویر متفاوت که با استفاده از ۲۵ تصویر دریافتی از فرستنده بار سازی شده را پخش و از این جهت کیفیت تصویر بهبود و مشکل ماتی تصویر در صخنه های پرتحرک کاهش می یابد در هر صورت مهمترین عامل تجهیزات فیلم برداری و کیفیت فیلم اصلی است در تصاویری که بصورت آنالوگ و با دوربین های تولید شده در ده های قبل فیلمبرداری شده بهتریتن تلوزیون دنیا هم نمیتواند معجزه کند و قطعا نمیتوان کیفیت فیلم های قدیمی شبکه ifilm را با شبکه های HD مانند تماشا و مستند که با کیفیت فول اج دی و دوربین های دیجیتال تهیه و با پهنای باند بالا با کیفیت فول اچ دی پخش می گردند را مقایسه نمود قطعا این تفاوت را در صحنه های ورزشی مانند پخش زنده فوتبال در دو کانال متفاوت شبکه ۳ سیما که یکی بطریقه SD و دیگری به طریقه Full HD همزمان پخش می شوند ببینید .

هومن ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

سلام.ببخشید من یه تلویزیون lG دارم اما چند ساعته خاموش شده روشن نمیشه چیکار کنم؟

سید علی ۸ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

با سلام
تلویزیون ال چی من با روشنایی محیط رنگ تلویزیون کم و زیاد میشه
اگه روشنایی محیط زیاد بشه تصویر روشن تر میشه و با تاریک شدن محیط روشنایی صفحه تلوزیون کمتر میشه

احمد ۶ دی ۱۳۹۸ پاسخ

سلام من هم همین مشکلو دارم تاریک و روشنی تلویزیون در حال حرکته دائما و چشمو اذیت میکنه نمیذونم چکار کنم

Maryam ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

سلام هر تنظیمی برای تلویزیون انتخاب می‌کنم برمیگرده به حالت اول چیکار کنم مدل تی وی ۶۵sj80

abbasi ۳ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

من یه تلویزیون ال جی ۴۳ دارم باید برای افزایش نور صفحه اش چه کاری انجام بدم

حسين ۷ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

در منو تنظیمات حالت تصویر را در حالت شفاف قرار دهید

علی خلیلیان ۴ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

من گیمرم دسته من تاخیر داره با تلوزیون با این که رو حالت گیم هست

عبداله ۶ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

سلام تلویزیون ال ای دی سامنسونگ ۵۰۰۰ ما تصویرش کلاً سیاه و سفید شده هر کاری هم میکنیم رنگی نمیشه جه جوری تنظیمش کنم

mohamad ۱۱ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

با سلام
کمکم کنین وضوح تصویر رو درست کنم ک طبیعى باشه
وضوح از ۱ تا ۵۰ درصد هست ولى باید دقیق روى چه عددى بزارم ک تصویر عالى بشه .
من خودم تست کردم اول خودش رو حالت وسط یعنى ۲۵ بود بعد هر چقدر زیاد تر بشه تصویر باز میشه ولى از نزدیک انگار سوراخ هاى ریز ریز دیده میشه و باز میشه انگار تصویر ممنون میشم راهنمایى کنین
طورى ک تصویر طبیعى بشه
یاحق

حسين ۱۲ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

در مورد وضوح تصویر علاوه بر تنظیمات محل قرار گیری تلوزیون از نظر بازتاب نور محیط بخصوص نور چراع و یا پنجره اهمیت بیشتری دارد در حالیکه کنتراست تصویر را افزایش دهید میزان وضوح افزایش می یابد برای تلوزیونهای ال جی حالت شفاف بالاترین میزان کنتراست و نور ممکن را دارد بهترین حالت تنظیم تصویر در حالت هوشمند است که با توجه به شدت نور محیط ایده ال ترین حالت تصویر تنظیم می گردد برای تلوزیونهای فاقد سنسور یا همان چشم الکترونیک حالت استاندارد را انتخاب کنید شایان ذکر است قراردادن حالت تصویر در حالت شفاف از عمر پنل و تلوزیون در دراز مدت خواهد کاست و در زمان استفاده از تلوزیون در محیط تاریک بهترین تنظیم حالت سینمائی است زیرا کمترین فشار ممکن را بچشم شما وارد میکند .

mohamad ۱۳ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

خواستم در مورد وضوح بدونم
هر چه وضوح بیشتر باشه تصویر طبیعى تره یا کمتر باشه ؟؟؟؟؟ کدومش؟؟؟؟

سيد عبدالله علمي ۱۳ تیر ۱۳۹۷ پاسخ

سلام،من ال جی ۶۶٠٠٠ گرفتم اصلا به هیچ عنوان تصویر رضایت بخشی نداره ،به هر طریق ممکن تنظیم کردم اما درست نشد ،دستگاه قبلی من سامسونگ بود واقعا از لحاظ تصویر حرفی برای گفتن داشت اما ال جی متاسفانه رضایت بخش نیست مجبورم بفروشم ضرر کنم سامسونگ خرید کنم

سید رضا موسوی ۵ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من دو روزه که تلویزیون مدل ۴۹sj80000 گرفتم هرکاری میکنم تنظیمات رنگ به دلم نی میشه راهنماییم کنید که تنظیماتو چجوری کنم

دانش ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ پاسخ

تلویزیون ما آل چی هستش،چن وقته تصویرش خودبخودتاریک و روشن میشه،مشکل چیه؟

خزان ۸ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

باسلام من یهTV ال ای دی ۴۹ دارم تنظیمات رنگش بهم خورده میشه تنظیمات اولیه رو بدونم

حسين ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

تنظیمات تصویر دارای حالت تنظیم هوشمند _ بسته به نور محیط ) استاندارد ، شفاف ( حداکثر روشنائی ) سینمائی ( حداقل روشنائی برای استفاده در اتاق تاریک ) و تنظیم کاربر است که در حالت تنظیم کاربر پارامترهای رنگ دمای رنگ کنتراست روشنائی یک به یک قابل تنظیم است برای این منظور ابتندا تنظیمات بعد منوی تنظیمات تلوزیون و در نهایت تنظیمات تصویر را انتخاب نمائید .

sb ۸ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

سلاام نور تلویزیون رو چطور زیاد کنم؟

حسين ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

نور صغحه تلوزیون در حالت شفاف یا Vivid به حداکثر میرسد در برخی مدلها حالت کاربر یا سفارشی برای پارامتر دهی نیز وجود دارد که در این بخش نور و کنتراست یاBright و یا Contrast را میتوانید افزایش دهید باید توجه داشته باشید افزایش نور صفحه نمایش در محیط تاریک به چشم آسیب می رساند ودر تمامی فناوریهای موجود از پلاسما و LED LCDو OLED وحتی فناوری قدیمی CRT افزایش نور صفحه با افزایش مصرف برق و کاهش عمر صفحه نمایش و در نهایت تلوزیون رابطه مستقیم دارد بنا بر این اگر از تلوزیونهای دارای سنسور نوری یا چشم الکترونیک استفاده می کنید بهتر است تصویر را روی حالت هوشمند و در عیر این صورت در حالت استاندارد تمظیم نمائید

مهدی ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

سلام وقت بخیر LED. LGمدل sj800از بانه گرفتم چطور میتونم کیفیت تصویر ۱۰۸۰p رو داشته باشم از کجا میتونم بیارم لطفا اگر کسی اطلاع داره راهنمایی کنید

حسين ۱۷ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

کیفیت تصویر به منبع پخش تصویر بستگی دارد در حال حاضر شبکه هایی مانند تماشا و مستند و شبکه ۳ , ifilm همزمان با کیفیت مورد نظر شما و همچنین با کیفیت معمولی یا استاندارد بر روی کانالهای مجزا در حال پخش هستند برخی از دستگاههای گیرنده دیجیتال و پخش فیلم امکان تنظیم ابعاد و کیفیت پخش تصاویر توسط کاربر را دارند باید در نضر داشت فرمت مورد نضر شما صرفا از طریق پورت HDMI و یا کامپوننت و همچنین درگاه usb پشتیبانی و ورودی av قابلیت انتقال تصاویر با این کیفیت را ندارد .

مهدی ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

ممنون از شما .من میخواستم بدونم کلیدی که بشه تنظیماتی که نوشته های ۱۰ ۸۰ یا ۷۴۰ رو را میاره رو ببینم کدوم قسمته چون خیلی دنبالش گشتم ولی پیدا نکردم قبلا LCDسونی داشتم و میتونستم این تنظیمات رو ببینم ولی رو این سیستم پیداشون نکردم لطفا راهنمایی کنید سپاس

ارش ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من تلویزون الجی دارم میخوام تنظیمات بزارم روی استاندارد ولی بر میگرده به حالت vide نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنین

حسين ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

منظور شما احتمالا ابعاد تصویر است اولا باید در نظر داشته باشید استفاده از نسبت ۳ به ۴ برای نمایش فیلم های قدیمی بمدت طولانی به صفحه نمایش صدمه میزند برای همین شبکه ۱۰ هم با خذف بخش پائینی فیلم های قدیمی آنها را بصورت تماس صفحه نمایش می دهد دوما این حالت تا زمان روشن بودن تلوزیون معتبر و با خاموش شدن به حالت اتوماتیک برمی گردد .

ملکی ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

تصویری که تلویزیون ما پخش می کنه خارج از کادر یا صفحه تلویوزیون هست هر چه روی تصویر نوشته شده با شه مثلا ارم یا زیر نویس قسمتی از نوشته یا ارم دیده نمی شود چکار کنم

حسين ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

در بخش تنظیمات حالت تصویر مناسب را انتخاب و تائید نمایید استاندارد فعلی پخش ۱۶به ۲۱ و در مورد فیلم های قدیمی ۳ به ۴ است برخی از افزاد برای نمایش تمام صفحه فیلم های قدیمی از حالت پاکت نامه یا Lerrer Box استفاده می کنند که در این حالت بخشی از قسمت پائین و بالای تصویر حذف اما از کشیدگی تصویر جلوگیری می شود بدیهی است در این حالت زیر نویس تصویر کلا یا بخشی از آن حذف می گردد .

محمد ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ پاسخ

سلام خسته نباشید میخواستم ببینم حالت نور تلویزیون رو بزاریم روی نور خودکار ضرر نداره واسه تلویزیون.مرسی

پیمان ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ پاسخ

سلام.تلویزیون الجی مدل ۴۳uj634 دارم حالت تصویر رو روی standard میزارم میام بیرون بطور خودکار میره روی vivid.میشه راهنمایی کنید چطوری روی حالت standard بمونه

Hasan ۸ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام وقت بخیر خسته نباشید.من تلویزیون ال جی مدل۴۲pt3500 دارم هر وقت رنگ تلویزیون رو تنظیم میکنم بعد چند دقیقه دوباره رنگش به همون روال قبلی بر میگرده.ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار باید بکنم

Parham ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام و عرض خسته نباشید
ما تلوزیون ما نصف تصویر خیلی تیره نشون میده
به طوری که اصلا دیده نمی شود
لطفا کمک کنید

حسین ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

این مشکل بدلیل سوختن تعدادی از لامپ های ال ای دی بک لایت تلوزیون های ال ای دی رخ می دهد و می بایست نسبت به تعویض بک لایت تلوزیون اقدام نمائید اگر برند تلوزیون شما ال جی است با شماره ۸۴۷۳۳ بخششتیبانی گلد ایران تماس تا مساعدت لازم بعمل آید .

حسن ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام تلویزیون من ۴۳UF640T هست. روی کانال AV کنسول بازی PS2 بعضی بازیها رنگیه و خود به خود تنظیم رو میبره روی NTSC و نوار اعلان بالای صفحه ۶۰HZ رو نشون میده ولی بعضی بازیها سیاه سفیده و نوار اعلان ۵۰HZ. چطور میشه حالت پیش فرض رو روی ۶۰HZ نگه داشت؟

حسین ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

تلوزیونهای ال جی سفارش ایران و خاور میانه معمولا از سیستم های پال و سکام و NTSC4.43 که در برخی از کشورها مانند ژاپن مورد استفاده هستند پشتیبانی اما از NTSC3.58 آمریکا پشتیبانی نمی کنند بدیهی وقتی تلوزیونی نتواند از استاندارد پخش رنگی خاصی پشتیبانی نماید آن را بصورت سیاه و سفید نمایش می دهد .

مهدی ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام آیا حالت استند بای بهتر است یا خاموش کامل و آیا این که شب ها باید تلویزیون را از برق در آورد یا نه ممنون میشم بگید خیلی خیلی ممنون

حسین ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

بهترین اقدام خرید یک محافظ برق برای تلوزیون و دستگاههای صوتی و تصویری متصل به آن و اتصال تلوزیون به محافظ برق و خاموش کردن تلوزیون با کنترل ( حالت استند بای است ) زیرا در آوردن و دو باره زدان دوشاخته تلوزیون بصورت روزانه باعث ایجاد شوک و صدمه به منبع تغذیه تلوزیون و روشن و خاموش کردن مداوم تلوزیون با دکمه پاور روی بدنی باعث خرابی و بمرور باقی ماندن اثر انگشت بصورت پاک شدن رنگ بدنه و براق شدن محل کلید پاور و از بین رفتن جلوه و زیبائی تلوزیون می گردد .

محمد ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام خسته نباشید نور صفحه نمایش ال ای دی را روی خودکار بزارم ضرری نداره

حسین ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ پاسخ

بهترین انتخاب برای سلامت چشمان ، افزایش طول عمر تلوزیون و کاهش مصرف برق انتخاب حالت خودکار می باشد در این حالت تلوزیون با استفاده از چشم الکترونیک نور محیط را اندازه گیری و بر اساس شرایط نوری محیط میزان روشنائی صفحه نمایش را تنظیم می کند در این حالت خستگی چشم در تماشی بلند مدت تلوزیون کاهش ریال مثرف برق کاهش و عمر بک لایت تلوزیون افزایش می یابد .

سید مرتضی ۹ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

رنگ ال ای دی ما به سمت بنفش متمایل است به صورتی که رنگ سفید را متمایل به بنفش نشان می‌دهد و بالطبع روی بقیه رنگ‌ها هم تأثیر گذاشته است و بازگشت به تنظیمات کارخانه هم زدیم درست نشد و مثل این که از اول این طوری بوده است و چون ما چشم‌مان عادت کرده بود متوجه نمی‌شدیم ولی میهمان‌مان این نکته را به ما می‌گفتند و چون گارانتی اش هم گذشته است نمی دانم چه کار کنم

سیدعباس جوزی ۲۴ تیر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام چطدر زوم تلوزیون اولد ال جی را کنسل کنیم

اسماعیل ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

سلام.رو دکمه live zoom زدم و تصویر زوم شد رو ۱۲۰ و الان کیفیت تصویر کاهش پیدا کرده.دوباره میرم تو همین گزینه و تصویر رو ۱۰۰ میکنم ولی باز خارج ک میشم دوباره ۱۲۰ میشه.
تو رو خدا راهنماییم کنین
ممنون

سهراب ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ پاسخ

مشکل بنده هم همینه lk6100 smart لطفا یکی جواب بده

حسین ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ پاسخ

بعد از تنظیم زوم ۱۰۰% بلافاصله دکمه تائید یا همان OK روی کنترل را بفشارید .

میثم ۲۴ مهر ۱۳۹۸ پاسخ

سلام تلویزیون الجی مدل ۴۹sk8000 خریدم تنظیم نور صفحه روی هر حالتی میزاری مثل استاندارد , گیم , سینما , و… دوباره بعد چند ثانیه خود به خود میره رو حالت vivid که نورش خیلی زیاده چشمو اذیت میکنه چکار باید کرد خواهشا راهنمایی کنید.

S ۴ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

باسلام من تلوزیون الجی ۶۵اینچ مدلsk9500 خریدم میخواستم بدونم چگونه به حالت شب میره که توی تاریکی نیازبه تنظیم نداشته باشه وآیامثل تلوزیون های قدیم میشه بایه دگمه به حالت شب رفت؟

حسین ۷ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

در دو حالت یا تصویر را روی رئی حالت تصویر هوشمند قرار دهید در این حالت تصویر بصورت هوشمند بر اساس نور محیط تنظیم و در محیط تاریک نور به خداقل می رسد یا در خالت سینمایی یا کم نور تنظیم کنید البته وقتی نور کحی زیاد شده در این حالت تصویر همچنان کم نور است برای تلوزیونهای دارای سنسور تنظیم نور بهترین حالت خالت تنظیم هوشمند است در این حالت بر اساس نور حیط بهترین تنظیم تصویر توسط تلوزیون انجام میشود

مجتبی ۱۰ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

با سلام،تلویزیون ۴k ال جی ۴۹ اینچ خریدم،بقول فروشنده اکتیو اچ دی آر داره و.. اما کیفیت پخش تصویر تلویزیون حتی شبکه های hd مثل مستند و شبکه ۳ HD به مراتب ضعیف تر از کیفیت پخش این شبکه ها در تلویزیون های ۴kسامسونگ و حتی مارشال چینی هست!
با همون آنتن!
نصاب ال جی اومد تلویزیون رو نصب کرد و گفت همینه کیفیتش،فیش آنتن رو از ال جی کندم زدم به مارشال بسیار بهتر نشون میده مارشال.کیفیت نمایش شبکه های ایران ال جی در حد فیلمبرداری عروسی های دهه شصته! اما با همون آنتن مارشال و سامسونگ دارن تصویر بسیار باکیفیت پخش میکنن.مشکل ال جی چیه؟ تصاویر فلش رو خوب نشون میده، شبکه هارو خوب نشون نمیده،انگار مبدل دیجیتالش جنس آشغال گذاشتن

حسین ۱۱ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

۱- مدل تلوزیون خود را ذکر نکرده اید
۲- شبکه ۳ در تهران با سه کیفیت در دسترس است کیفیت ۱- کیفیت استاندارد ۲- کیفیت ّFull HD با وضوح ۱۰۸۰iو ۳ کیفیت Full HD با کیفیت ۱۰۸۰P که بالاترین کیفیت است و فقط تلوزیونهای مدل ۲۰۱۸ میلادی به بعد ال جی که از Decoder HEVC و فرمت ویدئویی H.265 پشتیبانی می کنند قادر به پخش ان هستند .
۳- برند مارشال ایرانی و متعلق به شرکت هیوا تجارت و اکثر مدلهای ان دارای پنل ال جی هستند البته از HDR 10 همچنین از HDR دالی ویژن پشتیبانی نمی کنند
۴- تنظیمات تصویر در کیفیت ان بسیار تاثیر گذار و کیفیت تصویر سلیقگی است بالاترین شفافیت تصویر در حالت شفاف و کم نور ترین ان در حالت سینمایی است ضمن اینکه پنل های VA که در تلوزیونهای سامسونگ مورد استفاده است از زاویه روبرو پر نور و با کیفیت اما اگر بصورت زاویه دار با بیش از ۶۰ درجه به چپ یا راست تصویر را بینید تصویر با افت کیفیت روبرو می گردد البته سری Qled سامسونگ کمتر این مشکل را دارد .

جلیلوند ۱۳ آبان ۱۳۹۸ پاسخ

سلام
بنده یک تلویزیون مدل ۴۷lw57000 میخوام روش فیلیمو رو باز کنم ، نمیشه !
لطفا بنده را راهنمایی کنید

محمد ۴ دی ۱۳۹۸ پاسخ

سلام تنظیمات رنگ و وضوح ماهواره استار ست رو چجوری بیارم؟

صدرا ۱ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

سلام ببخشید من یه مدل d7 دارم وقتی روشن میکنم خود به خود روی زوم هستش هر بار روشن میکنیم باید بزنیم روی لایو زوم و بکشیم عقب زوم رو و نباید از لایو زوم خارج شیم چون دوباره برمیگرده رو حالت قبلی زوم باید هاید کنیم چیکار کنیم که وقتی روشن میکنیم روی حالت عادی باشه؟

علیرضا رضوی ۷ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

سلام- ببخشید بالا گفتید که برای سلامت چشمان و عمر بک لایت تلویزیون را چطور تنظیم کنیم میشه کمی بیشتر توضیح بدهید….تلویزیون من مدل ۴۹sk79000lg است ….من دقیق متوجه نشدم که باید به چه شکل تنظیم کرد ……در ضمن همین تلویزیون رو برادرم سال قبل خریده از بانه و هنوز نمیدونه که ساخت کدام کشور است ….بعضی ها میگن ساخت آفریقای جنوبیه …آیا شما اطلاع دقیق دارید ؟؟؟ممنونم از شما …..

علیرضا رضوی ۷ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

من همیشه اون نور مربوط به محافظ چشم را روشن میذارم آیا از عمر تلویزیون کم نمیشه و باید مثلا خاموش باشه ؟؟؟

حسین ۸ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

سنسوز هوشمند در واقع یک فتو سل یا نورسنج است که میزان نور را اندازه و با توجه به میزان نور محیط شدت روشنایی ضفحه نمایش را کنترل می نماید بنابر این سه مزیت عمده دارد اول اینکه برای سلامت چشم مفید است زیرا تماشای تلوزیون در محیط تاریک با تنظیمات استاندارد به چشم اسیب می زند ، دوم اینکه چون میزان روشنایی در منازل معمولا از محیط های تجاری کمتر است با کاهش میزان نور عمر بگ لایت و در نهایت صفحه نمایش را تا حد زیادی افزایش می دهد و سوم اینکه مصرف برق را کاهش و بدین ترتیب به سالم نگه داشتن محیط زیست و طبیعت بدلیل کاهش مصرف سوخت های فسیلی مصرفی برای تولید برق کمک می کند مصرف برق این فتوسلها در حد صفر و عمر انها طولانی است پس اپر تلوزیون ال جی دارید و یا تلوزیون شما دارای سنسور هوشمند است در فعال داشتن ان با قرار دادن حالت تصویر در حالت سنسور هوشمند شک نکنید .

Zeynab ۸ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

سلام من ال جی سری ۷۱۰۰خریدم ولی اصلا صفحه نمایشش کامل نیست
بالا پایینش سیاه
چیکار کنم تمام صفحه بشه

حسین ۸ اسفند ۱۳۹۸ پاسخ

در منوی تنظیمات ، اندازه تصویر نسبت ۱۶:۹ زا انتخاب کنید البته ممکن است در برخی از کانالها در زمان پخش فیلم هاس سینمایی یا برنامه های خاص نوارهای افقی در بالا و پائین صفحه وجود داشته باشد .

نیکی ۵ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلویزیون من روی تصویر عریض ثابت شده است و به هیچ عنوان تغییر نمی کند یعنی میخوام برگرده به حالت ۱۶:۹ انتخاب میشه ولی روی تصویر اعمال نمیشه و همان حالت عریض مانده چطور این مشکل را حل کنم؟

حسین ۵ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

۱۶ به ۹ حالت عریض تصویر است که در حال حاضر بعنوان استاندارد مورداستفاده در اغلب فرستنده های تلوزیونی است برای تماشای ویدئو و فیلم های قدیمی نسیت ۴ به ۳ را باید انتخاب کنید

علی ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

باسلام. کدام دکمه کنترل باعث سیاه سفید شدن تصویر میشود، برای رنگی کردن صفحه کدام دکمه را بزنیم که از سیاه سفید خارج شود.لازم به ذکر است که اول شبکه‌ها رنگی بودند، اما الان سیاه و سفید شده اند.
منتظر پاسخ شما هستم.
با‌سپاس.

مهدي ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

سلام
تلوزیون خاموش و روشن میشه اما هیج صفحه ٳیــْْْ﴿ẽsע﴾ـْْْـہ ❥ نشون نمیده اگ دقت کنیین کاملا نور خیلییییی کمی خیییلی کم نشون میده جیکار کنم؟؟؟؟

حسین ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ پاسخ

احتمالا بک لایت تلوزیون سوخته و باید تعویض گردد برای براورد هزینه و تعمیر با بخش پشتیبانی گلد ایران نماینده رسمی ال جی تماس بگیرید تلفن ۸۴۷۳۳ البته اگر برند دیگری هست به نمایندگی مربوطه مراجعه کنید .

DIANA ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ پاسخ

سلام من به تلویزیون پلس تیشن وصل کردم بعد که تلویزیون رو وصل کردم رنگ هاش همه قاطی شده بود کابل هاشم دستکاری کردم ولی درست نمیشه.
من الان چیکار باید بکنم؟
لطفا راهنمایی کنین.

سعید ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ پاسخ

سلام.تلویزیون ال ای دی ال جی ۵۵ اینچ ما که تازه خریدیم وقتی که تلویزیون خاموش هست نور قرمز مانند داره علتش چیه؟ ممنون میشم جواب بدین

حسین ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ پاسخ

منظورتان نامفهوم است تمام تلوزیونها دارای یک چراغ در جلوی تلوزیون هستند که زمانیکه تلوزیون خاموش است برنگ قرمز و زمانیک روشن است به سبز و یا ابی تغییر رنگ می دهد در تلوزیونهای ال جی در برخی مدلها لوگوی ال جی در وسط قاب پائینی رون و خاموش می گردد البته اگر نور قرمز چراغ شما را اذیت می کند میتوانید در منوی تنظیمات تلوزیون ان را غیر فعال کنید البته در مورد تلوزیونهای ال جی این امکان وجود در مورد بقیه را نمیدانم

alferdo ۷ خرداد ۱۳۹۹ پاسخ

سلام…تلویزیون ال جی ۴k دارم بعد از دوسال چند روز پیش متوجه شدم هم نورش کمه و مثل روز اول خوب نشون نمیده و هم یه سایه های مشکی (هاله) در قسمت های مختلف تلویزیون به چشم میخوره!!!! بیزحمت راهنمایی کنید مشکل چیه

.. ۲ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلوزیون من ال جی هست و وقتی با اسمارت ویو بهش متثل میشم تصویر سبز و بنفش میشه چطور درستش کنم؟

.. ۲ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلوزیون من ال جی هست مدل اسمارت وقتی با اسمارت ویو گوشی رو بهش وصل میکنم تصویر سبز و بنفش نشون میده اما ماهواره نه حالت عادیه چطور درستش کنم

ابراهیم ۱۱ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

وبلاگ خیلی خوب است

ابراهیم ۱۱ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام من یک تلویزیون LG 21اینج دارم وقتی گیرنده دیجیتال مارشال وصل کردم سیاه وسفید نشون میده علتش را توضیح میدید

حسین ۱۴ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

اکثر پیرنده های دیجیتال موحود در بازار سیستم رنگ پال و NTSC را پشتیبانی می کنند لطفا در تنظیمات گیرنده سیستم رنگ را پال انتخاب کنید و ذخیره نمایید

arb ۲ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام
یه ال ای دی ۴۳ ۴k ال جی دارم که روی صفحه اون یه سری هاله های خیلی کمرنگ از بال تا پایین دیده میشه.
البته موقع تماشای فوتبال،اونم هنگام حرکت دوربین قابل رویته ولی موقع فیلم یا تماشای تصاویر شلوغ قابل رویت نیستند.
اگه تصویر زمینه تیره باشه،مشخص نیست.
اگه تصویر زمینه سبز باشه،مثل سایه های کمرنگ روی صفحه دیده میشن.
در ضمن مین برد تلویزیون سوخته بود که با یه مدل دیگه از ال جی تعویض شده.
کسی میدونه مشکل چیه و اینکه آیا به مرور زمان بدتر میشه یا نه و آیا درست میشه یا نه.
هر چی توی اینترنت گشتم،تصویری شبیه به این مشکل ندیدم.

Hamid ۳ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام من‌ تلوزیونم LG8060 ولی نمیدونم چرا تراکم رنگ وتاری یا نمیدونم عین یجور پخش خیلی بد، تو تنظیمات رنگش هم هر کاری کردم نتونستم ذره ای از این مشکل و حل کنم لطفا راهنمایی کنید، تازه خریدم و خیلی این مشکل منو آزار میده

Hamid ۳ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام من تلوزیونم LG8060 هست یه جور رنگش پخش شده و کیفیت و پائین نشون میده هر کاریم تو تنظیمات دستگاه سعی کردم درست کنم نتونستم خواهشمندم منو راهنمایی کنید، در ضمن تازه خریدم و این مشکل منو خیلی آزار میده

سلطانی ۴ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

این مشکل مربوط به تنطیمات تلوزیون نیست .

Hamid ۴ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

میشه بیشتر توضیح بدید لطفا
آیا تلویزیون من مشکل خرابی قسمتی رو داره؟

رضا ۶ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام مرسی دستتون درد نکنه

مهدی ۷ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

با سلام من یک تلویزیون اولد ۶۵ اینچی خریدم از نمایندگی خود شرکت گلد ایران متاسفانه مشگل قاطی کردن رنگ تصویر داره ایا دکه ای نداره که بشه درستش کرد

روح الله ۸ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام ال سی دی ما نورش آبی شده خود به خود هرچی تنظیمات درست میکنم درست نمیشه

رفعت ۱۶ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلویزیون LGمدل BM-LDS302 ما وقتی کانال رو عوض میکنم وتصویر هنوز نیومده به جای اینکه صفحه سیاه باشه سبز رنگ شده واین باعث شدهکه کیفیت تصویر کم بشه وبجای رنگ مشکی در تصویر سبز باشه لطفا راهنمای کنید

حمید ۲۴ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

درود
جدیدا تلویزیون جی پلاس ۶۵ اینچ خریدم . هرزمان تبلیغات در شبکه های اچ دی پخش میشه یک نوار آبی رنگ در قسمت بالای TV سمت چپ به طول حدود ۳۰ سانتیمتر ظاهر میشه و پس از اتمام تبلیغ محو می شود. لطفا راهنمایی کنید که مشکل از TV هست یا فرستنده اچ دی
سپاس

حسین ۲۴ آذر ۱۳۹۹ پاسخ

این توار ابی که سمت راست تصویر بیشتر مشهود و حالت برفکی دارد از سمت فرستنده است و ربطی به تلوزیون شما ندارد و در برخی از شبکه ها موجود است معمولا در زمان کنترل کیففی بخش کوچکی از تصویر در بالا و پایین و کناره ها توسط اپراتورمربوطه حذف اما در برخی از محصولات تنظیمات به نحوی است که کل محتوا نمایش داده شود بنابراین ممکن است در تلوزیون دیگری که در منزل دارید این نوار از کادر خارج شده و شما ان را نبینید البته این موضوع در برخی از سبکه ها بروز ومختص به پخش اگهی نیست و در برخی از برنامه های زنده هم مشاهده و مشکلی برای تلوزیون شما ایجاد نمی کند

حسن حسینی ۱۸ دی ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلوزیون ما ال جی ۵۵ اینچ است
من میگم چطوری میشه رنگش رو سابت نگه داشت اخه ما رنگش رو کم میکنیم بعد چندقیقه که با کنترل ور نمیریم رنگش به حالت اولش بر میگردد بیشتر تنظیماته دیگش هم به حالت اول بر میگرده مثلا کنترل عدد از ۰ تا ۹ رو نمیگره یعنی روی شماره های کنترل میزنیم کار نمیکنه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم از همکارانتان اگه راهنمایی کنید

امیر ۲۷ دی ۱۳۹۹ پاسخ

سلام
بنده یک تلویزیون LG UK61000 دارم هم حاات راحتی چشم خاموش است و هم مصرف بهینه ولی نور صفحه به صورت اتومات کم و زیاد میشه

محمد ۶ بهمن ۱۳۹۹ پاسخ

سلام تلوزیون ما اولترا ال جی هستش یه چند وقتی هست که تصویر آبی شده میشه راهنمایی کنید

ال جی ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ پاسخ

سلام میلاد عزیز،

برای برطرف کردن مشکلات فنی محصولات ال‌جی خود با شرکت خدمات مشتری گلدیران تماس بگیرید.

با تشکر از شما.

نادر ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ پاسخ

باسلام تلویزیون من ۴k هست همیشه حالت تصویر vivide هست حتی اگه به حالتهای دیگه میرم بعد از ۳۰ ثانیه اتوماتیک تغییر میکنه راهنمایی میفرمایید تشکر

marzieh ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ پاسخ

سلام
من تلویزیون ۵۵اینچ ۴kال جی خریدم ولی تصاویر تار هستن و واضح نیست ممنون میشم راهنمااییم کنید؟؟

دینا یزدانی ۵ اسفند ۱۴۰۰ پاسخ

سلام خسته نباشید.
رنگ تلویزیون ما امروز کلا آبی.قرمز شده نمیتونم ب حالت عادی برگردونم..
میشه لطفا راهنمایی کنید؟

فرزانه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ پاسخ

سلام تلوزیون ال ای الجی دارم ۴۹ از روز ا ل رنگ ابی زیاد داره خیلی تاریک روی هر حالتی بزارم تغیری نمیکنه اصلا رنگهای دیگه داخل تصویر واضح نیس

سید موسی ۱۸ تیر ۱۴۰۱ پاسخ

با سلام تلویزیون الجی دارم که نصف تصویرش بصورت عمودی طبیعی هستش اما نصف دیگش فقط رنگ سبز را خوب نشون میده بقیه رنگها را خاکستری نشون میده در ضمن بردش را تازه عوض کردم تو ایران نبود از دبی برام فرستادن .اگر قابل درست کردن بهم بگید تا دیگه هزینه اضافی نکنم تصویرش واقعا عالی بود .مدل uh654 49 اینچ هستش

نظر دهید