OLED شفاف؛ آینده تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال
الجی با رونمایی از صفحهنمایش OLED شفاف خود، آینده تابلوهای تبلیغاتی دیجیتال را در نمایشگاه GITEX 2018 به نمایش گذاشت.
الجی الکترونیکس به عنوان یکی از پیشروترین شرکتها در زمینه نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال، سری محصولات OLED خود را که شامل صفحهنمایش OLED شفاف، صفحهنمایش OLED بدون قاب و OLED Video Wall میشود را در نمایشگاه GITEX 2018 به نمایش خواهد گذاشت. این محصولات در دو قالب عمودی و افقی عرضه شده که برای هر نوع کسبوکاری مناسب است.
گزارشهای جدید نشان میدهند که بازار نمایشگرهای تبلیغاتی دیجیتال تا سال ۲۰۲۳ به ارزش ۳۱٫۶۲ میلیارد دلار خواهد رسید و CAGR به میزان ۷٫۲۸ درصد را تجربه خواهد کرد.
آقای کوینچا، مدیرعامل الجی در منطقه خاورمیانه و آفریقا در مورد رشد این بازار میگوید: این بازار به خاطر توسعه فناوری صفحهنمایش و استفاده گسترده از سختافزار و نرمافزار نسل بعدی تابلوهای تبلیغاتی چه در صنایع و چه در خردهفروشیها رو به گسترش است.
صفحهنمایش OLED شفاف ۵۵ اینچی الجی از طراحی هنرمندانه، پنلی بسیار باریک و فناوری منحصربهفردی بهره میبرد. این پنل با طراحی شیشهای یکپارچه و کیفیت تصویر فوقالعاده مناسب خردهفروشیها و گالریهایی است که میخواهند محصول خود را پشت جلوههای ویژه و ویدئوهای به نمایش درآمده روی این صفحهنمایش بگذارند.
دیگر محصول بارز الجی در نمایشگاه GITEX ویدیووال ۰٫۸۸ میلیمتری است که طراحی بدون قاب داشته و تصویری شگفتانگیز را به نمایش میگذارد. این نمایشگر در کنار تابلوهای تبلیغاتی بدون قاب OLED الجی به راحتی با هر محیطی وفق پیدا کرده و با وجود رنگهای عالی و قالب نوآورانه تاثیر تبلیغاتی زیادی میگذارد.
با توجه به افزایش فرهنگ مسافرت و سفر، نیاز به بهبود خدمات مخصوص مسافران و خدماتدهندگان فرودگاهی به شدت احساس میشود. دو نمایشگر ۸۶ و ۸۸ اینچی کشیده الجی، اطلاعاتی مثل مسیریابی یا شماره پرواز را به وضوح و با زاویه دیدی گسترده به نمایش گذاشته و تجربه مدرنی برای مسافران فرودگاههای مدرن رقم میزند.
نمایشگرهای دیجیتالی تعاملی (IDB) الجی با قابلیتهای لمسی، نوشتاری، اتصالات متنوع و کیفیت تصویر بالا، جلسهها را کاملا متحول کرده و به کاربر اجازه میدهد به راحتی ایدههای خود را منتقل کرده و تعامل بیشتری با بیننده برقرار کند.
تلویزیونهای فوق باریک کاغذدیواری (Wallpaper) الجی، حس لاکچری بودن را به هتلها آورده و در کنار ایجاد ارزش از طریق کیفیت فوقالعاده صفحهنمایش، سطح جدیدی از مهماننوازی را به نمایش میگذارد. با وجود قابلیت Pro:Centric Direct Solution خیال هتلداران از بابت ارائه محتوای باکیفیت و افزایش راحتی مهمانان در مدت زمان اقامتشان راحت خواهد شد.
دیگر محصولات غرفه الجی شامل تابلوی تبلیغاتی In-glass Wallpaper OLED، نمایشگر فوق درخشان و پرنور، نمایشگر ۱٫۵ میلیمتر پیکسل پیچ با پنل LED و فیلم رنگی شفاف با پنل LED میشوند.
الجی همچنان به پیشروی خود در عرضه نمایشگرهای تبلیغاتی هنرمندانه ادامه میدهد. در حقیقت الجی رکورد بیشترین میزان وضوح تصویر را به خاطر دیوار ویدئویی مجتمع فروشگاهی دبی با ۸۲۰ پنل در اختیار دارد.
در حدود یکی دو دهه قبل سونی اولین صفحه نمایش با فناوری OLED قابل تا شدن یا بهتر بگوئیم لول شدن را بصورت مفهومی ( غیر تجاری و نمونه یا بهتر بگوئیم کانسپت ) به جهانیان معرفی کرد یعنی زمانیکه هنوز کاملا در اوج بود و حرف اول را در صوت و تصویر دنیا می زد و درست در همان زمان شرکت لوه آلمان نیز در همان بحبوحه اولین صفحه نمایش oled شفاف را بصورت مفهومی یا کانسپت به جهانیان معرفی کرد اما بدلیل هزینه بسیار بالای تولید هیچکدام از این دو شرکت اختراعات خود را بصورت تجاری به بازار عرضه نکردند در سال ۲۰۱۳ و تقریبا همزمان سامسونگ و ال جی اولین تلوزیون ۵۵ اینچ با فناوری OLED را بصورت اجاری عرضه نمودند که سامسونگ با عرضه تنها یک مدل شکست تجاری در ایم میدان را پذیرفت و برای همیشه تولید تلوزیون با این فناوری را متوقف کرد و تنها از این فناوری برای تولید صفحات نمایش کوچک تلفن های همراه بهره برد اما ال جی با پشتکار این فناوری را توسعه و در حال حاضر ۷۵% تلوزیونهای OLED قروش رفته در دنیا با برند ال جی و ۲۵% باقیمانده که توسط پیشتازان صنعت تلوزیون مانند سونی و پاناسونیک ژاپن و فیلیپس هلند و لوه و گروندیک آلمان و وستل ترکیه ( بزرگترین تولید کننده تلوزیون در قاره اروپا ) و …. تولید می گردند همگی از پنل های تولید شرکت ال جی استفاده می کنند البته با رنج های قیمتی و کیفیت تصویری متفاوت چرا که علاوه بر کیفیت پنل که حرف اول را در کیفیت می زند موتورهای پردارنده تصویر در ارتقاء تصویر نقش ارزنده ای ایفا می نمایند