۰۷ مرداد ۱۳۹۶

گزارش روز نهم از سفر تحقیقاتی دومین گروه بچه‌های LG Challenger در ایتالیا

هفدهم جولای؛ نهمین روز از سفر

تیم یوفوریا در نهمین روز از سفر خود به میلان به تصویری کردن ایده سوم با عنوان Unity پرداخت. این ایده از عناصر فرهنگی ایران مانند کار گروهی، دور هم جمع شدن، موسیقی و رقص ایران بهره می‌برد.

ایده Unity امکان ارائه شدن در یک فضای نیمه عمومی مثل مرکز خرید را دارد. به همین منظور، پنل‌هایی حساس به وزن تعبیه شدند که به شکل دایره‌ دور هم روی زمین قرار گرفتند. وقتی شخصی بر روی آن می‌ایستد و شروع به پریدن می‌کند، صدای یک ساز از یک ملودی موسیقی ایرانی پخش می‌شود. برای کامل شدن موسیقی، محصول نیازمند کنار هم جمع شدن افراد و کار گروهی است. به عبارت دیگر، حضور هر فرد بر روی یکی از پنل‌ها یک ساز این ملودی را کامل می‌کند. بعد از کامل شدن موسیقی و پر شدن همه پنل‌ها موسیقی کامل‌شده و شاد پخش می‌شود و همزمان از سقف مرکز خرید حباب‌ها و نورهای رنگی در فضا آزاد می‌شود که به نوعی بازخورد حرکت جمعی برای افراد محسوب می‌شود. در آخر، تمام بازی‌کننده‌ها حس خوب جایزه و شادی دسته جمعی را تجربه می‌کنند.

photo_2017-07-19_01-39-53

دور هم جمع شدن و وقت گذراندن با دوستان را در بسیاری از جشن‌ها و مناسبت‌های ایران می‌توان مشاهده کرد. بازی‌های دسته جمعی بسیاری در فرهنگ ایران وجود دارند که نیازمند دور هم بودن و کار تیمی هستند. این کنار هم بودن در فرهنگ ایران به صورت یک ارزش وجود داشته است. در حالی که این روزها این ارزش رو به فراموشی است و انسان نسبت به گذشته خیلی تنهاتر شده است. این تیم سعی دارد این حس نزدیکی را در فضاهای مدرن دوباره به مردم ایران بازگرداند.

از طرف دیگر، در ایران باستان اهمیت ویژه‌ای به شعر و موسیقی داده می‌شد و مطالعات علمی نشان می‌دهد که موسیقی می‌تواند باعث شادی و کاهش شدن اضطراب‌ها شود. به طور کلی گرد هم ایستادن و پریدن استعاره‌ای از رقص سنتی ایران است. علاوه بر فاکتورهای فرهنگی، فعالیت‌های فیزیکی نقش مهمی در بهبود سلامت ذهنی و جسمی افراد دارد.

photo_2017-07-19_01-39-54

بعد از ظهر آن روز، اعضای تیم کار تصویری کردن ایده را به پایان رساندند و برای رفع خستگی از آکواریوم Acquario Civico در پارک Sempione دیدن کردند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید