۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

گلدیران؛ پرچمدار در اجرای مسئولیت های اجتماعی

حسین تنهایی در خصوص ویژگی و وجه تمایز خدمات پس از فروش شرکت “گلدیران” با سایر شرکت های فعال در بازار لوازم خانگی و الکترونیک ایران اظهار داشت: این شرکت با اعتقاد به اینکه مردم ایران لایق بهترینها هستند، این باور را در میان مشتریان بوجود آورد که از تولید کنندگان با هر برندی تقاضای کیفیت خدمات پس از فروش بسیار بالایی را داشته باشند.

خبرگزاری آریا- زمانی شرکت گلدیران مبحث ارائه خدمات به مشتری را مطرح و اجرا نمود که این مقوله در ایران به شکل فعلی وجود نداشت.

حسین تنهایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آریا در خصوص ویژگی و وجه تمایز خدمات پس از فروش شرکت “گلدیران” نماینده رسمی محصولات “ال جی” با سایر شرکت های فعال در بازار لوازم خانگی و الکترونیک ایران اظهار داشت: «زمانی شرکت گلدیران مبحث ارائه خدمات به مشتری را مطرح و اجرا نمود که این مقوله در ایران به شکل فعلی وجود نداشت و گلدیران با پیشگامی در این زمینه موفق به ارتقاء استانداردهای خدمات پس از فروش در سطح بین المللی در کشور شد.»

«همچنین این شرکت با اعتقاد به اینکه مردم ایران لایق بهترینها هستند، این باور را در میان مشتریان بوجود آورد که از تولید کنندگان با هر برندی تقاضای کیفیت خدمات پس از فروش بسیار بالایی را داشته باشند.»

تنهایی با بیان این که ارائه سرویس به مشتریان در سخن آسان ولی در عمل بسیار پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد افزود: در حال حاضر سطح خدمات به مشتریان در این شرکت با رعایت استانداردهای بین المللی است و حتی خلاقیت هایی را در این زمینه داشته ایم که سایر کشورها از آن استقبال نموده اند و از گلدیران الگو برداری نموده اند.

وی ارائه “خدمات صورتی”  به مشتریان را یکی از خلاقیت های شکل گرفته در شرکت گلدیران و ناشی از نگاه ویژه به مشتریان دانست و توضیح داد: غالبا زمان مراجعه تکنسین های شرکت به منازل مشتریان در هنگام نبود مرد خانه است و چنین شرایطی با توجه به فرهنگ دینی ما برای خانم های خانه دار در منزل  دشوار است. از این رو، شرکت گلدیران در جهت آرامش خاطر مشتریان خود طرح “خدمات صورتی” را اجرا کرد.

قائم مقام شرکت گلدیران ادامه داد: در این طرح همسر تکنسین سرویس کار با گذراندن دوره های آموزشی وی را در مراجعه به منازل مشتریان همراهی می کند و در زمانی که تکنسین آقا نسبت به نصب یا رفع ایراد دستگاه اقدام می کند، همسر وی آموزش های لازم را در خصوص  نحوه استفاده، نکات ایمنی و … به مشتری ارائه می دهد.

تنهایی اظهار داشت: وقتی نحوه ارائه این سرویس را به شرکای کره ای توضیح دادیم بسیار شگفت زده شدند و آن را به عنوان “طرح برتر”  در سطح جهان مطرح کردند. وی افزود: همچنین کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس که فرهنگ مشابهی در این زمینه با ما دارند از این ابتکار شرکت خدمات گلدیران الگو برداری کرده اند.

تنهایی خدمات 24 ساعته را یکی دیگر از سرویس های گلدیران برای تامین رضایت خاطر مشتریان عنوان کرد و گفت: کارکنان واحد پشتیبانی مشتریان (CAC) در هر لحظه از شبانه روز آماده برای پاسخگویی به مشتریان و ارائه خدمات لازم هستند.

قائم مقام شرکت گلدیران، همچنین بکارگیری افراد متخصص را از دیگر ویژگی های این شرکت در ارائه خدمات به مشتریان دانست و گفت: چند سال پیش با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مرکز آموزشی را در شهر قدس راه اندازی کرده و به صورت رایگان آموزش های تخصصی را در زمینه  لوازم خانگی، صوتی و تصویری و سیستم های تهویه مطبوع  به دانشجویان ارائه نمودیم.

وی اجرای این سیاست را در تربیت نیروی کار ماهر بسیار موثر دانست و تصریح کرد: این اقدام سر منشا تاسیس دانشگاه علمی-کاربردی گلدیران شد و در حال حاضر در این دانشگاه در دو حوزه لوازم خانگی و مارکتینگ دانشجو جذب می شود و به سرعت در حال گسترش دوره های جدید هستیم.

تنهایی افزود: همچنین بسیاری از این افراد آموزش دیده در سطح بالا جذب خود مجموعه گلدیران  می شوند.

این مقام مسئول در شرکت گلدیران در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها بر فعالیت شرکت تاثیر گذار بوده است یا خیر گفت: در این زمینه با مشکل جدی روبرو نبوده ایم. همچنین تنهایی با اشاره به اجرای مسئولیت های اجتماعی شرکت گفت: در حالی که این مقوله به تازگی مورد توجه بسیاری از سازمان ها و برندها در ایران قرار گرفته است، شرکت گلدیران در این زمینه پرچم دار بوده و نزدیک به 5 سال است در این زمینه تحقیقات و فعالیت های  گسترده ای را انجام داده است.

وی افزود: با استفاده از تجارب بین المللی شریک تجاری‌امان و طی نشست های مشترک، منشور مسئولیت اجتماعی سازمان (CSR) گلدیران و “ال‌جی” را برای کشور ایران تدوین کردیم.

قائم مقام شرکت گلدیران خاطر نشان کرد: در این زمینه پروژه های متنوعی داریم که یکی از قویترین آن‌ها  اجرای طرح “گلدکیدز” است.

وی با اعلام این که طرح گلد کیز یک برنامه دراز مدت برای کشف و پرورش استعداد های کودکان در معرض آسیب های اجتماعی است گفت: امیدواریم با مشارکت سایر سازمان های خصوصی و دولتی بتوانیم این طرح را در سطح ملی توسعه دهیم.

۱ نظر

حسين ۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ پاسخ

گلد ایران سومین شریک تجاری قدرتمند ال جی در زمینه محصولات صوتی و تصویری بعد از شرکت شهاب ( تولید کننده تلوزیونهای سیاه و سفید گلد استار و تلوزیونهای رنگی سی آرتی و پروجکشن ال جی و همین طور تولید تلوزیون با برند شهاب ) و شرکت مادیران ( تولید کننده انحصاری مانیتورهای گلد استار و ال جی در ایران ) می باشد که تولید تلوزیونهای ال جی در منطقه آزاد سیرجان و واردات تلوزیون و محصولات صوتی و تصویری و لوازم خانگی ال جی و تولید آن در بازار داخل را بعهده دارد ، پیگیری درخواست از مرحله سفارش تا هماهنگی در مورد قیمت و تحویل در محل کار یا منزل و پس از آن تماس با مشتری در خصوص رضایت مندی از خدمات پشتیبانی و تحویل لوازم جانبی مورد درخواست ازجمله کارهای روتین و در جهت حفظ مشتری و مشتری مداری ال جی است تا چهار سال قبل اجناس قاچاق ال جی بر خلاف سایر برندها مانند سونی که بعلت تفاوت قیمت نمونه قاچاق آن در بازار بوفور یافت میشد در بازار ندتا یافت می شد اما در سالهای اخیر نمونه بدون گارانتی یا قاچاق محصولات صوتی و تصویری ال جی که بعضا با برچسب گارانتی متفرقه و به قیمت ارزان در بازاربوفور یافت می شود که بعضا مانند تلوزیون تولید کشورهای عربی از جمله مصر هستند علل این استقبال عبارتند از :
۱- عدم وجود برخی از تولیدات ال جی در سبد گلد ایران از جمله سیستم های صوتی کوچک خانگی ، DVD رایتر و دستگاههای پخش DVD به همراه گیرنده دیجتال داخلی برای خریدان تلوزیونهای ال جی مدل ۲۰۱۰ میلادی و قبل از آن که با محدودیت در ورودیهای تلوزیونهای آنالوگ مواجه هستند .
۲- اکثر مدلهای وارداتی فاقد دستگاه کنترل جادوئی و با کنترل معمولی عرضه میشوند ( قیمت کنترل جادوئی یدکی عرضه شده توسط گلد ایران ۱۶۸ هزارتومان و کنترل معمولی ۴۰ هزارتومان برای نمونه اصلی می باشد )
۳- مدلهای وارداتی اکثرا ساده و با کیفیت پانل پائین تر و سرعت بروز رسانی ۵۰ هرتز و معمولا یک عدد ورودی HDMI و یک ورودی USB دارند اما از نظر ظاهری شبیه مدلهای تولیدی در داخل کشور هستند .
۴- در بسیاری از فروشگاهها ( متاسفانه حتی نمایندگیهای گلدایران ) با تغییر تنظیمات ( قراردادن تصویر نمونه با ضمانت روی حالت سینمائی و نمونه قاچاق در حالت درخشان )و با تبلیغ اینکه نمونه کره ای ( برخی موارد واقعا بر روی کارتن محصول ساخت کره نیز درج شده ) و یا مونتاژ خارج ( حتی نمونه مصری ) کیفیت ساخت و قطعات بهتری دارد و ما فقط فروشنده ایم و برایمان فرقی ندارد کدامیک را شما میخرید خودم نمونه مونتاژ خارج را دارم و واقعا راضیم مشتری را به سمت خرید نمونه قاچاق و با کیفیت پائین تر خارجی سوق می دهند .
۵- بسیاری از فروشگاهها با گرفتن مبلغ اضافی خود گارانتی محصول را بعهده می گیرند و با انصاف ترین آنها در دوره گارانتی از خدمات تعمیرکاران متفرقه برای پوشش محصول استفاده می کنند .
۶- اگر فروش تلوزیون ال جی را به فارسی در اینترنت جستجو کنید و یا در سایت هایی که ویژه فروش کالای دست دوم در داخل کشور ایجاد شده اند و یا نیازمندی روزنامه ها آگهی های اغواکننده و فراوانی در خصوص فروش انواع و اقسام تلوزیونهای ال جی در بسیاری از نقاط با امکان دریافت سفارش ، تحویل و نصب در محل ( حتی ارائه گارانتی در قبال دریافت وجه بصورت جداگانه ) و سپس پرداخت وجه از طریق دستگاههای کارت خوان سیار همراه نصاب و … و در مواقعی با مهلت تست به مشتریان خود می دهند . علاوه بر تهران مبدا بسیاری از این فروشگاهها شهرهای مرزی مانند بانه می باشند .
۷- وجود تعداد بسیار بالای تلوزیون که بر روی بسیاری از آنها برچسب کارگو شرکتهای هواپیمائی داخلی از مبادی چون بندر عباس الصاق و در انبار فروشندگان موجود و جهت جلب اعتماد فروشنده از شما می خواهد بمیل خودتان یک کارتن را انتخاب و روی آن علامت گذاری کنید تا نام شما روی آن درج و برایتان ارسال شود جای شگفتی است و از آن جالب تر داشتن امکانات ممنوعه؟؟ !! روی این تلوزیونهاست که در آگاهی های اینترنتی و یا در فروشگاهها بر روی آن تبلیغ نیز می گردد .
بنا براین پیشنهاد می گردد .
الف : امکان فروش اینترنتی مستقیم مانند سایت های رسمی دیجی کالا و … توسط گلد ایران راه اندازی و امکان خرید لوازم یدکی ، جانبی و اضافی ( مانند کنترل معمولی که دوسالی است در کارتن عرضه نمیشود و انواع کابل ها بخصوص HDMI که در کیفیت پخش تصویر تاثیر بسزائی دارد در این سایت بفروش و زمان تحویل و نصب نیز تا حد امکان با مشتری هماهنگ گردد ( در حال حاضر شما از فروشگاه رسمی کالا را می خرید ، باید منتظر باشید کالا در خانه به شما تحویل گردد ، یکبار باید در زمان تحویل کالا آن را از کمارتن خارج و سلامت ظاهری آن را در نسخه دوم کارتن تائید کنید بعد منتظر نصاب باشید تا آن را نصب و به شما تحویل دهد برخی از موارد در زمان نصب متوجه میشوید مثلا باید بروید دو عدد توپیچ و روپیچ و شیر لباسشوئی را برای لباسشوئی خودتان بخرید و تحویل نصاب بدهید چون نصاب عنوان می کند نصب رایگان است اما من حق همراه داشتن و فروش این اقلام را ندارم و … ) در حالیکه کل این مراحل ( خرید اصل کالا ، لوازم ضروری مورد نیاز مانند کابل اپتیک و یا شیر لباسشوئی ، تحویل و نصب میتواند همزمان در یک نوبت صورت پذیرد )
ب : تنوع کالا ها در سبد گلد ایران افزایش یابد
اطلاع رسانی کامل در خصوص علت ارزانی مدلهای وارداتی در این سایت بطور مشروح اطلاع رسانی شود
ج : با بازرسی نامحسوس از فروشگاههای دارای تابلو ال جی و گلد ایران فروش کالای قاچاق حداقل در این فروشگاهها کنترل گردد .
د : بجای جشنواره های رنگا رنگ قیمت رسمی فروش محصولات حتی الامکان کاهش یابد قطعا با سود و قیمت کمتر فروش افزایش و جبران سود حاصل میشود .
لوازم ضروری برای نصب همراه نصاب باشد و با ارائه نرخنامه رسمی در صورت نیاز با ارائه فاکتور توسط نصاب به خریدار فروخته شود .

نظر دهید