۲۲ مهر ۱۳۹۷

گزارش سفر تحقیقاتی پروژه ال‌جی چلنجر: یازدهمین روز از سفر گروه پسران خورشید به چین

گروه ۲۳۰، گروه پسران خورشید، در رشته کارشناسی مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت تهران مشغول به تحصیل‌اند و تصمیم دارند به دلیل وجود مشکل و کمبود آب و شرایط بحرانی آب قابل شرب بسیاری از شهرهای ایران در مورد تولید دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی به روش فراصوت در کشور چین تحقیق کنند.

آنچه می‌خوانید گزارش یازدهمین روز از سفر تحقیقاتی پسران خورشید در چین است.

یازدهمین روز در چین:

صبح روز یازدهم از سفر تحقیقاتی به کشور چین، تصمیم گرفتیم به جلسه ملاقات با پروفسور Zheng بپردازیم، روی نحوه ارائه پاورپوینت کار کنیم و سوالات زیادی که از استاد داریم را طبقه بندی کنیم تا در صورت کمبود وقت فقط سوال های مهم‌تر را بپرسیم.

بعد از این کار، به پیشنهاد دوستان به خیابان ۷۹۸ رفتیم. خیابان ۷۹۸ یکی از خیابانهای معروف شهر پکن هست که در آن گالری های هنری مدرن زیادی  وجود دارد. بعد از رسیدن به این خیابان، اولین صحنه ای که روبرو شدیم، ساختمان سه چهار طبقه ای بود که سراسر از برگ پوشیده بود و پیچک همه ی اطراف آن را فراگرفته بود، همچنین  گرافیتی های رنگارنگ و نقاشی های سه بعدی زیبایی بود که در سمت راست، روی دیوار قرار داشت. بعد از گرفتن تعدادی عکس یادگاری، به دیدن از گالری های هنری مجموعه پرداختیم.

IMG-20180909-WA0042

بعد از خوردن  ساندویچ سنتی و چای سرد لیمویی که از نزدیک ایستگاه مترو خریده بودیم به بازدید از گالری آثار ایرانی پرداختیم. درون گالری ایران، پر بود از فرش های دستباف زیبا و مینا کاری های اصفهان. هنگام ورود به گالری اولین بویی که به مشام می رسید، بوی خوش زعفران بود. درون گالری یک چایخانه و رستوران سنتی با دیزاین کاملا سنتی وجود داشت که حال و هوای ایران را تجلی می کرد.

برای شام به یک رستوران سنتی چینی برای خوردن مالاتان رفتیم. این رستوران حالت سلف سرویس داشت. انواع کاهو ها، انواع جلبک های دریایی، موجودات دریایی مانند عروس دریایی و میگو، انواع توفو (نوعی خوراکی نرم مانند پنیر که از سویا ساخته می شود) در شکل ها و مدل های مختلف، انواع نودل، انواع سوسیس با گوشت های مختلف وجود داشت.

بعد از انتخاب خوراکی های مورد نظر در یک ظرف تشت مانند، مواد انتخاب شده آب پز و تحویل مشتری می شوند. همه خوراکی ها غرق آب هستند، اما خالی قابل خوردند نیستند، پس از افزودن کره بادام زمینی و مقداری ادویه دیگر، طعم دلنشین این غذای اصیل چینی نمایان می شود. البته تقلای بچه ها که بسیار مصمم بودند تا با استفاده از chopsticks غذا را میل کنند، بسیار دیدنی و جالب بود!!  بعد از صرف غذا به هتل بازگشتیم.