۱۰ آبان ۱۳۹۳

ال‌جی G3؛ تحولی در گوشی‌های هوشمند. اما چرا؟

 

چند ماهی است که ال‌جی G3 را خریده‌اید یا احیاناً با تعریف‌هایی که از ما یا دیگران شنیده‌اید تصمیم به خرید آن دارید. از اینکه G3 یک گوشی قدرتمند و در عین حال زیباست نیز مطمئن هستید. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا باید در انتخاب بعدی خود در خرید تلفن هوشمند G3 را هم مد نظر داشته باشید.

ال‌جی، سال گذشته، G2 را عرضه کرد و دیگر لازم به ذکر نیست که این یک محصول عالی و درخشان بود که جوایز بسیاری را از آن خود کرد. مجله Stuff نیز از این گوشی هوشمند نه تنها به عنوان بهترین گوشی هوشمند بلکه به عنوان بهترین گجت سال 2013 نام برد.

اما طراحان ال‌جی از آن طراحانی نیستند که خوبی و تکامل طراحی ال‌جی G2 آنها را راضی کند. برای همین، دوباره کمر همت بستند و ال‌جی G3 جدید را معرفی کردند. در این گوشی بسیاری از امکانات در یک بدنه سبک‌وزن 149 گرمی و ضخامت کم 8.9 میلی‌متری گنجانده شده بود.

ال‌جی G3 و طراحی باریک و شیک

بگذارید از طراحی این گوشی بگوییم. پشت این گوشی پرداخت فلزمانند جذابی دارد که نه تنها شیک به نظر می‌رسد بلکه به دلیل طراحی قوس شناور گرفتن آن در دست گرفتنش بسیار راحت است. صفحه‌نمایش 5.5 اینچ تمام روی گوشی را دربرگرفته است و هیچ کلیدی ندارد که ظاهر یکدست و ساده آن را بر هم بزند. برای آنهایی که می‌خواهند قبل از اینکه گوشی خود را روشن می‌کنند نیز بدرخشند 3 انتخاب رنگ برای G3 در نظر گرفته شده است: مشکی متالیک، سفید ابریشمی و طلایی براق.

اما کافیست G3 را روشن کنید! آن وقت است که زیبایی حقیقی صفحه‌نمایش چهره از نقاب برمی‌دارد. وضوح پیشرفته 1440×2560 پیکسل (538 پیکسل در اینچ) رقم بزرگی است که دو برابر پیکسل‌های بیشتری نسبت به یک تلویزیون Full HD نمایش می‌دهد. همان طور که می‌توانید تصور کنید، این یک همراه ایده‌آل برای پخش فیلم‌های ویدئویی یا سریال‌های تلویزیونی با کیفیت شگفت‌انگیز بسیار بالا است. فضا برای دانلودهای شما هم زیاد است. نسخه 16 و 32 گیگابایت G3 از درگاه میکرو اس‌دی نیز برخوردار هستند تا بتوان حافظه را گسترش دارد.

اجرا شدن با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید 4.4.2 کیت‌کت به این معنی است که رابط کاربری G3 مثل آب خوردن قابل استفاده است و به دلیل وجود مجموعه بزرگ برنامه‌های کاربردی در فروشگاه مجازی گوگل قابلیت شخصی‌سازی بسیار زیادی دارد. وجود پردازنده 2.46 گیگاهرتز چهارهسته‌ای و 2 گیگابایت RAM در موتورخانه این گوشی باعث می‌شود حتی سنگین‌ترین برنامه‌های کاربردی نیز بدون کوچک‌ترین تأخیر و شکایتی اجرا می‌شوند.

ال‌جی G3 و دوربین قدرتمند

فناوری دوربینی که ارائه شده است یک قابلیت خاص است. حسگر 13 مگاپیکسل با OIS تصاویر تیزی تولید می‌کند اما شگفت‌انگیزترین قابلیت‌ها را می‌توانید با فوکوس لیزری خودکار ببینید. همان طور که از نامش پیداست، این فناوری با پرتاب لیزر به سمت سوژه‌ای که می‌خواهید تصویرش را ثبت کنید دوربین را فوکوس می‌کند. فناوری فوکوس لیزر خودکار، که برای اولین بار در یک گوشی هوشمند به کار رفته است، عملکرد بسیار سریعی دارد؛ برای فوکوس روی صفحه ضربه بزنید تا شاتر فوراً عمل کند.

دوربین جلو به حسگر 2.1 مگاپیکسل مجهز است و در ترکیب با کنترل زمان‌بندی با حالت یا اشاره، شما و دوستانتان می‌توانید بهترین سلفی‌ها را بگیرید.

شما می‌توانید هر چه می‌خواهید عکس بگیرید؛ بدون اینکه نگران خالی شدن باتری G3 باشید زیرا این گوشی هوشمند به باتری جدید 3 هزار میلی‌آمپر مجهز است. از طریق برخی نرم‌افزارها نیز می‌توانید بازده باتری را افزایش دهید و دیگر در مورد باتری نگرانی نداشته باشید.

اگر این چیزهایی که ما گفتیم شما را برای خرید راضی نکرده است، می‌توانید از کسانی که G3 دارند بپرسید تا باور کنید!

۵ نظر

علی ۱۱ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

lg g3
تراکم پیکسلی بیش از حد نیاز
که البته هزینه ساخت رو بالا میبره و در نتیجه مشتری باید پول بیشتری بابت چیزی بده که اصلا نمیتونه ازش بهره ببره
البته متوجه هستم که ال جی با این کار میخواسته قدرتشو به رخ بکشه ولی در این واقعیت که این تراکم پیکسلی بالا هیچ فایده ای که نداره هیچ بلکه باعثث بالا رفتن مصرف باطری مشه
و سی پی یو مجبوره اوون همه پیکسل رو پردازش کنه…….

با احترام
علی

امیرمحمد ۱۶ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

کاملا و کاملا و کاملا مخالفم…
یه روز تراکم ها از اچ دی به فول اچ دی که یک پله بالاتربود تغییر رویه دادند…
حالام وقت تغییر به سمت کواد اچ دیه…
نه تنها توی فیلم های کواد اچ دی بلکه توی فیلم های فول اچ دی هم این تغییر به شدت احساس میشه…
این تغییر باعث فشار روی پردازنده میشه…ولی نه فشاری که باعث بشه جی۳ کارشو انجام نده…اسنپ دراگون۸۰۱ غولیه که تراکم پیکسلی های خیلی بالاتر رو هم به راحتی جواب میده…
نظرم تعصبی نیس…چون اگه بود شرکت رقیب رو میکوبیدم که واسه نسخه خاورمیانه پردازنده ساخت خودش رو قالب میکنه…
من خودم دو ماهه که دارم بااین کیفیت فیلم میبینم و عکس میگیرم..
الان جوری شده که تغییرو کاملا حس میکنم…
بالاخره باید این تغییر صورت میگرفت…
و ال جی شد پرچمدار پرچمدارها…
البته روزی هم از کواد اچ دی یه آلترا اچ دی تغییرخواهد کرد…
وامیدوارم بازم ال جی پیشگام باشه..
چون واقعا به این برند امیدوار شدم…

Erfan ۱۲ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

سلام. آیا LG G3 نسخه دو سیم کارتش در ایران عرضه خواهد شد؟!

علی ۱۷ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

تا اونجایی که من جست و جو کردم
تراکم پیکسلی که چشم انسان قادر به تشخیص است کمی بالاتر از ۴۰۰ dpi است

خب پس فایده تراکم پیکسلی بالای ۵۰۰ چیه؟
البته شما درست میگید پردازنده جی ۳ کم نمیاره
ولی اگه این همه بار روش نبود پس میشد از یک پردازنده ضعیف تر استفاده کرد، که طبیعتا قیمت تمام شده گوشی رو پایین تر میاورد

رضا ۱۹ آبان ۱۳۹۳ پاسخ

راستی علت پریدن تصویر زمینه چیست؟
این موضوع هم خیلی آزار دهنده هست!
این دو مشکل رو فقط من دارم یا کسی دیگری هم هست؟

نظر دهید