۲۲ فروردین ۱۳۹۴

چگونه یک سلفی عالی بگیریم؟ (قسمت اول)

«سلفی» یا «خودگرفت»، یکی از روش‌های عکاسی با گوشی‌های هوشمند است که در سال‌های اخیر باب شده است. کاربران با دوربین‌های موبایل از خودشان عکس می‌گیرند و آن را در شبکه‌های اجتماعی یا اینترنت با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند.

هنرمندان، چهره‌های شناخته شده و ستاره‌ها از این تکنیک بسیار استفاده می‌کنند و هشتگ‌های بی‌شماری نیز از این تکنیک در دنیای مجازی وجود دارد. همین مسایل باعث می‌شوند تا سلفی هر روز بیشتر در میان کاربران محبوبیت پیدا کند.

اگر جزو افرادی هستید که سلفی‌های شما خیلی خوب از آب در نمی‌آیند، احتمالا تکنیک‌های این نوع عکاسی را نمی‌دانید. برای اینکه بدانید چگونه یک سلفی عالی بگیرید، نکاتی برایتان ذکر کرده‌ایم که کاملا کاربردی هستند.

انتخاب نور

بیشتر گوشی‌های هوشمند این روزها دو دوربین دارند. دوربین اصلی آنها در عقب و دوربین دوم در جلو قرار دارد. دوربین اصلی که در عقب است اصولا و عموما وضوح بیشتری دارد به همین دلیل، کیفیت عکس‌های آن نیز بیشتر است. اما ایرادش این است که نمی‌دانید چگونه کادربندی کرده‌اید و فوکوس دوربین دقیقا روی چه نقطه‌ای است! برای مبتدی‌ها بهتر است که با همان دوربین دوم کار خود را آغاز کنند تا ببینند دقیقا در حال انجام چه کاری هستند.

به طور مثال، دوربین گوشی ال‌جی G2 با دوربین دوم خود که حسگر آن 2.1 مگاپیکسل اندازه دارد، عکس‌های خوبی بر می‌دارد. اما برای داشتن کیفیت بالاتر، بهتر است گوشی را برگردانید و از دوربین 13 مگاپیکسل آن استفاده کنید.

نور

نور یکی از مهم‌ترین و واجب‌ترین مواردی است که هنگام برداشتن عکس سلفی باید به آن توجه داشته باشید. در آغاز کار، منبع نور اصلی باید در مقابل شما باشد زیرا نورهایی که از پشت می‌تابند، سایه ایجاد می‌کنند و موجب خراب شدن عکس می‌شوند. نورهای طبیعی که از روبه‌رو به چهره می‌تابند، کمک می‌کنند تا عکس طبیعی‌تر گرفته شود. البته توجه داشته باشید، نور مستقیم و شدید خورشید روی صورت تاثیر بدی دارد. بنابراین هر مانعی همانند ابر، چتر یا پرده که مانع از شدت نور می‌شوند، برای داشتن یک سلفی عالی، بسیار کمک کننده هستند.

زاویه مناسب

باید در زاویه درست بایستید. مثلا زاویه ای که دستان خود را بالای سر ببرید و دوربین از بالا تصویر شما را ثبت کند، زاویه خوبی است. تقریبا بیشتر افرادی که سلفی برمی‌دارند نیز همین کار را انجام می‌دهند. این زاویه از ایجاد غبغب جلوگیری می‌کند. کمی هم سر خود را کج کنید تا سلفی زیباتر و حرفه‌ای برداشته شود.

چک کردن زمینه

همیشه پیش از اینکه که سلفی بردارید، پشت سر خود و زمینه عکس را چک کنید تا مورد مخربی وجود نداشته باشد. بهترین زمینه را برای عکس‌ها در نظر بگیرید زیرا فقط صورت شما نیست که باید قشنگ باشد، زمینه هم باید خلوت و عاری از هرگونه عنصر مزاحمی باشد. هر چه زمینه خالی‌تر باشد، سلفی شما زیباتر دیده می‌شود.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید