۲۶ مرداد ۱۳۹۸

ال‌ جی؛ فرمانروای بازار تلویزیون‌های پیشرفته اروپا با تلویزیون‌های OLED

ال‌جی در بازار تلویزیون پریمیوم و پیشرفته اروپا توانست بار دیگر جایگاه نخست را از آن خود کند. این شرکت بزرگترین سهم را از این ازار پررونق اروپا به خود اختصاص داده است.

شرکت ال‌جی در بازار تلویزیون‌های ۲۵۰۰ دلار به بالای اروپا با سهم ۳۳.۳ درصدی از نظر درآمد فروش توانست بالاترین رتبه را کسب کند. به گزارش مرکز تحقیقاتی IHS Markit، ال‌جی با حجم فروش ۳۸.۷ درصدی نیز مقام اول بازار را از آن خود کرد.

پاسخ مثبت و مطلوب بازار اروپا به تلویزیون‌های OLED منجر به افزایش بیش۱۰  از درصدی سهم ال‌جی از این بازار شده است. سهم این شرکت در تلویزیون‌های ۲۵۰۰ دلار و بالاتر OLED از ۴۶.۹ درصد در سال گذشته به ۶۰.۸ درصد در سال جاری رسید.

گروه تلویزیون‌های OLED از ۱۵ شرکت جهانی شامل سونی و توشیبای ژاپن، فیلیپس اروپا و اسکای‌ورث چین تشکیل می‌شود. شرکت ال‌جی یکی از ۱۵ شرکت است که در این میدان رقابت با داشتن سهم ۵۶ درصدی توانسته بازار تلویزیون OLED اروپا را به چنگ خود درآورد.

ال‌جی با گنجاندن خدمات متنوع و پیشرفته‌ای مانند سرویس‌های تشخیص صدا در تلویزیون‌های OLED خود علاوه بر این که رقابت را داغ‌تر و جدی‌تر کرده توانسته نیاز مشتریان مشکل‌پسند اروپایی‌ را برآورده کند.

سه شرکت ال‌جی، سامسونگ و سونی بازار اروپا را با سهم ۸۴.۱ درصدی در سه ماهه اول امسال در تصاحب خود دارند. به گفته یکی از کارشناسان صنعت، ال‌جی الکترونیکس در بازار تلویزیون‌های پریمیوم اروپا پیشگام برندهای دیگر است.

۱ نظر

حسین ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ پاسخ

در بازار تلوزیون جهانی ۱۵ شرکت در عرضه تلوزیون با فناوری OLED فعالیت دارند ال جی و دوو از کره جنوبی ، سونی و پاناسونیک و توشیبا از ژاپن ، وستل ، فیلیپس ، لوه و گروندیک از قاره اروپا و کشورهای ترکیه ، هلند و آلمان از این گروه هستند که در ایران شناخته شده تر هستند وجه مشترک تمامی آنها استفاده از پنل OLED ساخت ال جی است البته از نظر قیمت و کیفیت تصاویر تفاوت در این برندها زیاد است تا چند سال قبل لوه آلمان گرانترین و از نظر کیفیت تصویر تا حدودی سونی بدلیل استفاده از پردازنده های قدرتمند گرافیکی برتری داشتند اما با عرضه سری جدید تلوزیونهای ال جی با پردازنده های قدرتمند گرافیکی در این بخش هم ال جی توانست عقب ماندگی خود را جبران نماید در سال ۲۰۱۸ میلادی علی رغم افزایش تولید تلوزیونهای OLED توسط ال جی سهم ال جی نسبت به سال ۲۰۱۷ از ۷۵ درصد به ۷۰ درصد کاهش و این موضوع نمایانگر رشد تقاضا برای این فناوری بی نظیر در کیفیت تصویر می باشد که باعث سرمایه گذاری جدید ال جی در خصوص افزایش ظرفیت تولید پنل با این فناوری پردید .

نظر دهید