۰۴ مهر ۱۳۹۵

برنامه سالانه پروژه جهانی LG Challenger

پروژه جهانی LG Global challenger بر پایه‌ی اهداف خاصی برنامه ریزی شد که حمایت از دانشجویان و تشویق آنها به مطالعه عمیق در مورد موضوعاتی که تمایل به یادگیری دارند و نیز ایجاد فضا و بستر مناسب برای رقابت و چالش‌های بی پایان جزو اهداف این برنامه به شمار می‌رود. 

حال فرصتی فراهم شده است تا سفرهای تحقیقاتی به کلیه کشورهای مختلف، برای دانشجویان ایرانی برنامه ریزی شود تا علاقه مندان به علم و یادگیری در این مسیر تجربه و چشم اندازی جدید بدست آورند. پروژه LG Global Challenger اولین و جدیدترین برنامه های سفر تحقیقاتی به خارج کشور برای دانشجویان ایرانی در دوره کارشناسی می‌باشد. این سفر تحقیقاتی برای اولین بار در سال ۱۹۵۵ در کره جنوبی پایه ریزی شد که به عنوان محبوب‌ترین برنامه عمده و اردوی سفر به خارج از کشور در میان دانشجویان دانشگاه‌های کره، با نرخ رقابت ۱ به ۲۱ شناخته شد و مورد استقبال همگان قرار گرفت.

پاییز، آغاز رقابت

زمانی که ثبت نام افراد شرکت کننده در اوسط شهریور ماه آغاز شود، شرکت کنندگان در گروه‌های 4 نفره در مورد موضوع سفر، برنامه و طرح کاری خود تصمیم گیری می‌کنند. طرح‌های پیشنهادی ارائه شده در وب سایت LG Global Challenger بررسی و تیم‌های برگزیده برای مصاحبه انتخاب می‌شوند. از این میان تنها 30 تیم قادر به کسب افتخار برای تبدیل شدن به اعضای رقابت کننده در مرحله فینال هستند.

Picture5

زمستان، کسب افتخار

در نهایت 30 تیم برتر به عنوان نامزدهای رسمی این رقابت به همراه تعدادی از اساتید در مراسم معرفی حضور پیدا می‌کنند. مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران و مدیران دیگر شرکت‌های وابسته به آن در این مراسم حضور خواهند داشت. در انتهای مراسم 5 تیم، از تیم‌های شرکت کننده درLG Global Challenger  براساس تعهدات، میزان عمل به آن‌ها و میزان علاقمندی انتخاب و معرفی خواهند شد. افراد انتخاب شده طی مدت 4 روز در دفتر ال‌جی تهران توسط  بخش منابع انسانی آموزش داده می‌شوند. افراد در مورد چشم انداز ال‌جی، رویکرد جهانی ال‌جی، کار گروهی آموزش می‌بینند تا به یک LG Global Challenger  واقعی تبدیل شوند.

Picture6

نوروز، پیش بسوی جهانی شدن

پس از انتخاب زمینه سفر تحقیقاتی شرکت کنندگان می‌توانند موضوع سفر تحقیقاتی را متناسب با زمینه انتخابی سفر ، انتخاب کنند. طول دوره این سفر، تعطیلات نوروز به مدت 13 شب و 14 روز خواهد بود. گروه ال‌جی این افراد را تحت حمایت کامل مالی از جمله تامین تمام هزینه های رفت و آمد، هزینه اقامت، بیمه وسایر فعالیت‌ها قرار خواهد داد. دراین پروژه، همه تیم‌ها فعالیت‌های خود را از طریق فیلم، عکس و گزارش منتشر خواهند کرد. تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت کنندگان بر روی وب سایت LG Global Challenger آپلود می‌شوند. هر ساله در کره جنوبی نزدیک به 300 صفحه از مطالب اینترنتی منتشر شده مورد بازدید بیش از 1.7 میلیون بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

Picture7

بهار، نتیجه

به شرکت کنندگانی که سفر آن‌ها به اتمام رسیده است، یک فرصت یک ماهه داده می‌شود که گزارش کتبی خود را از نتایجی که بدست آوردند تنظیم کنند. بعد از بررسی وارزیابی گزارش‌های ارائه شده، به تیم برگزیده طی یک مراسم، کمک هزینه تحقیقاتی نقدی اعطا می‌گردد. علاوه بر این برای یک دوره کارآموزی در ال‌جی معرفی خواهند شد.

Picture8

تابستان، اشتراک گذاری

پس از اهدای جوایز، گزارش‌های این سفر تحقیقاتی به صورت کتاب جمع‌آوری شده و به کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها اهدا می‌شود تا به عنوان منبعی برای مطالعات و تحقیقات مورد استفاده قرار گیرد. همچنین نسخه اصلی این گزارش ها در وب سایت رسمی LG Global Challenger برای استفاده همگان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

flayer-back

۲۹ نظر

iman ۲۶ مهر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام،دانشجویان ارشد نمیتونن شرکت کنن؟؟

ال جی ۲۷ مهر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام دوست عزیز،

خیر . این پروژه فقط برای دانشجویان مقطع کارشناسی طراحی شده است.

hadi ۱۲ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

در حال حاضر در خود سایت lgchallenger.ir نوشته که کارشناسی ارشد هم می تونن شرکت کنند.

مژگان ۱۷ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

منم دیدم ارشدها میتونن شرکت کنن!!!!!
پاسخ چیه؟
من ارشدم اقدام کنم یا نه؟

ال جی ۱۸ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

بله دوست عزیز،

به دلیل درخواست زیاد، این امکان برای دانشجویان ارشد نیز فراهم شده است و در این مورد اطلاع رسانی کرده ایم.

زهرا ۲۱ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

سلام آیا LGchallenger سال بعد هم برگزار میشه؟

پریسا ۲۱ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

سلام آیا این پروژه سال بعد هم در ایران برگزار میشود؟

iman ۳۰ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

دقیقا یک ماه تو کار تاخیر ایجاد شد،من ۲۶ مهر اقدام میخواستم کنم و شروع کنم ولی گفتین فقط لیسانس،ولی الان متوجه شدم ارشدا هم میتونن شرکت کنن
خسارت دیرکرد فراخوان باید ال جی پرداخت کنه
یک سوال؟؟هزینه ویزاهای کشورهای اروپایی و آمریکایی حدودا چقدره؟
بازم ممنون از اطلاع رسانیتون

iman ۳۰ آبان ۱۳۹۵ پاسخ

بحث خسارت مزاح بود و استیکرا رو نشون چرا نمیده(-_-)

ال جی ۱ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

لطفا با سفارت های مورد نظر برای کسب این اطلاعات تماس بگیرید.

متشکرم.

امیرحسین ۴ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام.
سوالم اینه ک از الان هم باید با کمپانی هایی ک قصد بازدید داریم هماهنگ کنیم؟یا منتظر باشیم که ببینیم جزو ۳۰ نفر برگزیده هستیم یا نه؟

بهار ۶ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام 🙂
فایل طرح سفر تحقیقاتی رو باید به فارسی بنویسیم یا انگلیسی ؟
متشکرم

نسترن ۶ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
میشه بفرمایید که طرحی که مینویسیم باید حتما انگلیسی باشه یا نه؟

ممنون

Amin ۹ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

محدودیت اینکه تمام اعضا باید هم جنس باشن کاملا بر خلاف اصول شایسته سالاری و برابری جنسیتیه

Ramin ۱۰ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

چرا کسی جواب نمیده!؟
طرح رو باید به انگلیسی بنویسیم؟
ممنون میشم سریع تر جواب بدید

ال جی ۱۱ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

بله دوست عزیز

چون مسابقه جهانی است و طرح باید توسط تیم کارشناس بررسی شود.

محمدرضا ۱۴ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

ما امروز تمام مرحل ثبت نامو انجام دادیم و طرحمونو آپلود کردیم ولی بعدش که دوباره توی کاربریمون وارد شدیم دیدیم که یک قسمت از خلاصه طرحم.ن نیست و هیجکدوم از فایلهامون آپلود نشده با توجه به اینکه فردا روز آخره ما خیلی نگرانیم میشه راهنمایی کنین

محمدرضا ۱۴ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

و اینکه توی هیچکدوم از برگه هایی که شرایط توش بود به انگلیسی بودن طرح اشاره ای نشده بود الان یعنی طرحای فارسی میخواد رد بشه؟

ال جی ۱۵ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

خیر دوست عزیز،

بهتر است طرح‌ها به زبان انگلیسی باشد اما الزامی نیست. شما می‌توانید آن را در هر فرمتی ارسال کنید. لطفا راهنمای ثبت نام در وب سایت LG Challenger را کامل مطالغه نمایید.

ال جی ۱۵ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

نگران نباشید. مهلت ارسال طرح ها تا ۱۰ دی ماه تمدید شده است.

محمد رضا ۲۲ آذر ۱۳۹۵ پاسخ

سلام.
میخواستم بدونم چند تیم از ایران انتخاب میشن؟
و اینکه طرح باید جدید باشه و جنبه ی تحقیقاتی داشته باشه؟ چون مثالی که توی سایتتون گذاشته بودین یه طرح تکراری بود که صرفا چنبه ی بازدید و بومی سازی داشت.

متین ۴ دی ۱۳۹۵ پاسخ

ابتدا ۳۰ تیم انتخاب میشن و درنهایت ۵ تیم به خارج ایران اعزام میشن و نهایتا ۱ تیم ۱۲۰۰۰ دلار رو میبره

متين ۴ دی ۱۳۹۵ پاسخ

ابتدا ۳۰ تیم انتخاب میشن. و در نهایتا ۵ تیم از بینشون گلچین میشه برا اعزام به خارج. و در اخر هم یک تیم ۱۲۰۰۰ دلار رو برنده میشه

متین ۴ دی ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام و عرض ادب خدمت شرکت محترم ال جی ؛
عرضی دارم که فقط مشکل بنده نیست. مشکل همه ست. ما ثبت نام کردیم و تمام مراحل رو هم با موفقیت پشت سر گذاشتیم. اما بعد از ثبت نام که وارد اکانتمون میشیم میبینیم خبری از فایل آپلودشده نیست. اول فکر کردم مشکل خودمه بعد چند بار این کارو از چند کامپیوتر مختلف تکرار کردم. بازم خبری از فایلای آپلود شده نبود. بعد دیدم دوستان دیگه هم همین مشکلو دارن. گویا نشکل از سایت الجی چلنجر باشه. چند بار هم به سامانه پیامکی پیام فرستادم و از گلدیران باهام تماس گرفتن که رسیدگی کنن اما هربار گفت که پیگیری میکنیم و دراسرع وقت باهاتونتماس میگیریم. اما بازم خبری نشد.
خیلی به بنده لطف میکنید اگه منو از سردرگمی در بیارید.
ارادتمند شما _ متین

یحیی ۵ دی ۱۳۹۵ پاسخ

سلام
من نمیتونم درک کنم که چرا باید ال جی در این همه طرح شرکت کنه و ازشون حمایت کنه؟
چرا باید من طرحمو برای برنامه بفرستم؟؟؟

مهرداد ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

با سلام.
بعد از حدود دو ماه از اتمام مهلت ارسال طرح ها…

ثبت نام به پایان رسید. منتظر اخبار تکمیلی باشید!!!

لطفا زمان اعلام نتایج و یا لغو مسابقات را اطلاع رسانی.

با تشکر

ال جی ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

دوست عزیز،

احتمالا شما اخبار وبلاگ را دنبال نمی کنید. هفته گذشته نتایج اعلام شد و برندگان مشخص شدند.

مهرداد ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ پاسخ

سپاس از پاسخگویی سریع شما و آرزوی موفقیت برای تیم های منتخب.

مهدیس ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ پاسخ

سلام ببخشید این مسابقات سال بعد تو ایران برگزار میشه؟

نظر دهید