۰۲ دی ۱۳۹۷

شهر هوشمند با نمایش اطلاعات هوشمند در نمایشگرهای دیجیتال و تبلیغاتی هوشمند

دیجیتال ساینیج به زبان ساده به نمایشگرها و بسترهای نرم‌افزاری مخصوص اطلاع‌رسانی و تبلیغات اطلاق می‌شود.

با پیشرفت تکنولوژی به پایان بیلبوردهای ثابت و تابلوهای بی‌روح تبلیغاتی نزدیک می‌شویم. از این‌رو، سرمایه‌گذاری روی دیجیتال‌ ساینیج برگ برنده‌ی فعالان تجاری برای جذب مشتری خواهد بود. محصولات این بخش تفاوت‌هایی در میزان عمر مفید و ساعت کاری، روشنایی نمایشگر و صرفه‌ی اقتصادی با محصولات خانگی و رایج دارند؛ به‌طوری که استفاده و ترکیب کردن آن‌ها ساده و کنترل‌پذیر است.

در فیلم‌های علمی تخیلی، معمولا شهرهای آینده پر از نمایشگرهای دیجیتالی تبلیغاتی هستند. نمایشگرهایی که علاوه بر نشان دادن تبلیغات، اخبار را هم به مردم نشان داده و با جلوه‌های بصری خود، تماشاگران را مبهوت می‌کنند.

us_commercial-display_displays-tvs_video-walls_feature_01_re_1479108551750-e1534843567439

این مسئله با توجه به جایگاه امروزی تلویزیون در بین خانواده‌ها و قدرت تبلیغاتی نمایشگرهای تبلیغاتی در سطح شهر، خیلی دور از دسترس نبوده و احتمالا به زودی وارد همان دنیای علمی تخیلی قدیم خواهیم شد.

با این حال بسیاری به حضور نمایشگرهای تبلیغاتی در سطح شهر انتقاد دارند و می‌گویند وجود نمایشگر در همه قسمت‌های زندگی درنهایت تاثیر بسیار منفی روی ما می‌گذارد. اما در شهرهای هوشمند آینده اطلاعات همه چیز است و بهترین وسیله برای در اختیار گذاشتن اطلاعات نمایشگرهای پیشرفته هستند. این نمایشگرها قرار نیست فقط تبلیغات نشان دهند، بلکه بیشترین کاربرد آنها در اطلاع‌رسانی، نشان دادن اطلاعات حمل‌ونقل عمومی و البته فرهنگ‌سازی است.

صنعت نمایشگرهای تبلیغاتی در حال هموار کردن مسیر برای یک رشد بی‌سابقه و استفاده از خلاقیت برای جلب توجه است. خلاقیتی که ورای دیگر روش‌های معمولی اطلاع‌رسانی محیطی بوده و دست تولیدکنندگان محتوا را برای به نمایش گذاشتن تفکراتشان باز می‌گذارد. نمونه توانایی این نمایشگرها و خلاقیت‌های قابل اجرا را می‌توان در video wall رکورددار ال‌جی مشاهده کرد. نمایشگری که به خوبی تلاش ال‌جی در راستای تکامل این فناوری فوق‌العاده را به نمایش می‌گذارد.

22138_18973_1

این video wall که چندین رکورد را در اختیار دارد، در تابستان سال گذشته در مجموعه‌ فروشگاهی Dubai Mall توسط شرکت Emaar Entertainment پرده‌برداری شد. این نمایشگر سه رکورد را مختلف را در اختیار دارد. رکورد بزرگترین نمایشگر OLED ، بیشترین میزان وضوح و البته بیشترین میزان نمایش جزئیات و کیفیت بین دیوارهای ویدئویی. این دیوار با ۵۰ متر عرض، حالت موج مانند و پوشش دو طبقه از فروشگاه، کاملا از طبقه همکف Dubai Mall مشخص است و در پربازدیدترین فروشگاه خرده‌فروشان دنیا خودنمایی می‌کند.

نمایشگر OLED به خاطر فناوری نوردهی خاصش، اغلب به عنوان نسل آینده نمایشگرها نامیده می‌شود که تصاویر بی‌نظیری با عمیق‌ترین سیاهی ممکن و رنگ‌های زنده و همین طور زاویه دید عریض‌تر از نمایشگرهای معمولی با نوردهی پشت ایجاد می‌کند. نمایشگر منعطف OLED ال‌جی رنگ‌های متنوع و زاویه دید گسترده‌ای را به نمایش می‌گذارد و باوجود پیکسل‌های خود نورده بسیار باریک است.

lg-oled---dubai_videowall_820_screens

این video wall غول‌پیکر به وسیله ۸۲۰ نمایشگر تبلیغاتی OLED ال‌جی ساخته شده است و همه عملکردها و رابط کاربری برای کاربری‌های خاص بهینه‌سازی شده‌‌اند. استفاده از نمایشگرهای تبلیغاتی OLED ال‌جی در آکواریوم دبی بسیار جالب توجه بود. چرا که این نمایشگرها با فرم موج مانند خود می‌توانستند حالت آب در حال جریان را به خوبی نشان دهند. نمایشگرهای تبلیغاتی OLED ال‌جی به صورت مقعر و محدب خم شده و می‌توان از آنها در دو حالت عمودی و افقی استفاده کرد. امکانی که باعث می‌شود بتوان این نمایشگرها را در فضاهای مختلف عمومی و خصوصی به کار برد.

dubai-mall-aquarium

باوجود این فناوری در آینده‌ای نزدیک شاهد به نمایش درآمدن انواع اطلاعات، اخبار و تبلیغات در فرمی کاملا متفاوت و جذاب هستیم. چرا که فناوری OLED راه را برای ورود به دنیای نمایشگرهای بزرگ و با کیفیت هموار کرده است و توانسته آینده را زودتر از آنچه که تصور می‌کردیم به شهرهای ما بیاورد.​

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید