۱۶ آذر ۱۳۹۶

آموزش رجیستری، فعال‌سازی و خرید قانونی گوشی‌ موبایل و تجهیزات دارای سیم‌کارت

به منظور خرید دستگاه لازم است ابتدا اصالت آن را بررسی کنید که می‌توانید برای استعلام، شناسه 15 رقمی IMEI (بدون هرگونه خط تیره، ممیز و…) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره 7777 پیامک کنید یا با استفاده از کد دستوری #7777* از اصالت دستگاه اطمینان حاصل نمایید.

توجه کنید که پیامک ارسالی برای شما حتماً باید با سرشماره HAMTA ارسال شده باشد. اگر پیامکی با سرشماره دیگری در جواب برای شما ارسال گردید جعلی است و به هیچ وجه قابل استناد نیست.

خریداران حتماً پس از خرید دستگاه، باید فاکتور رسمی با مهر فروشگاه که شماره شناسه ۱۵ رقمی (IMEI) دستگاه بر روی آن درج شده را از فروشنده دریافت کنند و درصورت بروز هرگونه مشکل در مورد غیرقانونی بودن گوشی یا تجهیز، فروشنده می‌بایست پاسخگو باشد.

در قدم بعدی، دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود. برای این کار می‌توان از کد فعال‌سازی 6 رقمی یکبار مصرف که توسط فروشنده به خریدار ارائه می‌گردد، استفاده کرد. فرآیندهای مربوط به دریافت IMEI، استعلام اصالت و فعال‌سازی در ادامه توضیح داده خواهد شد.

تمامی دستگاه‌هایی که قابلیت نصب سیم‌کارت را دارند و از شبکه ارتباطات سیار استفاده می‌نمایند، حداقل دارای یک شناسه بین‌المللی 15 رقمی منحصر به فرد به نام IMEI هستند. این شناسه بر روی دستگاه به صورت فیزیکی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نصب و درج می‌شود. شناسه IMEI بر روی جعبه دستگاه قابل رؤیت است و با شماره‌گیری کد #06#* بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، نمایش داده می‌شود. لازم به ذکر است گوشی‌های دو سیم کارته، دارای دو شناسه IMEI و گوشی‌های چند سیم‌کارته دارای چند شناسه IMEI هستند و باید دقت کرد که کد دریافتی از طریق کد دستوری #06#* با کد درج شده روی جعبه مطابقت داشته باشد.

photo_2017-10-15_10-56-43

استعلام اصالت گوشی موبایل

  1. شماره گیری کد دستوری #7777* با یک تلفن همراه غیر از تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارید.
  2. ارسال عدد مربوط به گزینه استعلام اصالت
  3. وارد کردن شناسه 15 رقمی IMEI درج شده روی جعبه دستگاه مورد نظر (تا این مرحله نیازی به باز کردن جعبه گوشی تلفن همراه نیست)
  4. تطابق اطلاعات ارائه شده (سازنده، مدل و…) با مشخصات گوشی
  5. باز کردن جعبه دستگاه مورد نظر، شماره گیری #06#* و تطابق IMEI مشاهده شده با IMEI درج شده روی جعب

هشدار:

در صورت عدم تطابق اطلاعات ارائه شده با مشخصات گوشی یا عدم تطابق IMEI مشاهده شده با IMEI درج شده روی جعبه دستگاه و یا منفی بودن پاسخ استعلام ارسال شده از سامانه همتا (HAMTA)، از خرید تلفن همراه خودداری کنید.

آموزش فعال‌سازی گوشی در طرح رجیستری

  1. شماره گیری کد دستوری #7777*
  2. ارسال عدد مربوط به گزینه «فعال سازی»
  3. وارد کردن IMEI دستگاه مورد نظر
  4. وارد کردن کد فعال سازی (مربوط به دستگاه)
  5. وارد کردن شماره سیم‌کارت دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید
  6. تأیید اطلاعات وارد شده
  7. دریافت پیام و اطمینان از اطلاعات وارد شده

توجه: پس از فعال سازی، تلفن همراه فقط بر روی سیم‌کارت فعال شده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و در صورتی که بخواهد از سیم‌کارت دیگری استفاده کنید، باید از طریق گزینه «انتقال مالکیت» اقدام نمایید. در غیر این صورت تلفن همراه بر روی سیم کارت جدید فقط به مدت 30 روز قابل استفاده خواهد بود.

۹ نظر

ناشناس ۳ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

باعرض سلام.برای رجیستری گوشی ال جی.کد فعال سازی میخواد.میشه نحوه پیدا کردن این کد رو اموزش بدین.تشکر

ال جی ۳ اسفند ۱۳۹۶ پاسخ

دوست عزیز،

اطلاعات مورد نیاز را در مطلب جدیدی که با عنوان ” توصیه های مهم به کاربران در فاز جدید رجیستری” گوشی های ال جی منتشر شده است پیدا کنید.

متشکریم.

ساناز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ پاسخ

من یه گوشی ال جی دارم که استعلام اصالت انجام دادم اما آنتنش پریده، کد فعال سازی نداره که فعالش کنم، باید چیکار کنم؟؟؟ لطفا جواب بدید

Hesam ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ پاسخ

سلام من پول گمرکیو واریز کردم اما گوشیم هنوز ثبت نشده وانتن نداره میتونین راهنماییم کنید چیکار باید کرد

محدثه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

با سلام. ببخشید زمان خرید گوشی فروشنده کد فعالسازی یک بار مصرف رو به ما ندادن‌ . خرید این گوشی مربوط به سه سال پیشه. راه دیگه ای نیست که بشه کد رو پیدا کرد؟

حسين ۱۱ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

گوشیهای وارد شده توسط شرکت مدیا پردازش که در داخل جعبه کارت گارانتی هستند توسط شرکت وارد کننده رجیستر شده ودر صورت بروز مشکل میتوانید با واحد پشتیبانی مدیا پردازش تماس بگیرید

حسين ۱۱ آذر ۱۳۹۷ پاسخ

در صول یک دهه اخیر بسیاری از فناوریهای و ابدعات و اختراهات در دنیای تلوزیون توسط ال جی صورت گرفته است از جمله .
۱- ارائه اولین تلوزیون با آرایش ال ای دی حاشیه ای این فناوری امکان تولید تلوزیونهای ال ای دی سبک و باریک را فراهم کرد در تلوزیونهای دایرکت ال ای دی که هنوز هم توسط ال جی و سایرین تولید می شود ال ای دی های نور دهنده در پشت صفحه پلاستیکی منتشز کننده نور پس زمینه قرار داشتند .
۲- فناوری دید دو گانه یا DUAL PLAY در تلوزیونهای سه بعدی برای تماشای دو تصویر مجزا در بازیهای رایانه ای
۳- طراحی سینما اسکرین یا تلوزیونهای با قاب بسیار باریک که مورد تقلید سایرین نیز قرار گرفت
۴- تلوزیونهای دارای حافظه داخلی ؛ تعبیه هارد دیسک در برخی از مدلهای پلاسمای تولید سال ۲۰۰۸ برای ضبط برنامه های تلوزیونی در حال پخش که در آن زمان سیستم پخش آنالوگ بود
۴- ماشین زمان برای بع عقب برگشتن و مشاهده مجددبرنامه های در حال پخش در سال ۲۰۰۸
۵- تولید اولین تلوزیون ۴k در سال ۲۰۱۳ میلادی
۶- تولید اولین تلوزیون oled در مقیاس تجاری سال ۲۰۱۳ میلادی

کیان ۱۳ دی ۱۳۹۷ پاسخ

یک دستگاه گوشی جی ال ایکس خریداری کردم که کد ۶ رقمی فعال سازی ندارم روی کارتن هم نیست داخل کارت گارانتی هم نیست.با همتاتماس گرفتم گفتند که از روی سایت بازیابی کد برنم که سایت وارد شدم ولی اطلاعاتی کسب نکردم.

سامان ۲ فروردین ۱۴۰۰ پاسخ

من گوشی اینترنتی خریدم کارت گارانتی بارمز یکبار مصرف برام نفرستادن چکار باید بکنم شماره تماس فروشنده رو ندارم راهنماییم کنیدگوشی نوت ۹پرو است

نظر دهید