۱۳ خرداد ۱۳۹۷

راهنمای انتخاب و خرید تلویزیون OLED

هیچ فناوری جدیدی در صنعت تلویزیون مانند تلویزیون OLED هیجان‌انگیز نیست. اما آیا می‌دانید حالا که تصمیم به خرید این تلویزیون گرفته‌اید، از کجا باید شروع کنید؟ با مطالعه این مطلب، به نتیجه دلخواه خواهید رسید.

خب، اگر بالاخره تصمیم خودتان را گرفته و تلویزیون OLED ال‌جی چشمان شما را خیره کرده است و قصد خرید دارید بهتر است بدانید این جدیدترین فناوری در صنعت تلویزیون است که در کیفیت تصویر از صفحه‌نمایش‌های LED و QLED و پلاسما سبقت گرفته است.

پیکسل‌ها هستند که این قدر نمایشگر تلویزیون‌های OLED را خاص کرده است. آنها از خودشان نور و رنگ دارند؛ به این معنی که OLEDها می‌توانند مشکی بسیار عمیق (عمیق‌تر از پلاسما) همراه با روشنایی بیشتر، رنگ‌هایی با جزییات بیشتر و کنتراست دقیق نمایش دهند. از آنجا که این تلویزیون‌ها مانند صفحه‌نمایش‌های LED به نوردهی پشت نیازی ندارند، خطر ریزش نور به مناطقی که نمی‌خواهید وجود ندارد. صفحه‌نمایش‌های OLED می‌توانند بسیار باریک و خمیده نیز باشند. این یعنی بهره‌مندی از هر دو فناوری.

اما قبل از اینکه هول شوید و برق اولین تلویزیون OLED در بازار هوش از سر شما ببرد چند چیز است که باید به خاطر داشته باشید…

LG_Display_88_inch_8K_OLED_Display.0

بزرگتر تقریباً همیشه بهتر است

 اول از همه: به دنبال چه اندازه صفحه‌نمایشی می‌گردید؟ ممکن است ابتدا از کوچک شروع کرده باشید اما یادتان باشد: صفحه‌نمایش‌های OLED بسیار باریک هستند و لبه‌های نازکی دارد. به این معنی که ممکن است تلویزیون 50 اینچ آنقدر که فکر می‌کردید بزرگ نباشد؛ البته نسبت به مدل‌های 50 اینچ از صفحه‌نمایش‌های قدیمی.

صفحه‌نمایش بزرگتر نیاز به فاصله بیشتر تلویزیون از کاناپه دارد. مثلاً، وقتی تلویزیون 50 اینچ می‌خرید باید بدانید که بهتر است 2 متر از آن فاصله داشته باشید. اما ممکن است لازم نباشید این نکته را خیلی جدی بگیرید زیرا…

05_Perfect_Viewing_Angle

نمایشگرهای منحنی رخدادها را نزدیک‌تر نشان می‌دهند

 به لطف وجود پنل‌های منعطف و فوق باریک، صفحه‌نمایش‌های منحنی در تلویزیون‌های OLED از پس هر چیزی برمی‌آیند. این اغراق نیست: انحنای ملایم صفحه‌نمایش تأثیر احاطه شدن مانند نمایشگر IMAX ایجاد می‌کنند که تجربه مشاهده فوق‌العاده شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ای ارائه می‌دهند.

بر خلاف صفحه‌نمایش‌های مسطح، نمایشگر منحنی همه چیز را با فاصله یکسان از بیننده قرار می‌دهد؛ به این معنی که شما می‌توانید به تلویزیون OLED نزدیک‌تر شوید و از تصاویری که روشن‌ترین، زنده‌‎ترین و دقیق‌ترین جزییات را دارند از تمام زوایا لذت ببرید.

wide-viewing-angle-eg9600

زاویه دید

وقتی کنتراست قوی‌تر باشد زاویه دید بهتر می‌شود. صفحه‌نمایش‌های منحنی OLED از توانایی پنل در نمایش سیاهی عمیق و رنگ‌های روشن بهره می‌برند که حتی از پهلوی تلویزیون نیز رنگ‌ها زنده و قوی دیده می‌شوند. پیکسل‌هایی که از خودشان نور دارند بازتولید رنگ‌های قوی‌تر با جزییات بیشتر را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید خارج از محور بنشینید و بدون سیاه شدن صفحه یا محو شدن رنگ‌ها تلویزیون تماشا کنید.

LG-OLED-TV

 چگونه افسون دموی نمایشگرها نشویم؟

آیا تاکنون برایتان این سؤال پیش آمده است که چرا تلویزیون‌ها در مغازه این قدر چشمگیر و فریبنده هستند؟ به این دلیل که آنها روشن‌ترین حالت و پویاترین تنظیمات را دارند تا مشتریان را جذب کنند.

وقتی تلویزیونی را به دلیل دمو انتخاب کردید، از دست‌کاری کردن تنظیمات برای طبیعی‌ترین و واقع‌گرایانه‌ترین تصویر نترسید. با تغییر تنظیمات حالت تصویر به حالت استاندارد شروع کنید، هر گونه پردازش تصویر یا تنظیمات ارتقای کیفیت تصویر را خاموش کنید و سپس با تنظیمات روشنایی، کنتراست و میزان رنگ بازی کنید تا زمانی که تعادل را پیدا کنید. نگاه به آسمان آبی و رنگ پوست بیاندازید تا ببینید که چقدر صفحه‌نمایش طبیعی به نظر می‌رسد.

همچنین، هنگام تنظیم تصویر، به جای کلیپ‌های انیمیشنی با گرافیک سنگین، یک فیلم زنده یا برنامه تلویزیونی تماشا کنید. صفحه‌نمایش OLED تنظیم نوردهی پشت ندارند اما ممکن است تنظیم میزان سیاهی داشته باشند. در اعمال تنظیمات تا بالاترین حد احتیاط کنید زیرا ممکن است در جزییات تداخل ایجاد کند.

lg_oled65e6v_11

اتصالات

اتصالات تلویزیون هم مانند کیفیت تصویر اهمیت دارد. قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که تلویزیون مورد نظر شما همه تنظیمات ممکن را دارد. ورودی HDMI برای اتصال به دستگاه‌های شما، تیونر Freeview HD برای پخش کانال‌های استاندارد و Full HD، ورودی اترنت (یا وای-فای) برای اتصال به شبکه اینترنت خانگی)

چیزهای دیگری که باید به دنبال آنها باشید چندین ورودی یواس‌بی برای پخش فایل‌های رسانه و ضبط برنامه در دستگاه‌های خارجی است. اگر برای تقویت صدای تلویزیون ساندبار خریده‌اید، خروجی نوری دیجیتال نیز به کار می‌آید.

lg-c7-series-review-oled65c7p-oled55c7p-oled-4k-hdr-web-os-1500x1000

امکانات تلویزیون هوشمند

مشتاقان تلویزیون و طرفداران فیلم! سرویس‌های پخش و برنامه‌های درخواستی نیز از الزامات هستند. حساب نت‌فلیکس یا آمازون دارید؟ دوست دارید همه قسمت‌های برنامه سرآشپز را از BBC iPlayer تماشا کنید؟ تلویزیون‌های OLED ال‌جی فقط از نظر فناوری برای ارائه بهترین کیفیت تصویر پیشرفته نیستند؛ آنها هوشمند نیز هستند. مروری بر امکانات هوشمند تلویزیون داشته باشید تا مطمئن شوید که تمام خدمات رسانه‌ای و محتوایی که نیاز دارید وجود دارد.

WebOS-3.0-e1450768961641

پلت‌فرم webOS

جدیدترین نسخه از پلت‌فرم webOS  از اتصال موبایل، امکانات روی کنترل از راه دور و گزینه‌های محتوای بیشتری برخوردار است.

ال‌جی webOS، بعد از معرفی در سال ۲۰۱۴، به عنوان یکی از تطبیق‌پذیرترین و روان‌ترین پلت‌فرم‌ها برای تلویزیون هوشمند، توسط بسیاری از کارشناسان صنعت و رسانه‌ها تحسین شده است. پلت‌فرم webOS 3.0 با گزینه‌های بهبودیافته و محتوای بیشتر امکانات هوشمندی را ارائه می‌دهد که webOS را دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و در عین حال ابتکارات جدیدی را معرفی می‌کند که مخاطبان بیشتری را جذب کند.

ال‌جی webOS 3.0 سه قابلیت هوشمند جادویی ارائه می‌دهد: Magic Zoom (زوم جادویی)، اتصال موبایل جادویی (Magic Mobile Connection) و کنترل جادویی Magic Remotee ارتقایافته که تجربه کاربری را به سطح کاملاً جدیدی می‌رساند. قابلیت زوم جادویی به کاربران امکان می‌دهد تا بر سوژه‌ها و حروف، بدون افت کیفیت تصویر، زوم کنند. با اتصال موبایل جادویی، کاربران می‌توانند از طریق برنامه کاربردی LG TV Plus بر روی گوشی موبایل خود به آسانی یک تلفن همراه را به تلویزیون هوشمند متصل کنند تا به برنامه‌های کاربردی موبایل از طریق صفحه تلویزیون دسترسی پیدا کنند. قابلیت کنترل جادویی ارتقایافته با افزون کلید روی دستگاه کنترل از راه دور برای کنترل آسان‌تر دستگاه‌های ست‌تاپ باکس طراحی شده است. قابلیت Screen Remote نیز برای تسهیل رابط کاربری برای پیچیدگی و راحتی بیشتر از نو طراحی شده است.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید