۱۲ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: سومین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.

آنچه می‌خوانید گزارش سومین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

سومین روز در چین:

ساعت 10 صبح، به موزه Energy Convention رسیدیم و با کمک راهنمای موزه از بخش‌های مختلف که شامل صفحات فوتو ولتاییک (به طور ویژه استفاده از آنها در مناطق مسکونی و روی ساختمان ها)، انرژی الکتریکی تجدیدپذیر بادی، کلکتور خورشیدی مسطح (flat plate solar collector) می‌شد بازدید کردیم.

در این موزه، دستاوردهای نسبتا جدیدی در حوزه تامین انرژی از طریق نیروگاه‌های سوخت های فسیلی و از همه مهم‌تر انرژی‌های تجدید پذیر وجود داشت. در حوزه تصفیه آب که نوعی آب شیرین‌کنی محسوب می‌شود، طرح‌های جالبی از دستگاه‌ها وجود داشت که درون سیفون قرار میگرفت و تا حد مناسبی به تصفیه آب که سرشار از آلودگی‌هاست می‌پرداخت. از آنجایی که تین فیلترها اندازه کوچکی دارند، می‌تواند در دستگاه ما بسیار کاربردی باشند.

ظهر که از موزه خارج شدیم، برای صرف نهار به خیابان نانجینگ رفتیم و آنجا بازار بزرگ شانگهای را دیدیم که در طول یک خیابان بسیار طویل از میدان مردم (people ´s square) تا منطقه bund کشیده شده. تا شب در همان جا بودیم و برای صرف شام به هتل برگشتیم.