۰۵ مهر ۱۳۹۷

نتایج آرای رسمی و جالب مردمی در مورد دوربین تلفن‌های هوشمند (قسمت چهارم)

همان‌طور که در مطلب پیشین از سری نظرسنجی‌های مردمی خواندید، کاربران بسیاری هستند که صرف نظر از مدل تلفن هوشمندشان، از عملکرد دوربین تلفن هوشمند خود در هنگام ثبت تصویر یا ضبط فیلم در محیط‌های کم‌نور، از سوژه‌های متحرک و بزرگنمایی سوژه‌های دور به دلیل پیکسل‌پیکسل شدن راضی نیستند.

امروز هم با ما همراه باشید و ادامه نظرسنجی را بخوانید.

سؤال بزرگ: چرا عکس‌ها بد می‌افتند؟ تقصیر شماست یا تلفن هوشمندتان؟

حتماً شما هم با این مشکل در موارد زیادی مواجه شده‌اید که در هنگام ثبت تصویر از سوژه مورد نظر، دوست یا یکی از اعضای خانواده خود با یک پس‌زمینه عالی که می‌تواند یک منظره تکرار نشدنی، بنای باستانی، اثر هنری یا هر چیز جالب دیگری باشد، ناکام مانده باشید. مثلاً در حالت عادی که سوژه به طور کامل و واضح در کادر جای می‌گیرد، پس‌زمینه ناقص می‌افتد. اگر بخواهید پس‌زمینه کامل بیفتد، مجبورید عقب‌تر بروید و می‌بینید که سوژه کوچک می‌افتد. اگر بخواهید چند قدمی نزدیک‌تر شوید تا چهره سوژه واضح بیفتد، دیگر اثری از پس‌زمینه نیست! حالا چه باید کرد؟ آیا این تقصیر شماست؟ یا دوربین تلفن هوشمند شما؟

آمار نشان می‌دهد که بیش از نیمی از مشتریان در پی یافتن بهترین نقطه برای ثبت سوژه خود و اشتراک گذاشتن آن در شبکه‌های اجتماعی هستند. اما از این میان، در نهایت 56.3 درصد از کاربران نمی‌توانند سوژه و پس‌زمینه را به خوبی در کادر تصویر جای دهند.

2

پس مشکل از کجاست؟

بر طبق این نظرسنجی‌ها، 54 درصد از کاربران به دلیل کمبود مهارت‌های عکاسی از عملکرد خود ابراز ناامیدی می‌کنند و حسابی کلافه می‌شوند.

حدود 63 درصد از مشتریان نیز از کادربندی و تون رنگ‌های عکس‌های خود راضی نیستند.

اینجاست که توقعات بالا می‌رود و همه از تلفن دوربین هوشمندشان هم انتظار زاویه دید وسیع‌تر دارند و هم گنجاندن گزینه‌های بیشتر برای کادربندی و انتخاب رنگ نهایی. در واقع، کاربران انتظار دارند با دوربینشان یک عکس درست و حسابی و باب میل خود را ثبت کنند؛ عکسی که سوژه و پس‌زمینه‌اش آن طور که می‌خواهند در کادر بوده و میزان نور، رنگ، کنتراست، اشباع‌شدگی تصویر و سایر تنظیمات ایده‌آل آنها باشد.

در این آمار مشخص شد که 83 درصد از کاربران جوان آرزو داشتند کاش تلفن هوشمندی داشته باشند که چندین نما را از زوایای مختلف ثبت کند! چیزی که هنوز هیچ شرکت سازنده‌ای موفق به خلق آن نشده است.

البته، ممکن است این رویا خیلی دور از انتظار نباشد و به زودی تحقق یابد. بهتر است کمی صبر کنید و مشتاقانه منتظر باشید تا ببینید کدام شرکت مبتکر می‌تواند رویای ظاهراً دست‌نیافتنی کاربران را با حقیقت پیوند دهد و تلفن هوشمندی تولید کند که دوربین آن بیشترین توقعات مشتریان عصر مدرن را برآورده کند.

قسمت آخر نظرسنجی را از دست ندهید! به زودی از همین درگاه ارتباطی منتشر خواهد شد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید