۲۴ بهمن ۱۳۹۵

رقابت نهایی قهرمانان مسابقه سرآشپزخانگی ال جی در مجتمع تجاری ارگ

 رقابت نهایی قهرمانان مسابقه سرآشپزخانگی ال جی در مجتمع تجاری ارگ توسط ال جی و گلدیران برگزار شد.

در عصر روز بارانی پنجشنبه 21 بهمن‌ماه مسابقه نهایی ال‌جی شروع شد و علاقمندان به این مسابقه پر هیجان را به مجتمع تجاری ارگ تهران کشاند. مسابقه‌ای که از ساعت 5 عصر با هیجان و البته استرس بالای شرکت‌کنندگان آغاز شد و بعد از 4 ساعت تلاش مداوم بالاخره برنده نهایی خود را شناخت. در این مسابقه هشت نفر در قالب چهار تیم شرکت کننده حضور داشتند. تیم‌هایی شامل خانم‌ها آیدا و ماندانا باستانی‌پور ، خانم‌ها حدیث کشاورز و ناهید ساعتی، خانم‌ها نسرین جعفری و راحله مرادی و خانم‌ها مریم عبدی خرسند و مهناز حیدر نژاد.

این تیم‌ها مهارت و استعدادشان را به عنوان برترین سرآشپزهای مسابقه ال‌جی به نمایش گذاشتند و نهایت سعی خود را برای پخت غذایی سالم‌ و ساده به کار بستند. غذایی که برخلاف دور قبل از طرف هیات داوران برای همه بصورت یکسان تعیین شده بود. چهار تیم شرکت کننده در مرحله نهایی مسابقه سرآشپز خانگی گلدیران باید بشقاب دریایی از فیله ماهی سالمون و میگو به همراه سس و سبزیجات انتخابی مناسب با خوراک و یک نوع کربوهیدرات را با یکی از روش‌های گریل، سرخ یا درون فر بخارپز شده، طبخ می کردند.

بهداشت و نظافت، خلاقیت و نوآوری، آشپزی هوشمند، مهارت‌ها، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی، تزئین نهایی و رنگ و بوی غذا و چندین مورد دیگر از ملاک‌های اصلی هیئت داوران در امتیازدهی بود. در نهایت خانم آیدا باستانی پور به همراه دستیارشان خانم ماندانا باستانی پور توانستند نظر هیات داروان را جلب کرده و برنده نهایی این رویداد هیجان‌انگیز شوند. این تیم برنده قرار است به دوره آموزشی آشپزی جهانی در مدرسه ICCA دبی فرستاده شوند. علاوه بر آن، این تیم می‌تواند به عنوان مربی آشپزی امکان ادامه همکاری با شرکت های گلدیران و ال جی را داشته باشد. اعضای سه تیم دیگر نیز هر نفر یک دستگاه سولاردام ال جی به عنوان هدیه دریافت کردند و دست پر راهی خانه شدند.

آیدا و ماندانا باستانی پور حدیث کشاورز و ناهید ساعتی
نسرین جعفری و راحله مرادی مریم عبدی خرسند و مهناز حیدر نژاد

 

تماشاگران بی‌شمار این مسابقه نیز بی نصیب نماندند. در طول اجرای مسابقه برای حضار نیز دو سوال از طرف داوران مطرح شد و به دو نفر که پاسخ صحیح داده بودند دو دستگاه گوشی موبایل ال جی مدل K4 اهدا شد. همچنین تماشا‌گران می‌توانستند با استند سرآشپز گلدیران عکس گرفته و آن‌ را با هشتکLGHCC Iran در اینستاگرام به اشتراک گذارند. زمان پایان این مسابقه ساعت 12 امشب 23 بهمن ماه است و به صاحبان دو  عکس که بیشترین لایک را دریافت کنند دو دستگاه گوشی موبایل ال‌جی اهدا خواهد شد.

 

در ادامه صحبت کوتاه ما با برنده با استعداد این مسابقه را ‌می‌خوانید.

مسابقه چطور بود؟

حقیقتش خیلی استرس داشتم. ولی همه چیز خیلی خوب بود. بخصوص همکاری شرکت گلدیران با سرآشپزها. نه تنها هرچیزی که لازم داشتیم در اختیارمان گذاشتند بلکه برخورد خیلی خوبی هم داشتند.

پخت غذا چگونه بود؟

تهیه غذا مرحله‌ای بود. باید در زمانی که داشتم یکسری مواد را برای غذای اصلی آماده می‌کردم. مثلا سالاد دو مرحله‌ای بود و بخاطر همین وقت زیادی صرف این موارد شد. با اینکه غذا را قبلا پخته بودم ولی غذایی که در مسابقه و با این تجهیزات پختم بسیار بهتر از قبل شد.

برای جایزه چه برنامه‌ای دارید؟

اصلا به جایزه فکر نکردم. حقیقتش اصلا فکرنمی کردم بتوانم تا این سطح از مسابقه بالا بیام. بخاطر اینکه تا حالا کسانی که از دستپخت من تعریف کرده بودند دوستان و آشنایان بودند و این کار هیچوقت شغلم نبوده است. ولی خب همه می‌گفتند با توجه به مهارتم و کمی تمرین می‌توانم به راحتی در این زمینه پیشرفت کنم.

برای پخت غذا روش خاصی داشتید؟

من سعی کردم روشی را انتخاب کنم که دو ماده اصلی غذا یعنی سالمون و میگو زیاد پخته نشوند و طعمشان تغییر نکند. در اصل دنبال روشی بودم که در آن لطافت غذا به خوبی حفظ شود.

محبوب ترین غذای خودتان کدام است و کدام غذا را بهتر از بقیه آماده می‌کنید؟

گوشت قرمز را از همه بیشتر دوست دارم و غذاهایی که بیشترین ادویه را لازم داشته باشند تخصص من محسوب می‌شوند.

آشپزی را از کجا یاد گرفتید؟

ما خانوادگی به آشپزی و خوردن مواد غذایی سالم علاقمند هستیم و به بخاطر همین همیشه به دنبال روش پخت و طبخ سالم‌تری نیز می‌گردیم. پدر و مادرم هم نقش خیلی مهمی در شکل گیری نحوه آشپزی من داشتند. زیرا همیشه از بهترین مواد غذایی استفاده می‌کردند و هیچ‌وقت غذای آماده داخل خانه ما وجود نداشت.

از چند سالگی آشپزی را شروع کردید؟

من از زمان دبستان اشپزی را شروع کردم و بخاطر اینکه عاشق سوپ و آش بودم سعی می‌کردم این مدل غذا را آماده کنم. البته نتیجه کار اصلا خوب از آب درنمی‌آمد! ولی خب با تلاش و پشتکار غذاهایم روز به روز بهتر شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید