درخشش نمایشگرهای اطلاعرسانی برتر الجی در نمایشگاه ISE 2019
فناوریهای الجی در بخش B2B با نمایش گستره وسیعی از محصولات نوآورانه OLED تا LED در نمایشگاه ISE 2019 درخشیدند.الجی در نمایشگاه ISE 2019 از پیشرفتهترین فناوریهای خود در زمینه نمایشگرهای اطلاعرسانی پردهبرداری کرد. نمایشگاه Integrated Systems Europe یا ISE 2019 از ۵ تا ۸ فوریه در پایتخت هلند، آمستردام، برگزار میشود.
الجی، از تابلوهای تبلیغاتی OLED شفاف و فرانما گرفته تا مجموعه محصولات LED، میتواند هر فضایی را به یک محیط دیجیتال کاملا کاربردی و شگفتانگیز مبدل کند و محصولات نوآورانه خود در بخش تجاری را مطابق با نیازهای مشتریان ارائه دهد.
نمایشگر آبشار OLED الجی، که در نوع خود شاهکار است، این بار در اروپا و در ورودی غرفه الجی در نمایشگاه ISE 2019 به بازدیدکنندگان خوشامد گفت. آبشار OLED الجی از ۸۸ نمایشگر OLED منعطف با فریم باز (Open Frame) تشکیل شده و تا شعاع یکهزار درجه انحنا پیدا میکند تا دور هر سطحی بپیچد. این نوع نمایشگر برای مصارف B2B که نیاز به رویکردهای سفارشی شدن دارند ایدهآل خواهد بود. نمایش کلیپ ویدیویی از جنگل، یخچالها، آبشار، آسمان شب و ستارگان با ارائه تجربه عجایب و شگفتیهای آفرینش بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را مبهوت خود کرد.
شاهکار هنری دیگر الجی تابلوی تبلیغاتی OLED فرانما (Transparent OLED Signage) بود که در واقع بسیار به فیلمهای علمی تخیلی شباهت داشت تا واقعیت. این نمایشگر هم برای گالریها طراحی شده و هم مراکز خرید؛ زیرا محصولات با وضوح کامل و در فراسوی نمایشگری که ۳۸ درصد شفافیت دارد دیده میشوند و در عین حال نیز تصویر و ویدیوهای جالبی را به نمایش میگذارند.
طراحی فریم باز در این تابلوی تبلیغاتی OLED فرانما میتواند شبیه کاشی شود و برای فضاهای بزرگ که نیاز به تعامل بیشتر با مشتری هست به کار رود و به خوبی به هم متصل شوند؛ مثلا شبیه نمایشگاه ماشین.
سری جدید نمایشگرهای fine-pitch LAPE که از پیچ و انحنای خاصی برخوردار هستند ماژول انرژی را از نمایشگر جدا میکنند. در نتیجه، سازهای بسیار باریک و یکپارچه ایجاد میشود. ماژول نمایشگر LED که LDM خوانده میشود کوچکتر و سبکتر بوده و برای آویزان شدن و سوار کردن روی مکانهای مورد نظر نصب راحتتری دارد. افزون بر این، نمایشگر پیچدار الجی قابلیت نصب تا شعاع یکهزار درجه واقعی به شکل محدب و مقعر را نیز دارد. سری LAPE از نمایشگرهای اطلاعرسانی الجی با پیکسلهای ۱.۵ تا ۲.۵ میلیمتری و حداکثر روشنایی یکهزار نیت تصویری واضح و شفاف را در هر فضای داخلی مانند پاساژها و مراکز خرید بزرگ تا سالنهای کنفرانس ایجاد میکنند.
سری LAA از صفحهنمایشهای LED بدون حاشیه ۱۳۰ اینچ مختص اتاق جلسه هستند و با پیکسلهای ۱.۵ میلیمتری برای اتاقهای کنفرانس متوسط تا بزرگ طراحی شدهاند. سیستم صوتی تعبیه شده در این نمایشگرها امکان برقراری ارتباط و اشتراکگذاری عکس بدون نیاز به بلندگوهای جانبی را برای کاربران فراهم میکند. با کمک نرمافزار اختیاری، این نمایشگر برای سازگاری با سیستم کنترل اتاق Crestron نیز طراحی شده است.
فیلم LED شفاف و رنگی الجی (Color Transparent LED Film) یک نمایشگر بزرگ است که میتواند روی هر سطح شیشهای در هر ابعادی نصب شود و یک تابلوی دیجیتال واقعی را به شکلی جادویی ایجاد کند. شفافیت و فرانمایی این فیلم حداکثر ۷۳ درصد است. با این وجود، همچنان شیشه خواص خود را داراست و زمانی که از این نمایشگر شفاف استفاده نمیشود نیز در مشاهده محصولات اختلالی ایجاد نمیکند. این فیلم از ویژگی چسبندگی خودکار برخوردار بوده و میتواند بدون باقی ماندن چسب روی شیشه به راحتی از روی آن برداشته شود. این نمایشگر منحصر به فرد با گستره رنگ وسیع ۲۴ میلیمتری آن قدر شفافیت بالایی دارد که برای نمایش لوگوی برند تا ویدیوهای تمامرنگی مناسب خواهد بود.
الجی در نمایشگاه ISE 2019 دیوار ویدیوی ۴۴ میلیمتری با حاشیه بسیار باریک (Even Bezel Video Wall) خود را به نمایش گذاشت. این دیوار ویدیو تصاویری زنده و پویا را با ثبات رنگ برای زوایای دید گستردهتر و بیشتر بدون ایجاد اعوجاج در کیفیت تصویر میسر میکند. سیستم عامل اختصاصی webOS 3.0 الجی در این تابلوی تبلیغاتی بزرگ تولید و کار با محتوا را بسیار ساده میکند. دیوار ویدیوی الجی برای اتاقهای کنترل و مکانهایی نظیر مراکز خرید و سالنهای سخنرانی که نیاز به چندین نمایشگر دارند ایدهآل است.
با تخته ۸۶ اینچ دیجیتال و تعاملی 4K الجی (4K Interactive Digital Board) که از یک قلم فعال برخوردار است میتوان از فناوری لمس درونسلولی IPS یا IPS In-cell Touch با طراحی حاشیه باریک ۲۹ میلیمتری بهرهمند شد. در این حالت، پیوند مستقیم و نوآورانهای برای از بین بردن فاصله بین پنل LCD و شیشه محافظ به کار رفته است. این ترکیب زمان پاسخگویی را برای ایجاد تجربه نوشتن واقعی بیشتر میکند و برای سالنهای سخنرانی دانشگاه و سالنهای کنفرانس مشترک بینظیر است.
از دیگر محصولات الجی که در این نمایشگاه عرضه شد، تابلوهای تبلیغاتی الجی برای فضای بیرون با ویژگی مقاومت در برابر آب و گرد و خاک است. مدل 55XE4F از این نمایشگرهای دیجیتال ضدآب و محافظ در برابر گرد و خاک بوده و در عین حال حدود ۶۴ درصد سبکتر و ۳۷ درصد نسبت به مدل ۵۵ اینچ قبلی باریکتر است. در نتیجه، این نمایشگر را میتوان تقریبا هر جایی نظیر روی دیوار، سقف یا پایه نصب کرد. علاوه بر این، شیشه لعابی جلو از لایه ضدضربهای برخوردار است که از آن در برابر آسیبهای شدید و هنگام وارد آمدن ضربات قوی محافظت میکند.
در سالهای اول دهه ۷۰ حدود یک ربع قرن قبل اولین نمایشگر نمایشگاهی ال جی را در نمایشگاه بین المللی تهران متشکل از ۲۰ نمایشگر محدب و لبه گرد ال جی ( بهتر است بگوئیم گلد استار ) از نزدیک دیدم به لحاظ استفاده از لامپ تصویرهای محدب سی ارتی فاصله بین نمایشگرها زیاد و بخشهایی از تصویر حذف شده بود ضمنا تفاوت شدت نورو رنگ و کنتراست در ۲۰ نمایشگر یکسان نبود و بدلیل عمق زیاد لامپ تصویر برجستگی و عمق این پنل تقریبا ۱۰۰ اینچی کاملا آشکار و با احتساب ۱۰ کیلو وزن هر لامپ تصویر این مجموعه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کیلو گرم وزن داشت اگر مدیران آن زمان گلد استار ( ال جی ) این نمایشگرهای صنعتی که در نمایشگاه ISE2019 عرضه و امروز خبر آن را در این درگاه ارتباطی مطالعه کردم را درخواب می دیدند شاید در زمان بیداری جرات بازگوئی آن را نداشتند قطعا سرمایه گذاری بخش عمده ای از درآمد سالیانه برای تحقیق و توسعه بجای تقسیم بین سهامداران ، ریسک پذیری بسیار بالا در فناوریهای نوین مانند صفحات نمایش OLED که مخترئین اولیه مانند سونی تولید و عرضه تجاری آن را بعنوان یک شکست بزرگ تجاری می دانستند ، مشتری مداری و تولید و عرضه محصولات بر اساس میزان درآمد و سلیقه و فرهنگ کشور هدف ( چیزی که بزرگان سابق این صنعت مانند سونی و پاناسونیک از آن غفلت کردند ) و عرضه محصول با کمترین حاشیه سود برای افزایش فروش و همکاری فنی با بزرگان تراز اول صنعت الکترونیک بمنظور تامین بخش قابل توجهی از سود از فروش قطعات مانند پنل تلوزیون بجای تکیه بر فروش کالای تکمیل شده ، تنوع در طراحی و رنگ و احترام به مشتری قطعا از مهمترین حلقه های موفقیت جهانی ال جی در دهه های اخیر است