۱۶ دی ۱۳۹۲

تست طول عمر باتری LG G2 : پادشاهی با عمری طولانی

LG G2 آزمون دراز و طویل طول عمر باتری ما را پشت سر گذاشت و حالا نتایج این آزمون پیش روی ماست. باتری غول پیکر 3000 میلی آمپری، با وجود Snapdragon 800 و چند مشخصه فوق العاده دیگر، و همین طور صفحه نمایش 5.2 اینچی گوشی، ما را شگفت زده کرده و LG G2 را در صدر جدول رده بندی، بالاتر از تمامی دیگر رقبا جای می‌دهد.   G2 در میان گوشی‌های هوشمند گران قیمتی که تابحال مورد ارزیابی قرار داده ایم؛ بالاترین طول عمر را دارد.

باتری LG G2 توانست به زمان شگفت انگیز 6 ساعت و 48 دقیقه در این آزمون دست پیدا کند. این به معنای آن است که اگر بخواهید با گوشی بدون وقفه و بدون آنکه آن را زمین بگذارید، کار کنید، می‌توانید تا نزدیک به هفت ساعت، از آن استفاده کنید. در سناریوی واقعی، این به معنای امکان کار با پرچمدار LG در یک روز کاری کامل و حتی شلوغ، بدون نیاز به زمین گذاشتن آن است.

اغلب کاربران حتی در سنگین ترین استفاده‌های‌‎شان هم چندین بار به گوشی استراحت می‌دهند و بنابراین حتی در پرمشغله ترین روز‌های تان، G2 24 ساعت کامل در کنارتان خواهد بود. با استفاده‌های سبک تر از گوشی(اما هنوز بدون اینکه خودتان را محدود کنید)، تصور می‌کنیم اکثر کاربران بتوانند با یکبار شارژ تا دو روز از گوشی استفاده کنند. و آن هایی که کمتر به سراغ گوشی‌‎شان می‌روند، می‌توانند به سه روز استفاده با یکبار شارژ هم امیدوار باشند.

LG G2 از یک باتری غیرقابل تعویض 3000 میلی آمپری بهره می‌گیرد

نیازی به ذکر این نکته نیست که LG G2 در این آزمون بسیار بیشتر از Samsung Galaxy S4 ، HTC One و یا Apple iPhone 5S دوام می‌آورد. این گوشی در دسته خاص خود و جایی که گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگتر از پنج اینچ قرار دارند، جای گرفته است و حتی موفق می‌شود بسیاری از فبلت‌ها را نیز با فاصله زیاد مغلوب نماید. یکی از گوشی هایی که موفق می‌شود اندکی به G2 نزدیک شود، Samsung Galaxy Note 3 است اما با اینحال بازهم نمی تواند محصول LG را در این آزمون کنار بزند؛  در این رده، HTC One Max حتی بیشتر از LG G2 دوام می‌آورد اما نکته‌ای که نباید از خاطر ببرید این است که این دو محصول بر خلاف G2،  به رده فبلت‌های با صفحه نمایش و البته اندازه‌ای بزرگ تعلق دارند.

اما LG چگونه موفق به انجام این کار شده است؟ نخست اینکه باتری 3000 میلی آمپری گوشی به صورت پشته‌ای ساخته شده است تا امکان استفاده از آن در بدنه کوچک و فشرده G2 وجود داشته باشد.  ما در مورد باتری‌ای صحبت می‌کنیم که توانی برابر با بسیاری از فبلت‌ها را در اندازه‌ای کوچک ارائه می‌کند. و دوم آنکه استفاده از Snapdragon 800، سبب شده است تا بهره وری مصرف انرژی در این گوشی در مقایسه با Snapdragon 600 بویژه در حالت آماده به کار، بسیار بالاتر باشد. علاوه بر این، این تراشه با استفاده از معماری جدید  28 نانومتری HK-MG ساخته شده است . و بعد اینکه، LG از GRAM در ساخت G2 استفاده کرده است تا میزان نرخ تازه شدن تصویر کاهش یافته و انرژی کمتری مصرف شود؛ این کار سبب شده است تا 26 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی شود. و آخرین نکته اینکه گوشی در هنگام شارژ از طریق اتصال به پریز می‌تواند دو آمپر جریان بکشد و همین، برای شارژ سریع آن کافی به نظر می‌رسد.

طول عمر بالای LG G2 ما را شگفت زده کرد. این گوشی نه تنها قدرتمند است بلکه قابلیت اتکاپذیری و اطمینان بالایی داشته و هیچگاه شما را با یک باتری خالی در یک روز شلوغ تنها نمی گذارد(حداقل تا عصر نیازی به شارژ آن پیدا نخواهید کرد). باتری‌ها از اجزایی هستند که نیازمند رشد و توسعه سریعتری نسبت به روند فعلی بازارند اما در هر حال، G2 ما را یک گام به آینده نزدیک تر می‌کند. اجازه دهید منتظر رویدادهای خوشی باشیم که 2014 با خود برای مان در این زمینه، به همراه خواهد آورد.

۱۰ نظر

محمد ۱۶ دی ۱۳۹۲ پاسخ

واقعا این یه غول واقعی هست

yaser ۱۸ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام می خواستم بدونم چقدر طول میکشه تا شارژ کامل بشه؟

حمیدرضا ۱۹ دی ۱۳۹۲ پاسخ

پس one max کو آخه؟

زینب زارعی ۲۴ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
تروخدا زودتر باهام تماس بگیرید
من خیلی وقته منتظر گوشی G2 32 GIG هستم.

admin-user4 ۲۴ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام

باید حضوری اقدام کنید

علی ۲۶ دی ۱۳۹۲ پاسخ

سلام
یکی از دوستانم میتونه گوشی ال جی رو از اونجا برام بیاره
می خواسنم بدونم گارانتیش اینجا اعتبار داره؟

Sadegh ۹ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

سلام من گوشیم جی۲ هستش با حافظه ۳۲گیگ
یه مشکلی پیش اومد دادم فلش کردن حالا که حافظه داخلیشو نگاه کردم کل فضا زده ده گیگ اگه میشه جواب بدین ممنون میشم.

ال جی ۱۳ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

سلام
ایا محتوایی روی گوشی دارید؟

ali ۱۸ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

سلام.ببخشید خواستم بدونم که همه ی جی ۲ ها بهد از ۵ دقیقه استفاده ی معمولی ۱% از شارژشون کم میشه ممنون اگه بگید مرسی.

سلمان ۲۳ آذر ۱۳۹۶ پاسخ

سلام، آیا باتری اصل گوشی رو میشه پیدا کرد؟

نظر دهید