۲۵ خرداد ۱۳۹۳

نقطه تلاقی ابتکار و تخیل: فناوری تلویزیون و هنر

 

قبل از اینکه مبهوت صفحه زیبا و بزرگ تلویزیون شوید، ابتدا موسیقی که در حال پخش شدن در نمایشگاه است را می‌شنوید. بوم، بوم، بوم، بوم! آرام، سریع، نرم و مشخص. این صدای هنر دیجیتال است که همه را متعجب می‌کند.

اینجا ورودی نمایشگاه Universal Everything در Hospital Club وست‌اند لندن است. در این نمایشگاه، ابتکارات هنر دیجیتال سراسردنیا با استفاده از ابتکارات فناوری ال‌جی به عنوان بوم نقاشی به نمایش گذاشته می‌شود.

6 نمایشگر OLED منحنی و یک نمایشگر 84 اینچ Ultra HD 4K قلب این نمایشگاه هستند. صفحه‌نمایش‌ها در اطراف نمایشگاه جا خوش کرده‌اند و هر کدام میزبان یک اثر هنری هستند. همه اینها زاده ذهن هنرمند خلاق Universal Everything یعنی مت پایک است.

اثر Walking City  حس عروج در خواب مغناطیسی یک انسان است. این تصویر در یک نمایشگر بزرگ Ultra HD 4K نمایش داده شده است. یک فیگور راه می‌رود و راه می‌رود تا اینکه به شکلی تبدیل می‌شود که شبیه سازه‌های شهری سال 1960 است. اینها اشکال آشنا اما فضایی هستند که از بلندگوها به ضربان قلب پایدار و ناخودآگاه شما رخنه می‌کنند. این قطعه موسیقی اثر سیمون پایک است. از آن موسیقی‌هایی که با محض ورود به نمایشگاه شما را غرق خود می‌کند. در این اثر همه جیز در حرکت خلاصه می‌شود. تلویزیون Ultra HD 4K ویدئو را به همان روانی و یکپارچگی که خود هنرمند قصد دارد پخش می‌کند.

صفحات رقصان

سازه انتزاعی حرکت انسان مضمونی است که مت پایک دوست دارد کشف کند. فیلمPresence  (حضور) فیلمی خیره‌کننده است که از سکانس‌های رقص واقعی با استفاده از فناوری ردیابی حرکت تولید شده است. خطوط عجیب، زوایا و هر شکل نزدیک به بشر با الگوهایی آشنا و شبیه به حرکات انسان می‌رقصند.

این محصولی است که نیاز به بهترین فناوری نمایشگر دارد: گرافیک‌ها حاوی سایه‌هایی از رنگ هستند و فیگورها سریع حرکت می‌کنند و همه اینا در برابر یک پس‌زمینه سیاه رخ می‌دهد. تلویزیون‌های OLED قوی‌ترین کنتراست را نسبت به هر نمایشگر دیگری در بازار دارند. سیاه‌ترین سیاه و سفیدترین سفید و خالص‌ترین رنگ. تماشایPresence  در تلویزیون منحنی OLED ال‌جی بر عمق و احساس می‌افزاید.

هنر مدرن

پایک در دیگر نمایشگرهای OLED مجموعه محصولاتی از آثار 2011 خود، ازTransfiguration  گرفته تا Transformer  به نمایش گذاشت. اثر Transformer  یک شاهکار هنری بود که به صداهای ورودی واکنش نشان می‌داد.

نمایشگاه Hospital Club تصور پایک را پرواز داد و با ابتکار ال‌جی در هم آمیخت تا تجربه‌ای به‌یادماندنی ایجاد کند. تجربه‌ای که اهمیت وضوح، کنتراست و رنگ را برای رسیدن به روح یک اثر هنری نمایش می‌دهد.

مطالب مرتبط

Sorry, no related articles to display.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید