۲۵ شهریور ۱۳۹۲

رونمایی نارنجی: نگاهی نزدیک به LG G2

حرکت رو به جلوی ال جی در زمینه موبایل، کاملا قابل لمس است. پرچمداران این شرکت یکی پس از دیگری بهتر و بهتر می شوند تا فاصله خود را با رقبا به حداقل رسانند.​ اپتیموس جی، جی پرو و هم اکنون جی ۲، به خوبی روند صعودی ال جی را نشان می دهند و خبر از عزم جدی آن برای کسب سهم بازاری بیشتر می دهند.جی ۲ بدون شک، کم نقص ترین محصول ال جی تا به امروز است. چندی پیش در گزارشی اختصاصی از نمایشگاه IFA، این دستگاه را از قاب دوربین خود گذراندیم و نگاهی ویدیویی به آن انداختیم. اما اکنون، این تلفن هوشمند به ایران آمده و چند هفته دیگر قرار است رسما جهت ورود به بازار معرفی شود.در زمان عرضه رسمی، بررسی کامل جی ۲ را در نارنجی منتشر خواهیم کرد، اما امروز این فرصت را یافتیم تا با همکاری دفتر ال جی در ایران، نگاهی نزدیک به آخرین پرچمدار این شرکت بیندازیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا از آنچه که در این رویارویی گذشت، آگاه شوید.

وقتی که برای اولین بار دستگاه را در دست می گیرید، بلافاصه محو زیبایی بدنه جلوی آن می شوید. ال جی لبه های اطراف صفحه نمایش را، چه در کناره ها و چه در بالا و پایین نمایشگر، بسیار باریک طراحی کرده که همین موضوع باعث جلوه متفاوت دستگاه شده. ابعاد تلفن ۱۳۸.۵ در ۷۰.۹ در ۸.۹ میلیمتر است که با وزن ۱۴۳ گرمی، مجموعه ای بسیار خوش دست را تشکیل داده.صفحه نمایش ۵.۲ اینچی این محصول، توسط شیشه گوریلا ۳ محافظت می شود. یکی از نکات برتر طراحی جی ۲ این است که کناره های صفحه نمایش، از سطح نمایشگر پایین تر واقع شده اند و در واقع شیشه محافظ با انحنایی جزیی بر روی آنها قرار گرفته. همین موضوع ساده باعث می شود که هنگام لمس کناره ها و به خصوص موقع سوایپ کردن، از کار با آن نهایت لذت را ببرید.

در اطراف دستگاه هیچ دکمه ای تعبیه نشده، اما اگر به پشت جی ۲ نگاهی بیندازیم متوجه ساختار شکنی ال جی در محل قرارگیری دکمه ها می شویم. دکمه های کنترل صدا و پاور این دستگاه در پشت آن و درست در پایین لنز دوربین قرار گرفته اند. باید اعتراف کنیم که قبل از مواجهه با پرچمدار جدید ال جی، کمی درباره ارگونومی کار با این دکمه ها نگران بودیم، اما هنگامی که جی ۲ را در دست گرفتیم، متوجه شدیم که ال جی به خوبی از پس پیاده سازی نو آوری خود بر آمده.

هنگام قرار گیری دستگاه در دست، انگشت اشاره تان به خوبی بر روی دکمه ها تسلط دارد و می تواند از پس انجام خواسته های شما به راحتی بر بیاید. البته شاید کمی زمان لازم باشد که شست تان عادت معمول خود را ترک کند و متوجه شود که دیگر دکمه ها در اطراف دستگاه قرار ندارند.بدنه پلاستیکی پشت دستگاه را شاید بتوان یکی از معدود عیب های جی ۲ دانست. ال جی مدتی می شود که به سمت پلاستیک در حرکت است و حتی در بهترین محصول خود نیز دست از این موضوع بر نداشته. بر بدنه پشتی، الگویی تشکیل شده از خطوط اریب را می بینید که تا حدی از حس پلاستیکی بودن دستگاه می کاهد.

مورد بسیار عجیبی که با آن برخورد کردیم، استعداد بالای بدنه پلاستیکی پشت دستگاه، در جذب اثر انگشت بود. کوچکترین تماسی، اثر انگشت را بر روی بدنه باقی می گذاشت و دستگاه را به سرعت کثیف می کرد. جالب اینکه بر خلاف بدنه های پلاستیکی مرسوم، درب پشتی جی ۲ باز نمی شود. البته این موضوع تنها برای کسانی اهمیت خواهد داشت که دوست دارند هموراه باتری یدکی با خود داشته باشند و در موقع اتمام شارژ، آن را جایگزین باتری اصلی نمایند.

ال جی یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی بر روی دستگاه خود قرار داده که می تواند تصاویر بسیار شفاف و با کیفیتی را ثبت نماید. رنگ ها در این دوربین به گرمی شکار می شوند و جزییات با دقت بالایی قابل مشاهده هستند.

عکس را در ابعاد اصلی ببینید

عکس را در ابعاد اصلی ببینید

قابلیت های نرم افزاری دوربین جی ۲ تقریبا همان هایی هستند که در جی پرو نیز شاهدشان بودیم و در بررسی آن دستگاه مفصل به آنها پرداختیم . در این میان گزینه ای جدید به نام Tracking Zoom یافتیم که این امکان را فراهم می کرد تا هنگام فیلمبرداری، قسمتی از سوژه در قالب مربعی جداگانه بر روی فیلم، مورد زوم واقع شده و با ابعاد بزرگتری ثبت شود.جی ۲ از دکمه فیزیکی دوربین بر روی بدنه خود برخوردار نیست، اما شما می توانید از دکمه های کنترل صدایی که در پشت دستگاه قرار دارند، برای این منظور استفاده نمایید. تنها نکته ای که باید رعایت کنید، این است که تنها هنگامی که دستگاه را به صورت عمودی برای عکاسی نگه داشته اید، به سوی این دکمه ها بروید، چرا که در غیر این صورت هنگام فشردن شان انگشت شما روی لنز را خواهد پوشاند.شاید فکر کنید که نزدیکی دکمه های کنترل صدا و لنز دوربین می تواند باعث کثیف شدن مداوم لنز شود و در نتیجه اگر حواستان به پاک کردن آن نباشد، عکس هایی بی کیفیت به بار بنشیند. اما ال جی فکر این مورد را نیز کرده و بر روی لنز از یاقوت کبود استفاده کرده که در مقابل اثر انگشت بسیار خوب عمل می کند و هیچ اثری را بر روی خود باقی نمی گذارد.

جی ۲ در کنار زد اولترا

جی ۲ از چیپ Snapdragon 800 استفاده می کند که دارای چهار هسته با معماری Krait 400 و سرعت ۲.۲۶ گیگاهرتز است. عملکرد دستگاه بسیار سریع است و قطعا بنچ مارک های آن برای رقابت با دیگر پرچمداران، حرف های بسیاری برای گفتن دارد. در همین رابطه باید اشاره کنیم که پردازش گرافیکی بر عهده Adreno 330 است و این به معنای آن است که سنگین ترین بازی ها نیز بدون کوچکترین وقفه ای برای شما اجرا خواهند شد.

ال جی در عین اینکه اکثر ویژگی های نرم افزاری جی پرو را به آخرین محصولش آورده، قابلیت های جدیدی را نیز در جی ۲ رونمایی کرده. از این موارد می توان به تمرکز مهندسین این شرکت بر روی فرآیند پاسخ به تلفن اشاره کرد.

آیا تا به حال با این مشکل مواجه شده اید که در جمعی غریبه تلفن شما زنگ بخورد و شماره یا نام تماس گیرنده برای همه افراد نمایان شود؟ در جی ۲ تنظیماتی وجود دارد که به شما اجازه می دهد هنگامی که صفحه زنگ می خورد، انگشت خود را بر روی قسمتی خاص بکشید تا بتوانید مشخصات تماس گیرنده را مشاهده نمایید. همچنین هنگامی که موبایل در حال زنگ خوردن را از روی میز بر دارید، صدای زنگ به صورت خودکار کم می شود و از همه جالب تر، به محض اینکه دستگاه را در کنار گوش خود قرار دهید، تماس بدون نیاز به لمس صفحه برقرار خواهد شد.

همانطور که خواندید ال جی توانسته پرچمداری نسبتا بی نقص را روانه بازار کند؛ دستگاهی که می تواند با قابلیت های خود از کاربران بسیاری دلربایی کند. خوشبختانه دفتر ال جی ایران پس از عرضه بسیار دیر هنگام اپتیموس جی و جی پرو، سرانجام جی ۲ را با فاصله زمانی اندک نسبت به بازار های جهانی قرار است به ایران بیاورد و طبق اخباری دریافتی احتمالا در اوایل مهر شاهد معرفی رسمی آن در کشورمان خواهیم بود. به زودی بررسی کامل جی ۲ را در نارنجی منتشر خواهیم کرد، اما تا آن زمان شما درباره پرچمدار جدید ال جی چه نظری دارید؟

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید