۳۱ خرداد ۱۳۹۷

گزارش تصویری: سومین جلسه دفاع از پروژه تحقیقاتی ال‌جی چلنجر

ساعاتی پیش، سومین قسمت از جلسه مصاحبه و داوری پروژه جهانی ال‌جی چلنجر ایران در وب سایت آپارات منتشر شد.

30 تیم شرکت کننده در پروژه ال‌‌‌جی چلنجر امسال به سه قسمت تقسیم شدند. بنابراین، هر 10 تیم در یک روز به دفاع از طرح تحقیقاتی خود در حضور هیئت داوران در باغ کتاب تهران می‌پردازد.

در این قسمت، شاهد دفاع 10 تیم سوم یا 10 تیم آخر خواهیم بود که در انتهای آن با رأی هیئت داوران 5 تیم حذف می‌شوند و 5 تیم باقی مانده که منتظر آرای شما هستند به مرحله نیمه نهایی راه پیدا خواهند کردند.

a

هر کدام از تیم‌ها 10 دقیقه فرصت دارند تا طرح تحقیقاتی خود را توصیف کرده و مزایای آن و اجرایی شدنش در ایران را با بهترین اجرا شرح دهند.

آقای دکتر بهروز زارعی (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)، دکتر سروش صادق نژاد (عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر) و دکتر کیان جعفری (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی) از اعضای بلندمرتبه هیئت داوران در مسابقات ال‌جی چلنجر هستند.

پس از پایان این سه جلسه، با رأی هیئت داوران در نهایت 15 تیم به مرحله نیمه نهایی خواهند رسید. از میان این 15 تیم، با رأی شما و با تکیه بر امتیازاتی که بر مبنای فاکتورهای مد نظر هیئت داوران توسط هر گروه کسب شده است، 5 تیم نهایی یا به عبارتی 5 چلنجر اصلی امسال انتخاب خواهند شد و آماده سفر می‌شوند.

هر گروهی که بیشترین رأی را کسب کند 3 امتیاز، گروه بعدی 2 امتیاز و گروه پس از آن یک امتیاز را از آن خود خواهد کرد. این امتیازات در روز چهارم، یعنی در روزی که داوری نهایی برای انتخاب 5 تیم برگزیده انجام می‌شود سرنوشت‌ساز خواهد بود.

سومین قسمت از جلسه مصاحبه و دفاع ۱۰ تیم سوم ال‌جی چلنجر را در ویدئوی زیر به طور کامل مشاهده کنید و پس از داوری نهایی و انتخاب ۵ تیم برتر از میان این ۱۰ تیم توسط هیئت داوران، شما کاربران و علاقه‌مندان به پروژه جهانی ال‌جی چلنجر به مدت ۲۴ ساعت می‌توانید شماره گروه یکی از ۵ تیم برگزیده روز سوم را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۲۱۸۳۵۸۳ ارسال کنید و با رأی خود از آن حمایت کنید تا به عنوان چلنجرهای اصلی انتخاب شود.

نام 5 تیم منتخب، سرگروه، رشته تحصیلی، طرح تحقیقاتی و کشور مقصد را در ادامه می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

5 تیم منتخب از میان 10 گروه سوم:

گروه  307: سرگروه: مرسده سلیمانیان/ دانشگاه تهران، رشته کارآفرینی/ بهبود رفتار رانندگی با استفاده از سیستم بیمه  مبتنی بر مصرف/ ایتالیا

گروه  299: سرگروه: زهرا حاتمی/ دانشگاه شهید بهشتی، رشته تکنولوژی در معماری/بازیافت آب در ساختمان‌های مسکونی و استفاده مجدد از آنها در دیوارهای سبز و فلاش‌تانک‌ها/ استرالیا

گروه  108: سرگروه: احسان عبدی/ دانشگاه امیرکبیر، رشته مهندسی مواد/ هوشمندسازی حفاظت کاتودی در محافظت از خوردگی فلزات/ نروژ

گروه  88: سرگروه: امین بیگ‌وردی/ دانشگاه اصفهان، رشته آموزش زبان انگلیسی/ دهکده‌های زبان/ کره جنوبی

گروه  193: سرگروه: رفیع زاهدی/ دانشگاه امیرکبیر، رشته الکترونیک قدرت/ کاهش تلفات آبی/ ژاپن

لازم به ذکر است که فردا آخرین جلسه داوری و انتخاب 5 برنده و چلنجر اصلی در وب سایت آپارات منتشر خواهد شد. در ضمن، 5 برنده و چلنجرهای سال 1396 نیز به جمع شرکت‌کنندگان اضافه می‌شوند و از تجربیات خود در زمینه سفر تحقیقاتی سال گذشته‌شان صحبت خواهند کرد و به دفاع از پروژه تحقیقاتی‌ خود خواهند پرداخت.

بعد از جلسه دفاع چلنجری‌های سال قبل، هیئت داوران با کمک شما برنده جایزه 12 هزار دلاری در پروژه جهانی ال‌جی چلنجر را مشخص می‌کنند تا این تیم خوش شانس و خوش فکر برای عملی کردن پروژه خود در کشور ایران به کار ببندند. منتظر انتشار آن در وبلاگ ال‌جی هم باشید.

پس تا دیر نشده عجله کنید.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید