۰۴ مرداد ۱۳۹۷

چند نکته آموزنده در عکاسی ماکرو با ال‌جی +V30

یکی از اشتباهات رایج در عکاسی ماکرو استفاده از پس‌زمینه‌های شلوغ و نابسامان است. پس زمینه‌ای که حاشیه‌هایی نامنظم از رنگ‌ها را داراست یا به‌طور ناگهانی از زمینه تیره به روشن تغییر می‌کند یا پیش‌زمینه‌ای که انبوهی از شاخه‌ها و برگ‌ها را داراست و باعث انحراف ذهن از سوژه اصلی می‌گردد، برای ثبت تصویر توصیه نمی‌شود.

برای راه‌حل‌های این مشکل سعی کنید عوامل منحرف‌کننده‌ای در پس زمینه و پیش‌زمینه سوژه موردنظر حضور نداشته باشند.

655c82e9-22f1-41c2-afa4-10c0b5daadf0

توجه به حواشی

در عکاسی فقط سوژه نیست که اهمیت دارد، بلکه همه عکس و فضای آن است که داستان عکاس را بیان می‌کند. ساحل، پارک، شمشادها، میز کار، میز غذا و غیره همه این منظره‌ها در زمینه عکس می‌تواند نمای عکس را تغییر دهند. حتی موضوع عکس را نیز تغییر می‌دهند و به همین دلیل اهمیت بسیاری دارند.

هنگام عکاسی به همه چیز توجه داشته باشید. به طور مثال، اگر می‌خواهید عکس‌هایی زنده و شاده داشته باشید، زیر سوژه یک پارچه رنگی پهن و سپس عکاسی کنید. برای عکاسی، زمینه را مهیا کنید. هر آنچه لازم است تا منظور شما را بهتر برساند را در اطراف سوژه قرار دهید. بافت، رنگ، فاصله، نور و رنگ‌ها در انتقال بهتر سوژه مهم هستند.

2966374c-c539-4a9b-9313-54d2c6534ee4

روی عکس کار کنید

هنگامی که به طور مثال می‌خواهید از بستنی وانیلی عکاسی کنید، کمی وقت بگذارید و شکل و شمایل خیالی‌تر و هوس‌برانگیزتر به آن بدهید. نرم‌افزارهای عکاسی خود موبایل‌ها، گزینه‌های محدودی دارند، به همین دلیل از اپلیکیشن‌های جانبی برای این امر بهره بگیرید. توصیه می‌کنیم برای عکاسی ماکرو، از فیلترهای نقطه‌ای، دانه‌دانه و نوستالوژیک پرهیز کنید. برای عکاسی ماکرو بهتر است از انواع فیلترهای شاد، پرنور، واضح استفاده کنید.

اگر می‌خواهید به عکس خود هویت ببخشید، با نور بازی کنید. به طور مثال، نور را زیاد یا کم کنید، یا زاویه آن را تغییر دهید تا استایل متفاوتی ایجاد کنید. نورهای زمینه یا نورهای که از پشت می‌تابند در کیفیت عکس‌ها تاثیر زیادی دارند.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید