۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

ال‌جی در مرکز نسل آینده خانه‌های هوشمند

ربات کنترل مرکزی خانگی ال‌جی تمام مشکلات معمول خانه‌های هوشمند را برطرف کرده است

با ورود فناوری خانه هوشمند در چند سال گذشته سبک زندگی بسیاری از مردم کاملا تغییر کرده است. وسایل دیجیتالی دیگر منحصر به یک گوشی همراه و یا تلویزیون به‌صورت جداگانه و بدون ارتباط از یکدیگر نیستند. بلکه تقریبا همه وسایل هوشمند قبلی مثل گوشی‌های همراه تا وسایل دیجیتالی هوشمند شده مثل یخچال و حتی سیستم امنیتی خانه با یکدیگر در یک شبکه مشترک در ارتباط‌اند تا بهره‌وری و تجربه زندگی در خانه هوشمند را به بیشترین مقدار خود برسانند.

lg-smartthinq-hub-1-1024x926

این تصور جذاب خیلی دور از دسترس نیست و سال‌هاست علاقه‌مندان به این فناوری از فرصت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری که می‌توان به‌وسیله خانه هوشمند در اختیار مشتریان گذاشت صحبت می‌کنند. ولی با این وجود فناوری اینترنت اشیا و به تبع آن خانه هوشمند هنوز همه‌گیر نشده است و جایی در بازار خانه‌سازی پیدا نکرده است. ولی واقعا چه چیزی باعث این اتفاق شده و مشکل کار کجاست؟

یکی از مهم‌ترین موانع همه‌گیر نشدن این فناوری هماهنگ نبودن و اکوسیستم پیچیده این فناوری است. خانه هوشمند در اصل برای راحتی افراد طراحی شده است تا کارهای روزمره خانه را به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن انجام دهند. ولی رقابت و دلایل دیگر باعث شده تا شرکت‌ها این امکان را به حدی پیچیده طراحی کنند که مشتریان عموم نتوانند به خوبی با آن ارتباط گرفته و متوجه مزایای آن بشوند.

Cultura-Geek-CES-2017-LG-Hub-Robot-1024x768

با این حال بعضی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه مثل شرکت ال‌جی توانسته‌اند با ربات‌های جدید خود و البته با ساده‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، امکان اینترنت اشیا و خانه هوشمند را به مشتریان هدیه دهند. به عنوان مثال ربات مرکزی ال‌جی تمام مشکلات ذکر شده را پشت سر گذاشته و به‌وسیله یک مرکز کنترل اصلی با رابط کاربری ساده و کاربرپسند در اختیار شما می‌گذارد. دستیار صوتی الکسا به این ربات اجازه می‌دهد به راحتی به تمام وسایل هوشمند خانه متصل شده و همه آنها را تحت یک شبکه منظم بایکدیگر هماهنگ کند. به علاوه این ربات شما را فراموش نکرده و کاملا با شما هماهنگ است. ربات کنترل مرکزی ال‌جی نحوه فعالیت تمام وسایل در خانه را تحت نظر گرفته و دنبال می‌کند و در عین حال خانه هوشمند را برای هر عضو خانه به‌صورت هوشمند شخصی‌سازی می‌کند. با وجود قابلیت‌های متنوع این ربات و البته رشد روزمره وسایل مجهز به اینترنت اشیا، این ربات می‌تواند نشانه‌ای از آینده و نسل بعدی ربات‌های دستیار خانه باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید