۳۰ مهر ۱۳۹۲

اتصال بی‌سیم لپ‌تاپ به تلویزیون

راه‌های بسیاری برای اتصال لپ‌تاپ به تلویزیون و تماشای محتوای آن به صورت بی‌سیم در نمایشگر بزرگ تلویزیون وجود دارد؛ چه با استفاده از فناوری بی‌سیم خود دستگاه یا با اتصال برخی دستگاههای فرستنده و گیرنده به لپ‌تاپ و تلویزیون. ما در اینجا سعی داریم ساده‌ترین و رایج‌ترین راه‌ها را به شما آموزش دهیم:

WiDi (کامپیوترها و لپ‌تاپ‌هایی که بر پایۀ اینتل هستند)

WiDi،که با عنوان نمایشگر بی‌سیم اینتل (Intel Wireless Display) نیز معروف است، قابلیتی است که در لپ‌تاپ‌هایی که پردازندۀ اینتل دارند به کار می‌رود. WiDi، مانند بلوتوث در گوشی‌های تلفن همراه، نوعی انتقال بی‌سیم در دامنۀ کوتاه است که به شما امکان می‌دهد لپ‌تاپ خود را با صفحۀ تلویزیون جفت یا متصل کنید.

WiDi از ویدئوهای 1080p به خوبی پشتیبانی می‌کند. بنابراین، برای پخش ویدئوی لپ‌تاپ در تلویزیون کاملاً ایده‌آل است.

در بیشتر موارد، برای دسترسی به تنظیمات WiDi، شما به یک آداپتر WiDi نیاز دارید که به ورودی HDMI تلویزیون شما متصل می‌شود.

وقتی تلویزیون خود را نصب کردید، کافیست برنامۀ WiDi در لپ‎تاپ خود را باز کنید، راهنمایی‌های روی صفحه را بخوانید و سپس با تلویزیون خود جفت کنید. پس از یک بار تنظیم، تنها چیزی که برای فعال کردن WiDi نیاز دارید این است که روی ابزارک آن در دسکتاپ کامپیوتر کلیک کنید تا تلویزیون شما فوراً آینه‌ای از صفحه‌نمایش لپ‌تاپ شما شود.

آداپترهای WiDi، مانند Belkin’s ScreenCast TV، در وب‌سایت آمازون با قیمت 45 پوند به فروش می‌رسند. البته این شامل کابل HDMI نمی‌شود و شما باید یکی برای این مورد کنار بگذارید. یادتان باشد که آداپتر فقط باید زیر یا کنار تلویزیون باشد (فکر کنید که یک ست‌تاپ باکس کوچک است). شما به کابل بلند HDMI نیازی ندارید.

WiDi قابلیتی است که برای لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌هایی که با ویندوز 7 و نسل دوم پردازندۀ اینتل Core اجرا می‌شوند در دسترس است. یادتان باشد که اگر لپ‌تاپ شما قبل از سال 2012 ساخته شده است، با جدیدترین آداپترهای WiDi کار نخواهد کرد.

WiHD یا WirelessHD

WiHD (یا WirelessHD) گزینۀ دیگری مانند WiDi است و تقریباً همان کار را انجام می‌دهد. این فناوری به شما امکان می‌دهد محتوای صفحۀ لپ‌تاپ خود را روی تلویزیون به اشتراک گذارید؛ البته از طریق اتصال بی‌سیم.

سیگنال‌های لپ‎‌تاپ‌های سازگار از طریق هوا به دریافت‌کننده‌ای که به ورودی HDMI تلویزیون متصل است فرستاده می‌شود.

WiHD/WirelessHD در لپ‌تاپ‌های متعددی مانند Asus G73JW و نوت‌بوک G53 و همین‌طور در Alienware M17X R3 محصول شرکت Dell وجود دارد.

از سازندگانی که کنسرسیوم WiHD را امضا کرده‌اند، شامل ال‌جی الکترونیکس، انتظار می‌رود که لپ‌تاپ‌های و تلویزیون‌های تولید کنند که با WiHD سازگار باشد.

 برای اینکه مطلب را کمی پیچیده‌تر کنیم باید بگوییم که استاندارد دیگری نیز وجود دارد؛ Wireless HDMI. این فناوری را نباید با WiHD اشتباه بگیریم. Wireless HDMI در دستگاه‌های تلویزیون و لپ‌تاپ‌ها به طور پیش‌فرض وجود ندارد.

Wireless HDMI راهی برای پخش ویدئوی اچ‌دی به دستگاه تلویزیون توسط کابل HDMI از هر دستگاه دیگری با اتصال HDMI است؛ مثل ایکس باکس 360، دستگاه پخش‌کنندۀ بلو-ری یا لپ‌تاپ.

برای استفاده از Wireless HDMI شما یک دستگاه فرستنده به لپ‌تاپ و یکی به تلویزیون خود وصل می‌کنید. رعایت خط یا مسیر دید برای این کار ضروری است. بنابراین، شما باید دستگاه دریافت‌کننده را روی پایۀ تلویزیون قرار دهید یا اگر ابعاد به شما اجازه می‌دهد، آن را روی تلویزیون متصل کنید.

دستگاه‌هایی مانند DVDO Air پیشرفته می‌تواند این کار را انجام دهد و به صورت بی‌سیم ویدئوی سه‌بعدی را پخش کند. بنابراین، اگر مشتاق هستید که همه چیز را سه‌بعدی تماشا کنید و تلویزیون هوشمند سینما سه‌بعدی ال‌جی دارید، این همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

فرستندۀ DVDO Air می‌تواند از طریق HDMI با لپ‌تاپ شما ارتباط برقرار کند. پس از آن ویدئوی ا‌چ‌دی و سه‌بعدی را به دریافت‌کنندۀ DVDO Air، که به تلویزیون شما از طریق کابل HDMI متصل است، ارسال می‌کند. دامنۀ مؤثر بین فرستنده و گیرنده 10 متر است. مهم‌تر از همه اینکه DVDO Air می‌تواند سیگنال‌ را از لپ‌تاپ‌های WiHD نیز دریافت کند.

فرستنده و گیرندۀ Xenta نیز همین‌طور کار می‌کند. اما با اینکه نمی‌تواند از انتقال ویدئوی سه‌بعدی بی‌سیم پشتیبانی کند از پس ویدئوی استاندارد دوبعدی اچ‌دی (720 پیکسل و 1080 پیکسل) به خوبی برمی‌آید و تا دامنۀ 20 متری مؤثر است.

شما از چه راهی استفاده می‌کنید؟

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۲۳ نظر

پیمان ۱ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

مطلب خوبی بود ممنون

محمد رضا ۱۳ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

با سلام مطلب جالب و مفیدی بود؛
وسایل جانبی جایی نزدیک تر ارایه نمیشن؟ مثلن توسط گلدیران؟ آمازون تنها راهه؟
مرسی.

admin-user4 ۱۴ آبان ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

ممنون از شما
مطلب چون درخواستی و ترجمه بود در آن دخل و تصرف نشد!
شما در ایران هم میتوانید در سایتهای آنلاین دنبال وسایل جانبی باشید

بهزاد ۲۹ آذر ۱۳۹۲ پاسخ

بنده یک تلویزیون LM66900 دارم که گوشی بلوتوث آنرا پیدا میکند ولی نمیتواند به آن متصل شود. با هر گوشی و دستگاهی امتحان کردم نمیتواند به بلوتوث تلویزیون وصل شود. مشکل از کجاست؟ با سپاس

ابراهیم ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

مشکل از گوشی هستش…پشتیبانی نمیشه و شما باید smart view بر روی گوشی نصب کنی همین

morteza ۱۴ دی ۱۳۹۲ پاسخ

بنده یک تلویزیون LM76100 دارم که گوشی بلوتوث آنرا پیدا میکند ولی نمیتواند به آن متصل شود. با هر گوشی و دستگاهی امتحان کردم نمیتواند به بلوتوث تلویزیون وصل شود. مشکل از کجاست؟ با سپاس

سعید ۵ فروردین ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من یک تلویزیون lg خریدم که widi داره .حالا با کامپیوتر از طریق wifiمودم میتونم به widi تلویزیون وصل بشم؟

مهدی ۱۲ تیر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
من یک لب تاب هفت هسته ای دارم و یک تلویزیون ۶۶۱۰۰ می خواستم بدون استفاده از کابل و با وای دای لب تاب رو به تلویزیون وصل کنم از راهنمایی های مرکز خدمات ال جی هم چیزی عایدم نشد گسی می تونه راهنماییم کنه تو سایت اینتل هم رفتم .
ممنون

حاج امین ۱۳ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام،حتما منظور شما core i7بوده و ۸ هسته داره

رامین ۱۴ دی ۱۳۹۳ پاسخ

شایدم ۴ هسته

حاج مرتضی ۱۹ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

شایدم یه ۱ هسته! مثل هلو!

alireza dehghan ۱۴ مهر ۱۳۹۳ پاسخ

سلام وقت بخیر
من یک تلویزیون lg برای فروشگام گرفتم و میخوام اطلاعاتی رو که روی لپ تاپم دارم به مشتریم نشون بدم.
ممنون میشم راهنماییم کنید

رامین ۱۴ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
من میخوام با ویندوز ۸.۱ به تلویزون وصل شم میگه رمز wps تلویزیون بزن !تو صفحه ی تلویزون هم پیزی نمیاد .آپدیت شده هست لپ تاپمم widi داره
تلویریون LM66100 لطفا راهنمایی کنید

جواد ۱۹ دی ۱۳۹۳ پاسخ

سلام من یک تلوزیون ال جی ۳۲ اسمارت مدل ۵۷۲۰B خریدم ولی نمیتونم به کامپیوتر وصلش کنم . لطفا مرا راهنمایی کنید.

امیر ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ پاسخ

سلام
من یه tv LB6900 ELD smart 3Dخریدم یه لب تاپ لنووو اینتل مدلG50 دارم با وای فای لب تاب هرکاری میکنم به tv متصل نمیشه باید چکار کنم ؟
حتی با گوشی سامسونگ اس ۵هم متصل نشد فقط با گوشی سامسونگ s4 وصل میشه
مشکل از کجاست؟

فرشاد ۹ مرداد ۱۳۹۴ پاسخ

من هم تلویزیون lg 42lb 69000 دارم هرکاری میکنم که پی سی رو با وای فای به تلویزیون وصل کنم نمیشه.اسم وای فای پی سی تو تلویزیون نشون میده و اسم تلویزیون هم تو پی سی میاد اما با همدیگه اتصال پیدا نمی کنند. با گوشی امتحان کردم به همدیگه وصل شدن اما هیچ داده ای از گوشی به تلویزیون انتقال پیدا نمیکنه.

امین ۹ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام تو بقیه سایتا دیدم که نوشته بایدبرای استفاده از widi اداپتور لازمه ولی تلویزیون که وایفای داره چرا اداپتور باید باشه تلویزیون lg 42lb smart هستش لطفا دقیق راهنمایی کنید . یه سوال دیگه لپتابم هم asus k556u هستش و cpu intel i5 دارم ولی intel wireless disply نصب نمیشه تورو خدا راهنماییم کنید خیلی کارم ضروریه

محمدرضا ۳۰ دی ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
من یک تلویزیون UH 850v با web OS 3.0 دارم و میخوام اون رو با لب تاپ ایسوس N55 با پردازنده i7 و کارت گرافیک و کارت شبکه اینتل جفت کنم.
روی سیستم عامل ویندوز ۸.۱ و با توجه به توضیحات استپ بای استپ تلویزیون امکان همگام سازی تلویزیون و کامپیوتر رو ندارم. لطفاً راهنمایی کنید.
ممنون.

محسن ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سلام …
من یه تلویزیون ال جی ۶۹۰۰ دارم که میخواستم از طریق ویند.ز ۱۰ کامپیوتر دسکتاپ بهش وصل بشم ..کامپیوتر دستکتاپ وای فای داره
ایا امکانش هست ؟؟؟؟؟

saeed ۳۰ مهر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام من میخواستم بدونم با اچ دی ام آی وایرلس میتونم لپتاپ رو به تلویزیون غیر اسمارت وصل کنم؟ چون با کابل hdmi انجام میشه، ولی با وایر لس نمیدونم میشه یا نه؟

عاطفه ۲۰ دی ۱۳۹۶ پاسخ

سلام من میخوام تی وی سامسونگ سری۵ رو یه تب لت ایسوس که پردازنده اینتل هست وصل کنم.میشه راهنمایی کنید

احمد ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ پاسخ

سلام
من تلویزیون ۴۲ln57200 ال جی دارم
چطوری می شه تصویر dvd-player که در تلویزیون در حال پخش است رو به لب تاب انتقال داد از راه سیم یا وای فای
با تشکر

فکور ۲۸ دی ۱۳۹۹ پاسخ

سلام
من تلویزیون ال جی مدل LM6100TB دارم میخوام با لب تاب ویندوز ۱۰شیر کنم ولی لبتاب پیداش نمیکنه میشه راهنماییم کنید .
با تشکر

نظر دهید