۰۷ آبان ۱۳۹۶

گزارش روز پنجم از سفر تحقیقاتی پنجمین گروه بچه‌های LG Challenger به اسپانیا

تیم دختران سبز در گروه دانشگاه علم و صنعت، پنجمین و اخرین گروه از برگزیدگان ال‌جی چلنجر، با موضوع بازیافت تایرها برای استفاده در صنعت راه‌آهن به مقصد اسپانیا راهی شدند. گزارش پنجمین روز از سفر تحقیقاتی آنها را در ادامه بخوانید.

تیم دختران سبز در پنجمین روز از سفر تحقیقاتی خود به کشور اسپانیا طبق برنامه قبلی از شرکت اسپانیایی ایبرتست بازدید نمودند. لازم به ذکر است بخش حمل و نقل ریلی پژوهشکده حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مذاکراتی با شرکت اسپانیایی ایبرتست ( IBERTEST ) برای راه‌اندازی مرکز ملی آزمایش‌های ریلی اقدام کرده است.

این شرکت در زمینه ساخت تجهیزات و انجام تستهای کیفیت زیر ساخت ریلی فعالیت دارد و تا کنون ۵٧۵ پروژه در سطح جهان داشته است. پس از معرفی زمینه کاری و پروژه های انجام گرفته توسط توسط مدیر این شرکت، گروه وارد فضای آزمایشگاه شد و از نزدیک تست های مربوط به زیر ساخت ریلی را مشاهده و حتی اجرا نمودند.

یکی از این تست ها، سنجش ظرفیت بار ریل در نقاط اتصال بود که توسط دستگاه MFPUB-2000 اجرا شد و هدف از آن سنجش حداکثر ظرفیت تحمل بار در نقاط حساس ریل بود. در قسمت دیگر با استفاده از دستگاه PFIB_500 میزان سختی اسلیپر ها مورد سنجش قرار میگرفت که برای ما امکان مقایسه اسلیپر معمولی با آندر اسلیپر پد را فراهم ساخت.

آزمایش دیگری که برای گروه جالب بود تست الاستیسیته توسط دستگاه UFOB_250 بود، زیرا یکی از کاربردهای استفاده از لاستیک بازیافت در بالاست کاهش الاستیسیته می باشد و میزان این کاهش با این دستگاه قابل سنجش است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید