۰۸ آبان ۱۴۰۰

تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی با حالت فیلمساز در محتوای Prime Video

مشتریان Prime Video با تلویزیون‌های ال‌جی می‌توانند به طور خودکار فیلم‌ها و سریال‌ها را به عنوان فیلمسازان و کارگردانان مورد نظر تجربه کنند.

از این هفته، ال‌جی به‌روزرسانی قابلیتی را آغاز می‌کند که به همه مشتریان تلویزیون‌های هوشمند 4K و 8K UHD ال‌جی 2020 و 2021 امکان می‌دهد تا بتوانند به‌طور خودکار فیلم‌ها و سریال‌ها را در Prime Video با حالت Filmmaker Mode مشاهده کنند و به شیوه‌ای تجربه تماشایی را داشته باشند که سازندگان محتوا در نظر داشتند.

حالت فیلمساز یا Filmmaker Mode توسط اتحادیه UHD ایجاد شد؛ این ائتلاف متشکل از تولیدکنندگان پیشروی لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان، استودیوهای فیلم و تلویزیون، توزیع‌کنندگان محتوا و شرکت‌های فناوری است که به دنبال تضمین بهترین تجربه تماشای UHD هستند. حالت Filmmaker Mode که اولین بار در سال 2019 رونمایی و در سال 2020 در تلویزیون‌های ال‌جی ارائه شد، برای حفظ نیت بصری سازنده محتوا طراحی شده است و تجربه تماشای خانگی را تا حد امکان به تجربه یک نمایش واقعی در سینما نزدیک می‌کند.

ال‌جی و آمازون اکنون این چشم‌انداز را با محتوای Prime Video تعبیه شده با سیگنالی که به طور خودکار حالت Filmmaker را در مدل‌های تلویزیون‌های ال‌جی 4K و 8K UHD مجهز به webOS 5.0 و webOS 6.0.1 یک قدم جلوتر می‌برند. این توانایی برای تلویزیون‌های سازگار به منظور شناسایی و تنظیم تنظیمات حالت فیلمساز بدون نیاز به تغییر تنظیمات دستی بیننده، اولین بار در این صنعت است و راه را برای تلویزیون‌های آینده در مسیر پشتیبانی بهتر از خدمات پخش بدون تحمیل مراحل اضافی بر بینندگان، هموار می‌کند.

در حالی که ویژگی‌های پردازش تصویر مانند روان و صاف کردن حرکت و وضوح تصویر برای اکثر اشکال محتوا از جمله برنامه‌های ورزشی و تلویزیونی ایده‌آل هستند، گاهی اوقات می‌توانند فیلم‌های داستانی را کمی بیش از حد نرم و بیش از حد پردازش شده نشان دهند. حالت فیلم‌ساز به‌طور خودکار تنظیمات پردازش تصویر را که می‌تواند باعث شود فیلم‌ها تا حدودی غیرطبیعی به نظر برسند را خاموش می‌کند و باعث می‌شود فیلم‌ها متفاوت از آنچه کارگردان‌ها می‌خواهند نمایش داده شوند، در حالی که نسبت تصویر، رنگ‌ها و نرخ فریم اصلی فیلم را برای تجربه‌ای معتبرتر حفظ می‌کند.

علاوه بر کیفیت تصویر فوق‌العاده، تلویزیون‌های UHD ال‌جی از جمله مجموعه تلویزیون‌های OLED خیره‌کننده آن، دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستند که تجربه تماشای سینمایی را بیشتر می‌کنند. Dolby Vision IQ به طور هوشمند تنظیمات تصویر را بر اساس ژانر محتوا و شرایط نور محیط تنظیم کرده و در نتیجه کیفیت تصویر بهینه را برای هر فیلم و هر محیطی ایجاد می‌کند. برای داشتن صدایی عالی، Dolby Atmos فضای فراگیر دقیقی را ایجاد می‌کند تا بینندگان بتوانند هر چیزی را که تماشا می‌کنند از بهترین‌ها باشد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید