۱۷ شهریور ۱۳۹۸

ال‌جی آینده خانه هوشمند را در IFA 2019 به تصویر کشید

دکتر آی.پی پارک، رئیس و مدیر ارشد فناوری (CTO) ال‌جی الکترونیکس، دیدگاه شرکتش در خصوص دورنمای آینده ساخته‌شده با هوش مصنوعی را در این عبارت خلاصه کرد: «هرجایی می‌تواند خانه باشد».

طی پنل گفتگویی که پس از افتتاح IFA 2019 در ۶ سپتامبر در برلین برگزار شد، دکتر آی.پی پارک سه رکن اصلی استراتژی هوش مصنوعی ال‌جی را «تکامل، متصل شدن و باز بودن» عنوان کرد.

در بخشی از مراسم دکتر Park و یکی از متخصصان مهمان پنل در خصوص ابتکار و نوآوری در حوزه هوش مصنوعی بحث کردند و به این ایده پرداختند که اتصال دائمی می‌تواند مفهوم خانه را به تمامی قلمرو‌های بیرون از درب منزل هم گسترش دهد.

بخش مهمی از گفتگوی امروز به LG ThinQ تعلق داشت. این برند شرکت ال‌جی محصولات هوشمند را در برمی‌گیرد و تاکنون محصولات هوش مصنوعی و سرویس‌های آن را با قابلیت‌های اتصال وای‌فای و اینترنت اشیاء (IOT) تحت لوای دیدگاهی متحد برای خلق اکوسیستمی بر پایه هوش مصنوعی گرد هم آورده است. برای به تصویر کشیدن تکامل LG ThinQ، دکتر پارک مفهوم یادگیری هوشمندی را توصیف کرد که مانع گیرکردن جاروبر‌قی‌های روباتی در کنج دیوارها و پشت موانع می‌شود. برای تسهیل چنین نوآوری‌هایی ال‌جی ابتدای سال جاری چیپ هوش مصنوعی اختصاصی خود برای لوازم‌خانگی را رونمایی کرد؛ که از موتور عصبی ال‌جی (Neural Engine) برای تأمین هوشمند سازی ابزارها بهره می‌برد.

LG-Future-Talk_3

به شکل هم‌زمان برای اتصال نقاط اتصال دیجیتالی بیشتری در زندگی مشتریان، ال‌جی به تحقیق در خصوص راه‌های ممکن برای ارتباط متقابل کاربر و ابزار از طریق تشخیص صدا می‌پردازد. این نوآوری‌ها شامل مواردی همچون ماژول دید هوشمند Vision Pack می‌شود که یک سنسور بینایی با قابلیت اتصال به کلود است. علاوه بر این دکتر پارک ایده مفهومی LG ThinQ Fit  را هم معرفی کرد که مسیر تکامل مفهوم آینه‌های هوشمند (Smart Mirror) است. در این ایده با استفاده از دوربین‌های سه‌بعدی با سنجش دقیق، سایز بدن کاربر را تشخیص داده و آواتاری واقع‌نمایانه از وی برای ارتباطات مجازی خلق می‌کنند.

LG-Future-Talk_5

پنل مهمانان دکتر پارک در این برنامه شامل ستارگانی از گوشه و کنار دنیای تکنولوژی بود که با اکتشافات عمیقی در زمینه تکنولوژی هوش مصنوعی، توسعه آن و چگونگی استفاده از آن برای بهبود کیفیت زندگی درگیر هستند. از سخنرانان مهمان می‌توان به Dino Flore قائم‌مقام بخش تکنولوژی شرکت Qualcomm و مسئول استراتژی ۵G این شرکت در منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا، Maurice Conti آینده‌پژوه مشهور و مدیر ارشد نوآوری در مجموعه moonshot factory Alpha متعلق به شرکت اسپانیایی Telefonica و Ralph Wiegmann مدیرعامل iF International Forum Design  اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید ویدیوی بخشی از این جلسه را مشاهده کنید.

۱ نظر

ایسوزو ۷ تیر ۱۳۹۹ پاسخ

سایت خیلی خوب و جامعی دارید با تشکر

نظر دهید