۰۶ آبان ۱۴۰۰

نوآوری، آسایش و کیفیت با یخچال‌های InstaView ال‌جی

زمانی بود که یخچال‌ها صرفاً وسیله‌ای برای خنک و سالم نگه‌داشتن مواد غذایی بودند و مدل‌های مختلف آن‌ها هم تفاوت چندانی باهم نداشت؛ اما پیشرفت‌های دائمی تکنولوژی و به‌موازات آن نیاز انسان برای داشتن امکانات بیشتر و سبک زندگی مدرن‌تر سبب شد تا برندهای مختلف در زمینه‌ی ساخت یخچال‌فریزرهای متفاوت باهم رقابت تنگاتنگی را آغاز کنند.

این رقابت‌ها از طراحی این لوازم‌ تا فناوری‌ها، میزان مصرف انرژی و سازگاری محصول با محیط‌زیست را در برداشت. نتیجه این رقابت طراحی و عرضه‌ی یخچال فریزرهایی بود که هرکدام حرف تازه‌ای برای گفتن داشتند و هر بار مدل جدیدتری در صدر پرفروش‌ها قرار می‌گرفت.

طراحی یخچال‌ها مسیر طولانی را طی کرده است، از مدل‌های معمولی، فریزر بالا، فریزر پایین و دوقلو به یخچال فریزرهای دو در، درب فرانسوی و سایدبای‌ساید رسید؛ اما گویا این مدل‌ها هم برای انسان مدرن امروزی تکراری بود و به فناوری‌های بیشتری در خانه خود نیاز داشت. همین امر سبب شد تا چند سال پیش بسیاری از برندهای مطرح دنیا به تولید یخچال‌های Door-In-Door روی بیاورند. این در حالی است که اولین برند و درواقع خالق این تکنولوژی، ال‌جی می باشد.

یخچال‌های Door-In-Door همان‌طور که از نامشان می‌توان حدس زد به این صورت طراحی‌شده‌اند که یک‌درب روی درب اصلی یخچال تعبیه‌شده است؛ اما کاربرد این نوع طراحی چیست؟ اینکه مصرف‌کننده بتواند از طریق محفظه‌ی کوچکی که در نظر گرفته‌شده، بدون نیاز به باز کردن دائمی درب یخچال، به فضای داخلی آن دسترسی داشته باشد.

درواقع، یخچال‌های Door-In-Door از خروج هوای سرد یخچال طی باز و بسته شدن‌های پی‌درپی پیشگیری می‌کند. این امر نه‌تنها باعث تازه و مطبوع ماندن مواد غذایی می‌شود، بلکه باعث کاهش بسیار زیاد مصرف انرژی هم می‌شود. چون وقتی درب یخچال دائم باز و بسته نشود، موتور کمتر کار کرده و درنتیجه برق کمتری هم مصرف می‌شود.

اما ال‌جی فراتر از این فناوری رفته و یخچال‌های Door-In-Door خود را که نسخه‌ی به‌روز شده‌ی سایدبای‌ساید بوده را ارتقاء داده است. به‌طوری‌که امروز شاهد مدل جدیدی از یخچال‌های Door-In-Door اینستاویو ال‌جی هستیم که از پشت شیشه‌های خود، نوآوری و آسایش را به مصرف‌کننده ارائه می‌دهد.

تکنولوژی های استفاده شده در InstaView

در بالا توضیح دادیم که یخچال‌های ساید بای ساید به محفظه‌ی جدیدی مجهز شدند که بدون نیاز به باز کردن درب یخچال، امکان دسترسی به بخشی از یخچال وجود دارد؛ اما ال‌جی از این هم فراتر رفته و با اینستاویوی خود انقلابی در طراحی یخچال فریزرها به پا کرده است. اینستاویو درواقع یک سبک طراحی جدید و نسخه‌ی تکامل‌یافته‌ی Door-In-Door است.

در این مدل از پنل شیشه‌ای استفاده‌شده تا فضای داخلی یخچال قابل‌مشاهده باشد؛ یعنی حتی دیگر لازم نیست همان درب کوچک را هم بازکنید و فقط کافی است دو بار روی پنل شیشه‌ای ضربه بزنید تا شیشه شفاف شود و شما فضای داخل یخچال را ببینید.

این طراحی بسیار جذاب از همان ابتدای معرفی شدن با استقبال بسیار زیاد مصرف‌کننده‌ها روبه‌رو شده است. چون علاوه بر ظاهر بسیار شیک و مدرنی که دارد، در مصرف انرژی صرفه‌جویی چشمگیری می‌کند و باعث جلوگیری از اتلاف هوای سرد می‌شود.

تکنولوژی LG InstaView یخچال‌های Door-In-Door ال‌جی نه‌تنها به آشپزخانه‌ی شما شکلی مدرن و آینده‌نگرانه می‌بخشد، بلکه سازگار با محیط‌زیست نیز می باشد. زیرا با صرفه جویی در مصرف انرژی سبب می شود، کره زمین نفس بیشتری می‌کشد.

تکنولوژی Craft Ice

یخچال‌های InstaView Door-In-Door ال‌جی علاوه بر ویژگی‌های بالا، به قابلیت Craft Ice نیز مجهز شده است. این قابلیت هرروز به‌صورت خودکار ۳ تا ۶ عدد Craft Ice تولید می‌کند که دیر ذوب می‌شوند. به این معنی که هیچ‌وقت با کمبود یا عدم وجود یخ روبه‌رو نخواهید شد.

اینستاویو اولین یخچال جهان است که به‌صورت داخلی توانایی ساخت یخ را دارد. یخ‌هایی که توسط این سیستم ساخته می‌شوند توپی شکل با قطر حدود ۵ سانتی‌متر هستند و درنتیجه دیرتر ذوب می‌شوند. مزیت دیرتر آب شدن یخ‌ها این است که مزه‌ی اصلی نوشیدنی‌ها برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌شود.

لازم به ذکر است که یخ‌ساز معمولی یخچال نیز همچنان روی درب آن وجود دارد. از طریق یخ‌ساز معمولی می‌توانید یخ‌های مکعبی یا یخ خردشده تحویل بگیرید.

تکنولوژی Smart Learner

تکنولوژی Smart Learner که بخشی از اپلیکیشن ThinQ در یخچال‌های اینستاویو ال‌جی است به کمک هوش مصنوعی به تحلیل و بررسی عادت‌های مصرف‌کننده می‌پردازد و بر اساس آن، دما، یخ و انرژی موردنیاز را تأمین می‌کند.

خنک‌سازی خلاقانه

ال‌جی در یخچال‌های InstaView Door-in-Door خود از ۳ فناوری خنک‌کننده استفاده کرده که دست در دست هم می‌دهند تا انواع میوه، سبزیجات و دیگر مواد غذایی برای مدت طولانی‌تری تازه بمانند و طعم و مزه‌ی خود را حفظ کنند. فناوری Linear Cooling دما را روی تنظیمات ۱ درجه‌ی فارنهایت حفظ می‌کند، Smart Cooling با کمک سنسورها و هواکش‌ها وظیفه‌ی کنترل و حفظ سرمای یخچال را به عهده دارد و Door Cooling+ نیز هوای خنک را به‌تمامی بخش‌های داخلی یخچال می‌رساند.

این قابلیت که بتوانید دو بار به درب یخچال ضربه بزنید و بدون نیاز به هر کار دیگری، یخچال باهوش مصنوعی خود محتویات داخلی‌اش را به شما نمایش دهد بیشتر شبیه فیلم‌های علمی-تخیلی است؛ اما ال‌جی آن را به واقعیت تبدیل کرده است.

یخچال InstaView ال‌جی با درب شیشه‌ای، قابلیت ساخت یخ‌های توپی شکلی که دیر ذوب می‌شوند را دارد و با تکیه‌بر هوش مصنوعی آمده تا آسایش و سبک زندگی مدرن‌تری را به مصرف‌کننده‌ها هدیه دهد.

۰ نظر

دیدگاهی ارسال نشده است!

نظر دهید