۰۴ آبان ۱۳۹۴

نکسوس 5 در برابر نکسوس 5 ایکس: امکانات و باتری

یکی از بارزترین امکانات در Nexus 5X وجود اسکنر اثر انگشت است که به شکل یک حسگر مدور در پشت گوشی تعبیه شده.

این قابلیت نه تنها روشی جدید برای امنیت بیشتر گوشی شماست بلکه با آغاز عرضه Android Pay قادر خواهید بود خریدهای خود را انجام دهید. اگر هر کدام از این دلایل برای شما جذاب است، پس می‌توانید Nexus 5X را به مدل قدیمی Nexus 5 ترجیح دهید زیرا امکانات بیشتری را در دل خود گنجانده است.

باتری

باتری نکسوس 5 با برخورداری از 2300 میلی‌آمپر در برابر قدرت گوشی‌های هوشمند امروزی در رده متوسط است و این گوشی با استفاده متوسط یک روز دوام می‌آورد اما بعد از استفاده زیاد، در پایان روز، قبل از رفتن به رختخواب، باید آن را شارژ کنید.

Nexus 5X در اینجا هم پیشرفت کرده است و باتری بزرگتری معادل 2700 میلی‌آمپر دارد اما از آنجا که صفحه‌نمایش این گوشی بزرگتر است پس لطفاً انتظار معجزه نداشته باشید.

Nexus-5X-vs-Nexus-5-4-

یک امتیاز دیگر Nexus 5X نسبت به مدل قبلی مجهز شدن به USB-C است؛ به این معنی که وقتی شما گوشی را به شارژر متصل می‌کنید لازم نیست حواستان باشد کابل را رو به بالا بزنید. از هر طرفی که بزنید فرقی ندارد زیرا این شارژر دو طرفه است. گوشی هوشمند Nexus 5X از شارژ سریع QuickCharge 2.0 نیز برای سریع‌تر شارژ کردن آن پشتیبانی می‌کند.

در طی دو سال گذشته و بعد از عرضه نکسوس 5، اوضاع فناوری خیلی تغییر کرده است. نمونه این تغییرات را می‌توانید در Nexus 5X ببینید. از پردازنده قدرتمندتر گرفته تا نمایشگر بزرگتر، دوربین بهتر، طراحی زیباتر و حتی امکاناتی نظیر اسکنر اثر انگشت و USB-C. تقریباً همه چیز تغییر کرده یا دست کم بهبود داشته است.

اما هنوز چیزهایی هستند که از نکسوس 5 به ارث رسیده‌اند؛ چیزهایی مثل اندروید یا مشخصات فنی پیشرفته دیگر.

با گذشت دو سال، هنوز هم نکسوس 5 مورد علاقه خیلی از کاربران است ولی برخی ترجیح می‌دهند به استقبال مدل‌های جدیدتر بروند.

۲ نظر

بابک ۵ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

نکسوس ۵ ایکس چه زمانی به طور رسمی توسط شرکت ال جی وارد ایران میشه؟

حسین ۶ آبان ۱۳۹۴ پاسخ

لطفا زمان عرضه ایران را اعلام کنید

نظر دهید